شناسه خبر : 85671
یکشنبه 11 مهر 1400 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وام مسکن و خرید خودرو جانبازان را افزایش دهید

تفاوت خدمات به ایثارگران و کارکنان دولت

همه ما در جمهوری اسلامی زیر یک پرچم هستیم ولی صدها قانون متفاوت داریم.

یک جانباز - همه ما در جمهوری اسلامی زیر یک پرچم هستیم ولی صدها قانون متفاوت داریم.

به طور مثال بازنشستگان و کارکنان وزارت نفت تابع قوانین خاص آن وزارت هستند. کارکنان و بازنشستگان کشوری نیز تابع قانون کشوری هستند و کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح تابع قوانین لشکری. همچنین بازنشستگان و کارکنان بانک ها نیز قواعد و قوانین دیگری دارند. کارکنان و بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز از هیچکدام از قوانین بالا پیروی نمی کنند.

حقوق کارکنان و بازنشستگان وزارت نفت اختلاف فاحشی با دیگر کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی دارد و تسهیلات دریافتی از قبیل گردشڱری و دندانپزشکی و وام خدا را شکر بسیار عالی و مبارکشان باشد.

بازنشستگان و کارکنان بانک ها هم در دریافت حقوق و تسهیلات بعد از وزارت نفت در رتبه بعدی قرار دارند. همانند وزارت نفت هر ۵سال یک بار وام شان تمدید می شود. با این تفاوت که وزارت نفت به تصورم هر ده سال یکبار وام مسکن شان تمدید می شود.

کارکنان و بازنشستگان تأمین اجتماعی قبل از بازنشستگی حقوق و مزایا و تسهیلات خوبی دارند. اما بعد از بازنشستگی با قوانین دست و پاگیری مواجه می شوند و در هنگام دریافت تسهیلات نه تابع قانون کشوری و نه لشکری و نه قوانین بانک ها هستند.
حالا به قوانین جانبازان حالت اشتغال تبصره یک که از بنیاد حقوق می گیرند توجه مخاطبان را جلب می کنم.

هر چند همه جانبازان که حالت اشتغال هم نیستند در موضوع درمان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. هزینه عینک و دندانپزشکی که گرانترین هزینه درمان این قشر مظلوم از جامعه است اصلا پرداخت نمی شود. حال آنکه کارکنان و بازنشستگان  نیروهای مسلح و بانک ها و وزارت نفت هزینه درمان دندانپزسکی و عینک چه قبل از بازنشستگی و بعد از آن تا ریال آخر پرداخت می شود.

جانبازان حالت اشتغال تبصره یک بنیاد هم باری به هر جهت و تابع قوانین صدقه هستند. وام های مسکن و خرید خودرو و سایر تسهیلات جانبازان که بهترین عمر خود را زیر بمباران هوایی گذراندن و با زخم های روحی و جسمی و عوارض جنگ دست و پنجه نرم می کنند از همه کارکنان و بازنشستگانی که در صدرالاشاره نام برده شد کمتر است.

متاسفانه قانونگذار در طرح همسان سازی نگاهی به عدالت همه جانبه نداشته است. بنابر این قوانین تبعیض آمیز باید بازنگری شود،  ملتی که زیر یک پرچم و تابع یک دین و رهبر و رئیس جمهور است با یک قانون و دید واحد بایستی دیده شود.

 

اینستاگرام
سلام و عرض ادب و احترام عرض شود گفتنی ها را بدرستی فرمودین فقط یک جمله حقیربعرض رسانده وآن اينکه تاریخ مصرف جانبازان این قشر مظلوم گذشته، تندرستیتان پایدار وطول عمر باعزت جنابعالی وخانواده محترمتان را از یگانه بی همتاخداوند متعال مسئلت می نمایم، معلول دفاع مقدس
با عرض سلام :(کارکنان و بازنشستگان تأمین اجتماعی قبل از بازنشستگی حقوق و مزایا و تسهیلات خوبی دارند. اما بعد از بازنشستگی با قوانین دست و پاگیری مواجه می شوند).
بر خلاف نظر نویسنده محترم یک از بدترین بیمه ها ، بیمه تأمین اجتماعی است که کمترین حقوق بازنشستکی را به اعضا خود پرداخت می کند و مجموعه های اقتصادی که (شستا) که با پرداختی کارگران و کارمندان و .... خریداری شده زیان ده و یا منبعی برای دولت ها و نور چشمی ها قرار دارد و مصداق خوردن مال یتیم است. این ادعا را می توانید از وضعیت بیمه های در مانی و پرداخت های باز نشستگی به شکل روشن و شفاف مشاهده کنید.
درود و تشڪر از یادآوری
با نظر حضرتعالی موافقم و اصلاح میگردد
بسیار مطالب ارزشمند و ڪارشناسی شده را بیان فرمودی ومجلس و دولت با تشڪیل دو تیم متخصص جداگانه این تبعیض ها را مطالعه و بررسی و علل و عوامل را شناسایی و بعد از بررسی در جلسه ای مشترڪ از طریق همین رسانه به ذینفعان اطلاع دهند.این مطلب را با فونت دیگری در یڪی از گروههای مطالبه ایثارگران دو روز قبل هم مطالعه ڪردم
بسیار عالی مطلب برایم خیلی آشناست و با فونت دیگری در یڪی از گروههای مطالبه گری دو روز قبل خواندم.مجلس شورای اسلامی و دولت با تشڪیل ڪارگروههای متخصص جداگانه به بررسی ابعاد اختلاف حقوق ها در دستگاههای مختلف بپردازند و بعد از انجام ابعاد ڪارشناسی مشترڪاً جلسه تڪمیلی را برگزار و علل و عوامل اختلاف حقوق ها را در همین سایت به ذینفعان اعلام نمایند.
واقعا این سوال برای همه ایثارگران هست. که چرا ایثارگران بیمه دندانپزشکی ندارند؟ مگه ایثارگران فاقد دندان هستند؟ هزینه دندانپزشکی بسیار سنگین است و توان مالی زیادی می خواهد.تازه برخی ایثارگران مانند جانبازان شیمیایی بخاطر استفاده مرتب از اسپری بیشتر از بقیه دندانشان خراب می شود. در ضمن چرا در بحث حقوق و کمک معیشت برای جانبازان بودجه نیست ولی برای هیات مدیره بانک ها و برخی شرکت های دولتی که گاها زیان ده هم هستند نه تنها حقوق بالا بلکه اقسام وام با بهره کم و پاداش های نجومی هست؟ چرا به کمک معیشت بگیران اجازه جبران این پرداختی ناقابل خود را نمی دهید؟ مگر با ماهی 2 میلیون تومان می شود زندگی کرد؟ شرط هم کنید اگه ایثارگری بالای خط فقر یعنی 10 میلیون تومان درآمد داشت این حقوق ناچیز را قطع کنید. لطفا به جای سخنرانی و رفتن به خانه شهدا و دادن یک تقدیر نامه به مشکلات اساسی آنها رسیدگی شود
جانبازان اعصاب و روان و جانبازان شیمیایی به شدت دندانهایشان به دلایل ذیل با آسیب های جدی مواجه هستن
الف-جانبازان اعصاب و روان به این دلیل ڪه داروهای آرامبخش زیادی را مصرف میڪنند و مصرف این داروها لثه ها بدن جانباز را ضعیف میڪند و جسم و جان جانباز خاصه لثه ها به جد تحلیل میرود
ب-عدم ڪنترل حالات رفتاری جانبازان در موارد عود و تشدید بیماری باعث می شود ڪه جانبازان اعصاب و روان دندانهایشان روی هم ڪشیده شود و در اینگونه موارد دیده شده دندان های این گروه از جانبازان شڪسته می شود
پ - مصرف داروهای ڪورتون دار هم میتواند آسیب های جدی به دندانهای این گروه از جانبازان وارد ڪند.
نڪته:جانبازان شیمیایی هم به دلیل مصرف اسپری های مختلف دچار ضایعه و آسیب های دندان می شوند
سلام
جانباز ۵۵درصد هستم و کاملا با شما برادر عزیز موافقم و فکر می کنم تاریخ مصرف جانبازی دیگه تموم شد و فقط اول امید به خدا داریم و ببینیم این دپلت جدید چکار می کنه برای جانبازان دیگه هیچ امیدی نیست
خدا وکیلی این عدالت نیست ۵درصد ۷۰ درصد شما که قانون عدد رقم گذاشتید از طرف دیگه ۱۴ سلهای که به جبهه رفتند تا سنشان به جای رسید که عقلشان کامل شد که مسیر بنیاد را یاد بگیرن تمام ارقم۶ تا۷۰ تمام شد فقط۵ ماند۵۰سالگی بیچارگی
سلام ، یکی از بزرگترین ظلمهای قانونی به مردم همین تشکیل شرکتها و سازمان های اقماری وزارتخانه ها است که 80 درصد بودجه سالیانه را میبلعند و خارج از قوانین و ضوابط مصوب مجلس توسط هیات مدیره با قانون تجارت کار میکنند بنابراین قانون توسط هیات مدیره تصویب می شود و کاری به قوانین مجلس ندارند لذا نعیین حقوق و مزایای کارکنان شرکتها و سازمانها توسط همان هیات مدیره تعیین می شوند.
شرکتها و سازمانهای اقماری علیرغم درآمدهای نجومی از قبوض مصرفی 80 درصد بودجه سالیانه را بلعیدند علیهذا لازم است شرکتها منحل شوند و قوانین مصوب مجلس را اجرا کنند. بدیهی است بیشترین تخلفات و مغایرتهای قانونی در شرکتها و سازمانهای سر خود انجام شده است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi