شناسه خبر : 85658
پنجشنبه 08 مهر 1400 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت واقعیات دفاع مقدس به جای روایت بیگانگان

آیا روایت تصویری این ماجرای واقعی و مستند در جنگ تحمیلی کشورمان به جای روایت کذب و جعلی بیگانگان برای نشان دادن فرهنگ ایثار و شهادت برای تمام دنیا جای افتخار و عزت ملی ندارد؟!

فاش نیوز - دیدن تیتری که تعدادی از فرزندان ایثارگران، بدون سهمیه رتبه دورقمی کسب نمودند بسیار جای مسرت و امیدواری است که در آینده تعداد زیادی از این عزیزان با پشتوانه متکی بر دانش و تخصص خود، پست های مدیریتی پیدا کرده و آینده کشورمان از لحاظ ارزشهای ملی و مذهبی غنی خواهد شد، ضمن اینکه دهان عده ای یاوه گو که ابراز می دارند فرزندان ایثارگران صرفا با سهمیه به دانشگاه و محیط دانشجوئی راه می یابند بسته خواهد شد. لذا از تمام فرزندان ایثارگر تقاضا داریم حتما" به کیفیت تحصیلات خود توجه بیشتری نمایند تا هر ساله از دیدن چنین اخباری ما را خوشنود کنند. باسپاس از شما عزیزان فرزندان ایثارگر پر تلاش

دوم: در خصوص نکته آقای دکتر قاضی زاده هاشمی در موضوع روایت ارزشهای کشور خودمان و جعل روایت بیگانگان، در فرانسه فیلمی ساخته شد بنام (22 گلوله یا فنا ناپذیر) که در این فیلم هنرپیشه معروف فرانسوی (جان رنو) که در ایران او را با فیلم (لئو، حرفه ای) می شناسند مورد سوءقصد مافیا قرار می گیرد که در کمال ناباوری در حالیکه مورد اصابت 22 گلوله از جمله اسلحه شاتگان 12 قرار می گیرد زنده می ماند و خودش به تنهائی از رهبران مافیای مارسی فرانسه انتقام می گیرد!

این در حالیست که در دوران هشت سال دفاع مقدس کشورمان در عملیات والفجر4 در کردستان، دوستان همسنگرمان در لشکر 25 کربلا شاهد بودند یکی از دلاوران بسیجی مازندرانی، پس از اینکه مورد اصابت 14 گلوله اسلحه کلاشنکف (در شکم) قرار گرفت که با همان شرایط وخیم جسمانی در عملیات، از کوههای هفت توانا در مریوان خودش را به نوک قله رسانده و زنده ماند، اما پس از به دست آوردن سلامتی کامل در عملیاتی دیگر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آیا روایت تصویری این ماجرای واقعی و مستند در جنگ تحمیلی کشورمان به جای روایت کذب و جعلی بیگانگان برای نشان دادن فرهنگ ایثار و شهادت برای تمام دنیا جای افتخار و عزت ملی ندارد؟! امیدواریم متولیان و راویان فرهنگ ناب هشت سال دفاع مقدس به این مقولات با توجه به تاکید ریاست محترم بنیاد شهید توجه کافی نمایند.

|مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
باسلام خدمت برادر بزگوار قنبری وفا چه گونه متوانم با شما تماس تلفنی داشته باشم
اشاره شما به آن بسیجی سلحشور و شجاعی که خود را با توجه به مجروحیت شدید به قله کوه رسانید در اوج زیبایی روایتی است که بیشمار صحنه مشابه و خالصانه دیگر توسط زنان و مردان با شهامت و آگاه این سرزمین خصوصا" در مقطع دفاع مقدس رقم زده شد، و البته نام بردن از قاضی زاده هاشمی لزومی نداشت..
سپاسگزارم.
برادر بزرگوارم حسن آقا ، با عرض سلام و ادب
می توانید شماره همراه بنده را از دفتر سایت فاش نیوز دریافت بدارید . در خدمتم
سرکار محترم خانم قنبری ، از همسران بزرگوار شهدا
عرض ادب و احترام ، لطفا" نام بردن از ریاست بنیاد شهید را حمل بر پاچه خواری خدای نکرده نگذارید ، بلکه صرفا" تاکید ریاست بنیاد بر بازگو کردن حقایقی در زمان دفاع مقدس ، که روایت گوشه های از آن موجب حیرت جهانیان میشود تلقی نمائید ، چون خود بنده مواردی را شاهد بودم در زمان دفاع مقدس که شاید اگر نمی دیدم ، هرگز باور نمی کردم ، البته نکته شما هم خیلی حائز اهمیت است که فقط مردان نبودند ، بلکه زنان زیادی نیز در این دوران از خود صحنه های شگفت آوری خلق کردند که جای توجه و تامل جدی دارد.
از اینکه پس از سالیان زیادی مدیران بنیاد بیاد فرهنگ سازی ارزشهای این مقطع آفتاده اند برای بنده جای تامل داشته و به بردن نام ریاست بنیاد ، بسنده نمودم و در جای خود از مدیران جدید بنیاد بابت کوتاهی ، انتقاد نیز نموده ام .
موفق و سرافراز باشید
همسر شهید بزرگوار خانم قنبری ، عرض ادب و احترام
از اینکه مطلب بنده مورد توجه شما قرار گرفت سپاسگذارم ، موضوع روایت ارزشهای مقطع دفاع مقدس ، بی نهایت با ارزش و مهم است و تاکید شما مبنی بر وجود این ارزشها هم در مردان و هم در زنان که بسیار مغفول واقع گشته قابل تامل بوده ، که روایت آن در بین نسل جدید ، به نوعی تکلیف امثال بنده است .
در زمان دفاع مقدس ، بنده مواردی شاهد بودم که اگر ندیده بودم شاید هرگز در باورم واقع نمی گردید ، پس باید راوی آن موارد باشم و به آنها ماندگاری دهم.
از اینکه مدیران جدید بنیاد به توجه به یاد این ارزشها تاکید کرده اند ، فقط به نام ریاست بنیاد شهید بسنده نمودم و در جای خود نیز به کوتاهی آنان در خدمات رسانی انتقاد نیز نموده ام ، هر چند مدتی است که مطالب بنده زیاد تیتر می شود که خود بنده نیز خیلی راضی به این همه جلب توجه نیستم .موفق و سرافراز باشید.
درود و سلام خدا به ارواح پاک طیبه شهدای هشت سال دفاع مقدس
سلام وتشکر از مطالب زیبای جناب قنبری .
و درود بر همه عزیزانی که از افتخارات ۸ سال دفاع مقدس می نگارند .
از اینکه مطالب بنده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته بسیار خرسندم ، امیدوارم بتوانم گوشه ای از این همه ایثار و فداکاری رزمندگان مقطع دفاع مقدس ، که بی شک بهترین دوران روزهای زندگی ام با آن همه خاطرات است را با ذکر این تلاش مجاهدان ایثارگرانه را ، روایت کنم .
روایت ایثار شهدا ، جانبازان و آزادگان در این مقطع زمانی ، بر بنده تکلیف شده است و امیدوارم بتوانم به درستی ، ادای تکلیف کنم .
سپاس و درود بر شما عزیزان ایثارگر
با سلام و عرض ادب خدمت بزرگواران کانال فاش نیوز چرا حرفی از پیگیری قرامت قطعنامه ۵۹۸جنگ ایران و عراق بند ۶و۷ که حق قانونی خانواده شهدا .جانبازان .آزادگان هست گفته نمی‌شود با اینکه شورای سیاستگذاری پیگیری قرامت چندین ماهه داره فعالیت میکنه وبالا بر ۳۰۰هزار نفر دنبال‌ کننده داره نه بنیاد شهید ونه هیچ نهادی پیگیر نیست مگر نباید کشور متخاصم که آغازگر جنگ بود وازطرف سازمان ملل محکوم شده که ۳۳ سال میگذره اقدامی شودچر وبه چه دلیل
عرض سلام و احترام خدمت برادر عزیزم آقای احمد صحرائی
در پاسخ به سئوال شما پیرامون دریافت غرامت جنگی از حکوت عراق ، پس از فتح خرمشهر توسط ایران و پیشنهاد صلح و آتش بس ، کشورهائ حامی صدام در جنگ تحمیلی بر علیه ایران مانند عربستان با جابجائی روند قدرت ایران در جنگ تحمیلی پس آزادسازی خرمشهر ، اعلام کردند : کشورشان حاضر است ، چند میلیارد دلار بابت غرامت جنگی به ایران بپردازند ، اما پس از مخالفت بنابر مصلحت ، مدبرانه ایران و ادامه خصومت جنگی بین ایران و عراق ، دیگر حرفی به میان نیامد تا زمان پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و آتش بس و اجرای مفاد قطعنامه مذکور ، کشور عربستان در پی خصومت شدید با حکومت بعثی صدام ، حرف خود را پس گرفت و اذعان کرد : اصلا" چه دخلی به ما دارد و این (بلانسبت) غلطها به ما چه ! پس از اشغال کشور کویت توسط صدام و حضور نظامی بیگانگان در منطقه و عقب نشینی صدام ، سازمان ملل متحد در آن مقطع کشور عراق را ملزم به پرداخت خسارت به کشور کویت ، از محل فروش نفت خود نمود ، ولی از زمان پایان مقطع دفاع مقدس تا کنون ، پرداخت خسارت غرامت جنگی به ایران از سوی کشور عراق از سوی مجامع بین المللی کاملا" مغفول واقع گردیده و سازمان ملل متحد نیز ، تمایلی برای پرداخت به این بحث نداشته و تمام فعالیتهای دیپلماتیک در این موضوع در این همه سالها ، به جائی نرسیده و این حکایت از مظلومیت مضاعف کشورمان چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در زمان پایان آن دارد .
متاسفانه سازمان ملل متحد یا سازمان های مشابه آن مانند سازمان حقوق بشر ، پس از پایان جنگ جهانی دوم ، کشور آلمان پس از پایان جنگ را ، به پرداخت خسارت به یهودیانی که در زمان حکومت نازی ها به رهبری هیتلر ، بنام (هولوکاست) مورد ظلم واقع شدند ، بهانه قرار داد و تا حدود 50 سال ، از آنان برای صهیونیست ها غرامت گرفت ، ولی از تجاوز وحشیانه و آشکار صدام به ایران ، چشم پوشی و اغماض کرد ، حال ایثارگران مظلوم ایرانی تاوان این بی عدالتی سازمانهای بقول خودشان بشر دوستانه را می پردازند ، هر چند تاریخ بهترین قضاوتها را خواهد کرد ، چون معصومیت رزمندگان و ایثارگران ایرانی ، هرگز قابل تغییر و تحریف نخواهد بود و بی شک تاریخ بنام حقانیت ما گواهی صادر خواهد کرد .
البته برادرم آقای احمد صحرائی ، این سخنان از نظریات و جمع بندی های شخصی بنده بوده و شاید عده ای از عزیزان و کاربران محترم با عقیده بنده موافق نباشند که نظریات مخالفان ما هم ، محترم و قابل تامل است .
والسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi