شناسه خبر : 85567
یکشنبه 04 مهر 1400 , 07:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنگره ملی لاله های سفید برگزارشد

فاجعه منا فراتر از یک مصیبت بود

رییس بنیادشهید با اشاره به مظلومیت جان باختگان فاجعه منا تاکید کرد: این خاطرات و روایات شهود باید ثبت و از طریق حقوقی در عرصه بین‌ الملل پیگیری شود که بخشی از این کار می‌ تواند توسط حوزه حقوقی بنیادشهید و امور ایثارگران انجام شود.

فاش نیوز - چهارمین کنگره ملی بزرگداشت لاله های سفید ویژه شهدای فاجعه منا با حضور رییس بنیادشهید و امور ایثارگران و تعدادی از خانواده شهدای این حادثه، صبح چهارمین روز از هفته دفاع مقدس در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی که خود از شاهدان این دو اتفاق تلخ بود در نقل این حوادث گفت: بنده در سال 1394 خودم در این اتفاق حضور داشتم و با تعدادی از شهدای آن حادثه همراه بودم. در روز سقوط جرثقیل نیز بنده در نزدیکی محل سقوط حضور داشتم و در واقع در هر دو حادثه شاهد مستقیم هستم.
وی ادامه داد: از ساعت 4 بعد از ظهر برق در منطقه قطع شد و وسایل سرمایشی از کار افتاد. آبی که در اختیار ما قرار می‌ گرفت نیز گرم بود و زائران بسیار بی‌ حال شده بودند. ما در زمان بسته شدن مسیرها مقداری جلوتر بودیم که با وقوع فاجعه، سریعا به محل برگشتیم و توانستیم جان عده‌ای را نجات دهیم.


رییس بنیادشهید با اشاره به مظلومیت جان باختگان فاجعه منا تاکید کرد: این خاطرات و روایات شهود باید ثبت و از طریق حقوقی در عرصه بین‌ الملل پیگیری شود که بخشی از این کار می‌ تواند توسط حوزه حقوقی بنیادشهید و امور ایثارگران انجام شود.
معاون رییس جمهور درادامه گفت: نکته ای که برای ما بسیار آزاردهنده است بی ارزشی جان انسان ها برای حکومت آل سعود بود.
ایشان همچنین تاکید کرد: ما باید قدر و ارزش جمهوری اسلامی را بدانیم که از نظر ارزش انسان ها در همه موارد پاسخگوی مسایل و مشکلات می باشد.
دکتر قاضی زاده هاشمی درپایان سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمت گذاری به خانواده‌ معظم شهدا و ایثارگران موفق و خادمان خوبی برای این عزیزان باشیم.

میهمان بعدی کنگره ملی لاله های سفید حجت الاسلام والمسلمین "عبدالفتاح نواب" نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بود.
وی درآغاز سخنان خود گفت: دوم مهرماه برای ما یادآور غم واندوه بزرگ جان باختن 7هزار زایر خانه خدا به دلیل بی کفایتی آل سعود است. هموطنان عزیز کشورما که در این راه به شهادت رسیدند از افراد خاص و برگزیده ای بودند که خدا آنها را به محضر خود پذیرفت.
حجت الاسلام نواب همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس و استمرار راه شهدا و در مقطع کنونی، ایثار نوجوان ایذه ای در نجات جان دو تن از هموطنان مان گفت: امروز نیز همچنان راه و مسیر شهدا دربین جوانان و نوجوانان ادامه دارد، چنانچه نوجوانی مانند "علی لندی" جان خود را برای نجات هموطنان خود فدا می کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص فراموش نشدن فاجعه منا به حاضرین گفت: تاکنون 18 جلد کتاب در این رابطه توسط بعثه مقام معظم رهبری تهیه و منتشر شده که امیدواریم اگرمطلبی را برای گرامیداشت این عزیزان در نظر دارند به بعثه مقام معظم رهبری ارایه نمایند.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت درپایان تاکید کرد: ما در سازمان حج و زیارت پیگیر حقوقی و قانونی این شهدا هستیم تا بتوانیم قدمی در راهشان برداریم.

سردار محسن انصاری نیز که فرزندش را ذر فاجعه منا از دست داد و در کنگره ملی لاله های سفید حضور داشت در ادامه با بیان خاطراتی از فرزند شهید خود گفت: فاجعه منا فراتر از یک مصیبت بود. چند هزار نفر از ضیوف الرحمان آسمانی شدند که حدود 500 نفر از هموطنان ما در بین این شهدا بودند. همچنین پیکر 40 نفر از آنان در همان سرزمین باقی ماند تا سندی بر این جنایت باشد.
در پایان این مراسم توسط رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، از تعدادی از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و همچنین فاجعه منا با اهدای لوح و تندیس  افتخار تجلیل به عمل آمد.


قابل ذکر است: این برنامه به صورت وبینار برای سایر استان ها نیز قابل مشاهده بود. استانها نیز از خانواده شهدای حج خونین استان خود تجلیل به عمل آوردند.
پخش آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی و مهاجر الی الله شهید "حسن دانش"، سرودخوانی گروه "میلاد"با موضوع شهدای فاجعه منا، مداحی حسن نادری مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در حال و هوای اربعین سید و سالال شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ویاران با وفای ایشان، از دیگر برنامه های چهارمین کنگره ملی لاله های سفید بود.

| صنوبر محمدی

اینستاگرام
با سلام خسته نباشید به عزیزان زحمتکش
لطفاً یه تلفن تماس بگذارید بتونیم تماس مستقیم بگیریم

موضوعی که باعث شد که زحمت به شما بدهم ، در خصوص افزایش حقوق 50درصدی فصل دهم هستش که در اواخر سال 98با پیگیری های فراوان شما عزیزان بالاخص برادر بزرگوارمان سردار حسین صفری با تلاش پیگیرانه با آقای نوبخت ، که قرار شد از اول سال 99 محاسبه شود و پرداخت شود اما از اونجایی که همیشه ما باید مواجه با تاخیر شویم و بد قولیهای همیشگی بنیاد دستور پنجه نرم میکنیم در تاریخ 30 بهمن 99اعمال کردن و معوقات 9ماه اول سال رو ندادن و در همان سال اعلام کردن که در اول سال 1400واریز میکنیم که واریز نکردن الان هم میگویند چه معوقه ای تور بخدا پیگیری کنید ، باز هم از تلاش و زحمات بیکرانتان سپاسگزاریم ،
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi