شناسه خبر : 85648
چهارشنبه 07 مهر 1400 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در برابر موشک‌های فلسطینی کاری نمی‌توانیم انجام دهیم

فرمانده پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به ضعف سامانه سپر موشکی این رژیم در برابر حملات موشکی مقاومت فلسطین اذعان کرد.

 

در برابر موشک‌های فلسطینی کاری نمی‌توانیم انجام دهیمبه نقل از واللا، «گلعاد بیران»، فرمانده پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به ضعف سامانه سپر موشکی این رژیم در برابر حملات موشکی مقاومت فلسطین اذعان کرد و اظهار داشت: سامانه‌های فعلی موشکی همه مناطق را پوشش نمی‌دهد.

گلعاد بیران در این ارتباط همچنین افزود: سامانه گنبد آهنین وسیله سحرآمیز برای ممانعت از برخورد موشک‌ها نیست و هر سامانه‌ای نقاط ضعفی دارد و نمی‌تواند به همه تهدیدات واکنش نشان دهد.

این ژنرال صهیونیست با اشاره به نبرد اخیر علیه مقاومت فلسطین، در عین حال به این موضوع اعتراف کرد که در جنگ یازده روزه اخیر با گروه‌های فلسطینی حداقل دو بار مجبور شده در حین بازدید از باتری‌های گنبد آهنین، از ترس اصابت راکت‌ها و موشک‌ها روی زمین دراز بکشد.

فرمانده پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در نهایت به این موضوع اذعان کرد که به اعتقاد او هرگز راه حلی برای مقابله با موشک‌های شلیک شده از سوی گروه فلسطینی وجود ندارد.

چند سالی است که سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی به عنوان افتخار صنعت جنگی این رژیم علی‌رغم هزینه‌های فراوان با چالش‌های اساسی در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین مواجه شده است. چالش‌هایی که خود صهیونیست‌ها نیز به آن معترفند و تاکنون راه حل مشخصی برای آن نیافته‌اند.

در سال ۲۰۰۸ یعنی جنگ اول غزه زمانی که برای نخستین بار موشک‌های مقاومت فلسطین به شهر عسقلان رسید ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به مدرن سازی گنبد آهنین کرد و این سامانه در سال ۲۰۱۱ وارد خط عملیاتی شد.

هر پرتابگر این سامانه شامل ۲۰ موشک است که طبق گزارش مؤسسه‌های اسرائیلی هر یک از این موشک‌ها ۵۰ تا ۶۵ هزار دلار هزینه دارد؛ به این معنا که هر پرتابگر نیاز به حداقل یک میلیون دلار موشک دارد. به همین علت هزینه بالای عملکرد گنبد آهنین یکی از مهمترین انتقادات وارد شده به این سامانه بود.

اما در این میان گروه‌های مقاومت مطالعات دقیقی روی کارایی سامانه گنبد آهنین انجام داده و چندین بار موفق شدند آن را دور بزنند. از سوی دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد که حماس و جنبش جهاد اسلامی دستکم ۱۵ هزار موشک در اختیار دارند که قدرت تخریب آن‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که مؤسسات اسرائیلی تخمین می‌زنند و ده‌ها و شاید صد‌ها عدد از این موشک‌ها برد بیش از ۱۶۰ کیلومتر دارند که به راحتی می‌توانند تأسیسات اسرائیل و قلب تل‌آویو را نشانه بگیرند، بنابراین روشن است که در این صورت گنبد آهنین نمی‌تواند راه حل مطمئنی برای محافظت از اسرائیلی‌ها باشد.

اما ضعف گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های مقاومت در درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی مشخص شد و به اعتراف خود صهیونیست‌ها گنبد آهنین از هر ۷ موشک تنها یکی را رهگیری می‌کند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi