شناسه خبر : 85616
سه شنبه 06 مهر 1400 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاروان اربعین ۱۴۰۰ جانبازان (۹)

سلام اینجا، کربلای عاشقان

کاروان جانبازان لبیک یا حسین به همت جانبازان جهادگر گروه جهادی حاج احمد متوسلیان و باشگاه ایثار تهرانپارس، سفر اربعین را تدارک دیده بودند...

فاش نیوز - کاروان جانبازان لبیک یا حسین که به همت جانبازان جهادگر گروه جهادی حاج احمد متوسلیان و باشگاه ایثار تهرانپارس، سفر اربعین را تدارک دیده بودند، در روز سوم پیاده روی خود به سمت کربلا حرکت را از غروب دیروز یکشنبه آغاز نمودند و نماز خود را به جماعت و شکوه بسیاری اقامه کردند.

یکی از تاثیرات پررنگ حرکت این کاروان در خیل مردم، آن با هم نظمی مثال‌زدنی، حضور جانبازان بود که اثر بسیار آن بر تمامی زائران عرب و عجم امام حسین(ع) بود که در طول کل مسیر قابل شهود بود و احساس می‌شد.

مردمان بسیاری از صفوف جانبازان ویلچری فیلم و عکس می گرفتند و از جانبازان التماس دعا داشتند، چرخ ویلچر آنها را هُل می دادند تا در ثواب زیارت این مقربین بابرکت سهیم باشند.

عرب و عجم به جانبازان ابراز محبت و ارادت می کردند، برخی اشک می ریختند، برخی شانه هایشان را می بوسیدند و برخی دیگر برای آنها نذری می‌آوردند.

 عراقی ها به هر زبانی که بود، به جانبازان ابراز ارادت می کردند و همچون سال های قبل، عاشق میزبانی از زائران بودند؛ همچنان که برای شام دیشب، کاروانیان مهمان موکبی ایرانی عراقی شدند و با لطف بی نهایت آنها روبه‌رو شدند.

 کاروان پس از صرف شامی سالم و ساده، به راه خود ادامه دادند و تا پاسی از شب، این پیاده روی ادامه داشت.

 سپس کاروانیان برای چند ساعتی تنها، استراحت کردند و برای رسیدن به کربلا از نماز صبح به مسیر خود ادامه دادند.

 با هماهنگی مسئولین با درایت کاروان از جمله حسین اسرافیلی و حاج اکبر حسین زاده، کوله ها با اتوبوس به محل اسکان بعدی منتقل می‌شد تا جانبازان و خانواده هایشان کمتر از مسیر سفر آزار ببینند.

 جانبازان که تمام روزهای قبل را به صورت شب‌رو حرکت کرده بودند، امروز اولین روزی بود که در دل جمعیت عاشقان اباعبدالله(ع) گسیل شده بودند به سوی حرم، آن هم زیر آفتاب داغ مسیر کربلا.

 کم‌کم نشانه های عاشقی بر تن خسته و مجروح کاروان لبیک یا حسین، نمایان تر شد. دست های ورم کرده و تاول زاده جانبازان، پاهای تاول‌زده همراهان، و بدن های خسته، شاید که آبرویی باشد پیشکش به ساحت دعوت کننده این میهمانان و زیارت نابشان.

 جانبازان، خانواده ها و همراهانشان ساعاتی پس از نماز صبح، به محل اسکان خود در کربلا وارد شدند.

در ساعت آخر طول مسیر تا رسیدن به محل اسکان، حال همه کاروانیان منقلب بود. هیچ کس باورش نمی شد که واقعاً پایش به این جا رسیده باشد، آن هم پس از دو سال محرومیت کرونایی، آن هم پس از تمام سختی های امسال برای اعزام...!

 برخی زیرلب زمزمه می کردند و می گریستند... و برخی حرف هایشان را بلند بلند با امام حسین(ع) می زدند.

  زیباترین صحنه امروز قبل از رسیدن به محل سکونت، عبور از پلی بود که از بالای آن گلدسته های حرم حضرت ابالفضل (ع) وحضرت امام حسین(ع) پیدا بود. جایی که همه عاشقانه می ایستادند و سلام می دادند ... و جانبازان به صف ایستادند، با حالی عجیب سلامی دادند، متفاوت از سلام تمام زائران....
السلام علیک یا بزرگ جانباز کربلا....

شاید آنها سلامی را می رساندند، از زبان عاشقانی که نتوانستند در این راه قدم بگذارند، و شاید این سلام اشکبار از ناباوری توفیق حضور بود...

مداح رزمنده کاروان حاج ناصر موذن فر، در بالای پُل به گونه‌ای مداحی می‌کرد که جانبازان به شدت اشک می‌ریختند، گویی صدایی از جواب سلامِ "بزرگ جانباز کربلا" به گوش آنها می رسید.

بالاخره کاروان پیروان حقیقی عباس رسید... رسید... رسید...

و امروز، سه شنبه، اینجا "اربعین حسین" است...

* گزارش و عکس از شهید گمنام

اینستاگرام
خیابان و پارک ؛
ویلچر برقی سوارند.
ولی این جانبازان عزیز
ویلچر برقی ندارند .
هر چند سال باید یک ویلچر برقی نو
به این عزیزان بدهند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi