شناسه خبر : 85738
چهارشنبه 14 مهر 1400 , 09:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فاصلۀ اجتماعی را با دروغگوها رعایت کنیم!

اگر دروغی از آنها شنیدید، نپرسید چرا دروغ می ­گویند؟ چون سعی می کنند با دروغ ­های مکرر شما را قانع کنند که راست می گویند...

فاش نیوز - امروزه در جامعۀ پر رمز و راز و شلوغی زندگی می کنیم که مشکلات اقتصادی، فرهنگی و... از سر و کولمان بالا می رود. نوع نگاه ما به زندگی می تواند سبب ارتقاء روحیۀ ما یا برعکس سبب سقوط ما به ورطۀ نگرانی و ناراحتی شود. اگر بخواهیم موفق باشیم باید بعد از یافتن روش صحیح زندگی با اطمینان پیش برویم و اهمیتی به قضاوت های دیگران ندهیم. اگر بخواهیم برای خوشایند مردم زندگی کنیم، تباه می شویم. اگر به اشتهای مردم غذا بخوریم یا از پرخوری مریض می شویم یا از گرسنگی می میریم. همیشه به این موضوع فکر کنیم که حضور ما در دنیا محدود است و عمر تکرار نمی شود. در واقع ما داریم قرضی در این دنیا زندگی می کنیم.

 دیر یا زود باید قرض خود را پس بدهیم. باید کاری کنیم که ثروتمند از این دنیا برویم. باید سعی کنیم ثروت خود را با خودمان به سرای باقی ببریم، اما چگونه؟ آن ثروتی در قیامت به درد ما می خورد که مردم توانسته باشند از قِبَل آن بهره برده و به آرامش رسیده باشند.

 خوش خلقی و تعامل با مردم بزرگترین ثروت دنیاست. اگر دوست داشته باشیم مردم به حرف ما گوش دهند، ما هم باید متقابلاً به حرف آنان گوش دهیم و به نظراتشان احترام بگذاریم. با گل و گشاد زندگی کردن و بی نظمی راه به جایی نمی بریم. باید بساط عمر خود را طوری پهن کنیم که روز آخر زندگی و موقع جمع کردن و رفتن دست و پایمان را گم نکنیم.

 زندگی در دنیا فراز و نشیب زیاد دارد. شما آنقدر فرصت ندارید که بخواهید وقت گرانبهای خود صرف مجادله با افراد بی منطق و احمق بکنید. بهتر است در برابر افرادی که به ما بی احترامی می کنند یا ناسزا می گویند، استقامت نکنیم و محیط را ترک کنیم. به رانندگان عصبانی و بی منطقی که می خواهند به هر طریق ممکن از شما سبقت بگیرند، راه بدهید بروند پیِ کارشان. به دروغگوها اهمیت ندهید و وارد بازی کثیف آنها نشوید. آدم دروغگو از خدا نمی ترسد و به راحتی هر کاری بخواهد می کند. او قادر است با بی حیایی و داد و فریاد، شما را تا سطح خودش پایین بکشد. برایش مهم نیست اعمال وقیح خود را به شما نسبت بدهد. به دروغگوها فقط لبخند بزنید، زود از آنها دور شوید و در پی انتقام نباشید. هرگز با افراد دروغگو دهان به دهان نشوید.

 اگر دروغی از آنها شنیدید، نپرسید چرا دروغ می ­گویند؟ چون سعی می کنند با دروغ ­های مکرر شما را قانع کنند که راست می گویند. توجه داشته باشید که دروغگوها اغلب بی منطق و حق به جانب هستند. اگر شما فرد سالم و باشرفی هستید بدانید از پس یک دروغگو برنمی آیید. این ضرب المثلی را که می گوید: «با هرکسی باید مثل خودش رفتار کرد» فراموش کنید و هرگز یقۀ خود را در اختیار یک دیوانۀ وقیح قرار ندهید، چون مردم نمی توانند از دور دیوانۀ اصلی را تشخیص بدهند.

رمضانعلی کاوسی

اینستاگرام
من دقیقا همین کار را کردم که شما می گویید ..
فقط منتظرم خدا دروغگوها را به اشد مجازات و کیفر اعمالشان برساند
خیلی جالب بود
درود همرزمان گرانمایه
یڪ دهه جنگیدیم
خانه و ڪاشانه و پدر و مادر و خواهر و برادر و...را رها ڪردیم
قید ادامه تحصیل و مال اندوزی را زدیم
زیر هر نوع بمباران و در مقابل دشمن همه استرس ها را تحمیل ڪردیم
از جان خود گذشتیم و مردانه در مقابل دشمن بدون هیچ چشمداشتی ایستادگی ڪردیم
تمام امید و آرزویمان فقط حفظ تمامیت ارضی و امنیت ڪشور بود
حافظان و مرزداران عزت و ناموس ڪشور بودیم
به شهادت رسیدیم و هرگونه زخم بر تن و جان را با افتخار خریدیم
فرمان معمار ڪبیر انقلاب را با افتخار لبیڪ گفتیم
آمال و آرزویمان پیروزی سپاه ایران بود
با ایمان و اراده آهنین و دست گاه با دست خالی در مقابل گلوله دشمن ایستادگی ڪردیم
خنثی ڪردن هرگونه مین ڪاشته شده دشمن را با سبقت گرفتن از هم و برای مجروح شدن و شهادت با افتخار پذیرفتم
همه مواردی ڪه برشمرده شده را با اهداف ِ دفاع ِ تمام قد از خاڪ و نانوس ڪشور پذیرفتیم،با این بهانه ڪه روزی جنگ تمام می شود و عدالت محض در ڪشور برقرار و امڪانات بصورت متوازن در جای جای ایران چتر می گستراند و ایران مدینه فاضله می شود!!
جنگ تمام شد و مشتاقانه منتظر اجرای عدالت بودیم!!
چشم باز ڪردیم به جای شهید و شهادت و جانفشانی و عدالت ،رانت و پارتی+ فساد،ارتشا ،اختلاس و بی عدالتی در حد غیر قابل تصور و در سایه دین و دفاع از ارزش ها چنان بر جامعه سایه افڪند ڪه رزمنده و ایثارگر و دلاورمردی و سخاوت و شجاعت بتدریج ڪمرنگ شد و اوضاع به گونه ای پیش می رود ڪه اختلاس و رانت و پارتی بازی و ارتشا و فساد چنان رنگ و لعاب گرفت ڪه امروزه در ڪشور نهادینه شده و دستگاه های بازرسی و نظارتی و امنیتی و اطلاعاتی هم بی تفاوت شده و هر روز ڪه میگذرد دامنه آن گسترده تر می شود و روزی می رسد ڪه اگر از ایثار و شهادت صحبت بمیان آورده شود جرم تلقی می شود.
در نهایت با روندی ڪه پیش می رود ڪشور بلادرنگ به یڪ ""جهاد اڪبر" با ""نام انقلاب اداری ""بصورت فورس ماژور نیاز دارد.البته اگر دولتمردان برای حفظ نظام و ارزش های دفاع مقدس دغدغه ای داشته باشند!!در غیر اینصورت برای ڪشور و ملت و حاڪمیت آینده بسیار ناخوشایندی را پیش بینی میڪنم.مغ
سلام بر شما
خیلی عالی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi