شناسه خبر : 85560
شنبه 03 مهر 1400 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دانش‌آموزان ایرانی ادامه‌دهنده راه شهید «حججی‌» هستند

امیر آشتیانی گفت: دانش‌آموزان امروز ما از تبار شهید «حججی‌»ها و ذخیره‌های راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند که قرار است ما را به تمدن اسلامی برسانند.

 

امیر آشتیانی: دانش‌آموزان ذخایر راهبردی جمهوری اسلامی هستندامیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه ایمان مجتمع مسکونی شهید چمران با اشاره به اینکه تربیت و آموزش کار انبیاء و اولیای الهی است، اظهار داشت: باید به سوی علم شتافت، جهل را کنار زد و به علم عمل کرد.

وی افزود: کسانی که به دنبال علم می‌روند و عمل می‌کنند، مانند امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس به دنبال عمل بودند تا از علم خود استفاده کنند.

وزیر دفاع ادامه داد: دانش‌آموزان امروز ما از تبار شهید «حججی‌»ها و آینده‌سازان این کشور هستند و باید به این دید به آنان نگاه کنیم.

امیر آشتیانی اضافه کرد: همه شهدای ما این آرزو را داشتند که شهید شوند و این دنیا برایشان اصل نبود؛ این افراد به دنبال پست و مقام و جایگاه نبودند، بلکه در پی ادای تکلیف خود بودند

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید بدانیم که دانش‌آموزان ما ذخیره‌های راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند و قرار است ما را به تمدن اسلامی برسانند.

وزیر دفاع تأکید کرد: ما باید با عشق و محبت اعتماد این دانش‌آموزان را جلب کنیم که اگر چنین نشود و آنان به ما اعتماد نکنند، مسیر آموزش سخت می‌شود. ما باید به آنان اختیارات بدهیم تا تصمیم بگیرند و نظر بدهند.

امیر آشتیانی افزود: باید واقع‌بینی و درک درست از ظرفیت‌های دانش‌آموزان داشته باشیم و بدانیم علایق و سلایق آنان متفاوت است و از آنان باید همان چیزی را که علاقه‌مندند، بخواهیم که اگر جز این باشد، آنان در آینده با مشکل مواجه می‌شوند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: فرزندانمان را باید با توجیه، قانع کردن و دلیل آوردن با خود همراه کنیم. اگر والدین با زور و اجبار برخورد کنند، مسیر طی نخواهد شد؛ اما اگر مسیر تربیت درست طی شود، از آنان «قاسم سلیمانی‌»ها و «حججی‌»ها ساخته می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi