شناسه خبر : 85746
سه شنبه 20 مهر 1400 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان در گذر زمان...

با اینکه فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای تمام ارگان های دولتی بطور کامل اجرا گردید، مشخص نیست به چه دلیل برای جانبازان مشمول ماده ۳۸ بطور ناقص اجرا می شود...

فاش نیوز - کتاب حماسه خونین 8 سال دفاع مقدس را ورق می زنیم؛ در هر برگ آن شاهد دلاوری ها و جانفشانی های مردان و زنان این مرز و بوم خواهیم بود.

دلاورانی که با نثار جان خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی عزیزمان در دست این دشمن سفاک و دیرینه بماند و حالا آقایان مسئول! می دانید این پست، مقام و منصب به چه قیمتی به دست شما رسیده است؟

آری؛ درست است به قیمت خون و زندگی هزاران شهید، جانباز و آزاده. زمانی که شب در بستر گرم خود آرمیده اید این جانبازان هستند که دردهای ناشی از مجروحیت، خواب را از چشمانشان ربوده است و اکنون بعد از گذشت سال ها از پایان جنگ، این یادگاران سال های خون و آتش، کم‌کم به فراموشی سپرده شده و با روح و جسمی زخمی و خسته، در میان انبوهی از مشکلات گرفتار شده اند، اما کارکنان ارگان های دولتی بعد از 30 سال بازنشسته و حداکثر بعد از 6 ماه پاداش خود را دریافت می نمایند؛ در صورتیکه 5 الی 11 سال از زمان بازنشستگی ایثارگران مشمول ماده 38 می گذرد ولی هیچ خبری از پرداخت پاداش بازنشستگی نیست. مطالبات حقوقی از سال 91 تا کنون که بعد از گذشت 10 سال ایثارگران با گردهمایی ها و اعتراضات، مسئولین را مجبور به پرداخت قسمتی از مطالبات  نمودند ولی آن هم بصورت ناقص برخلاف قانون به نرخ اولیه و نه به نرخ روز پرداخت شد.

ناکارآمدی و سهل انگاری دست اندرکاران بیمه دی که مسئولیت خطیر درمان را به عهده دارند سبب شده است خانواده شهدا و جانبازان برای درمان و تهیه داروی خود با مشکلات و زحمات فراوانی مواجه باشند. طرف قرار داد نبودن با پزشکان متخصص، خروج بیمارستان ها از طرفیت قرار داد با بیمه دی، عدم تحویل دارو از سوی داروخانه های طرف قرار داد، خارج کردن عائله جانبازان از مواردی که قبلا تحت پوشش آن بوده اند، عدم پرداخت به موقع هزینه های درمانی به ایثارگران و ..... از معایب این بیمه است.

متأسفانه بنیاد شهید هم در این بین فقط نظاره گر بوده است و جای بسی تعجب است بیمه ای که تخلف کرده و از انجام تعهدات خود سرباز زده، چگونه هر ساله از سوی بنیاد شهید اجازه ی حضور مجدد در مناقصه را پیدا کرده و بدتر از آن، دوباره برنده ی این مناقصه هم می شود.

پروتزهای اعضای مصنوعی که بنیاد در اختیار جانبازان قطع عضو قرار می دهد مطابق با تکنولوژی روز نبوده و در سطح خیلی پایین و ابتدایی نسبت به کشورهای دیگر قرار دارد. این پروتزها فاقد کارایی لازم بوده و استفاده از آنها بسیار دشوار و خطرساز است؛ فقط به خاطر اینکه هزینه کمتری مصرف شود. بیشتر جانبازان به علت نارضایتی از پروتزها بخصوص پای مصنوعی، به استفاده از عصا پناه می برند که این خود نیز آسیب های جسمی و خطرات فراوانی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

کمبود تجهیزات و وسایل پزشکی مورد نیاز جانبازان نخاعی و قطع عضو از جمله(عصا، تشک خواب، توالت فرنگی، ویلچر و .....) که متاسفانه ویلچر هر ده سال یک بار به آنها داده می شود.

در زمینه تهیه خودرو برای جانبازان بسیار کوتاهی شده است زیرا خودرو برای جانبازان قطع نخاع و قطع عضو که مشکل حرکتی دارند، در واقع حکم پا را دارد و خرید آن توسط خود جانباز، با توجه به گرانی و وضعیت مالی، امری غیر ممکن می باشد.

با اینکه فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای تمام ارگان های دولتی بطور کامل اجرا گردید، مشخص نیست به چه دلیل برای جانبازان مشمول ماده 38 بطور ناقص اجرا می شود.

بعد از زمانی طولانی، کارت حکمت از طرف بنیادشهید به خانواده شهدا و جانبازان تحویل داده شد ولی متأسفانه این کارت ها از امتیازات حکمت کارت نیروهای مسلح برخوردار نیستند و  بعد از گذشت 2 سال هنوز هیچگونه اقدامی از طرف بنیادشهید جهت شارژ یارانه ای صورت نگرفته است. این کارت ها بیشتر حالت نمایشی داشته و کاربرد چندانی ندارد.

بیماری های اعصاب و روان، ناتوانی های جسمی ناشی از ضایعات جانبازی و مشکلات افزایش سن سبب می شود که آنها در این برهه زمانی به توجه و کمک بیشتری نیازمند باشند؛ در صورتی که همین امکانات مختصر هم به بهانه های مختلف کمتر و کمتر می شود.

کلام آخر این که جانبازان در گذر زمان............ مدافعان و سرداران دیروز، فراموش شدگان امروز هستند.

جانباز قطع عضو و برادر شهید - علیرضا آقامیرزایی

اینستاگرام
من با نظر این جانباز کاملا موافقم وحقیقت محض است
با سلام هرآنچه برادر آقامیرزایی فرمودند عین واقعیت است وما خانواده جانباز اعصاب و روان ازاین برادر عزیز کاملا حمایت میکنیم
سلام..عرض ادب.خدمت جانبازعزیزم‌...نماینده جانبازان..شب تان بخیرباشه..حرفی دارم.جراکمی ازجانبازان گمنام اعصاب راوان.ازسال ۶۰تاسال۶۵درجنگ برااب خاک ناموس دفاع کردنده.ولی متاسفانه سه بارمجروح شودم..اماازیک طرف سابقه ای جنگ چهارسال نوه ماه گم شوده ودوپرونده ای مجروحیتم هم گم شود.فقط اخرین پرونده مجروحیتم که درسال۶۵کربلاچهار.ومن هم سره خودم نبودم ودرکمیسیون پزشکی هم درحق م ناحقی شود.ازان زمان تاالان همان بیست پنچ درصدرادارم.وبازازبی کسی درسال ۷۳دفترچه خدمات درمان بنیادراکسی دردرمان بنیادشهرستان لنجان اصفهان ازخودم همسرم بچه هام گرفت بود.ودکترهم نبودوفقط بچه هابهش میگوفتنده دکتر..وبهم گفت که ازدفترچه تامین اجتماعی استفاده کن.اخردرسال چهارتاسه باردربیمارستان شهیدرجایی بنیادهرباردوماه نیم یایک ماه نم بستری بودم..وچندین باردرخواست پرونده جنگ بسیج ای ودو پرونده مجروح شودم کردم.وفقط ازدروغ بهم میگوفتنده پرونده هامن گم شوده است.وبازگفتم که من خونه ای زمینی وازوام مسکن استفاده ای نکردم‌..واین حقوق تامین اجتماعی برام خیلی کم کم هست.حقوق بگیربنیادباشم.‌ولی اخردرگاه خدا.حقوق تامین اجتماعی ماهانه سه میلیون سی صدهزارتومان هم حقوق است.که یک میلیون نیم فقط کرایه خونه هست.بی پول های اب برق گاز.وخرچی خونه بادوبچه های دانشگاهی هم دارم‌.درگاه خداچه کاری راانجام بدهم .اخر..
...باسپاس گذارم تشکرغلامی ازخمینی شهراصفهان.‌ودرگاه خداهم ازمشکل های اعصاب راوان دودست دوپام داخلی.مشکلات زندگی ده باردست به خودکشی هم زدم..وفقط درگاه خداوحق خون شهیدان حق شاهدان حقیقی بهم کمکی کنیده..بااین گرانی هاویک بسیجی ایاحق حقوق راازبنیادندارنده..واگربراشماعزیزم نیازبوده تاشماره کده ملی خودم راارسال کنم.ومتاسفانه براماهاحقی نیست.فقط برامسعولین هاواقازاده هاشون که کسانی هستانده دزدی جنایت هامیکننده حق اینهاست درگاه خدا...دیگرقلبم شکسته است.....
سلام من با نظر جانباز آقا میرزایی کاملا موافق هستم ایشان درست میفرماید جانبازان ماده ۳۸ قهرمانان دیروز فراموش شدگان امروز هستند
باسلام من با نظر شما برادر جانباز موافقم
سلام دقیقآهمینطوره بنده باتمام نظرات شماموافقم چون تمام کارهای این مسولین نمایشی هست نه تنهاواگذاری خودروبلکه همه جوانب اینهاجنبه نمایشی است وقتی بیمه دارودرمان ماها فرمایشی هست بیمه دی باشرکت توانیرقراردادبسته میبینیم بیمه تکمیلی کارکنان اداره برق تمام هزینه هاشون ازصفرتاصدبیمه دی پرداخت میکنه ولی برای ماهافرانشیزداره معلومه که نمایشیست
سلام.افسوس که جانبازان انقلاب که جانفشانی کردندبه فراموشی سپرده شدند!!!.جانبازان تبصره یک محروم ازمعوقات وبلاتکلیف جانبازان مظلوم امروزانقلاب.
جانباز گرامی آقا میرزائی بزرگوار، عرض سلام و ارادت
با تائید کامل سخنان شما ، باید گفت متاسفانه پس از گذشت سالهای زیادی از اتمام جنگ تحمیلی ، برای جانبازان ، ایثارگران و خانواده های آنان این دوران به پایان نرسیده و آثار این جنگ تحمیلی و مقطع هشت سال دفاع مقدس ، هیچگاه از خاطرات آنها پاک نخواهد شد و هر روز و هر شب برای ایثارگران این خاطرات زنده می باشد .
با توجه به سالهای مدیدی که برای جانبازان ، قوانین زیادی نگاشته شده ، هنوز بسیاری از این قوانین در حد چند تبصره و ماده باقی مانده و دریغ از اجرای درست این قوانین حمایتی .
در بحث جانبازان بازنشسته دولتی ، بنده اشراف کاملی بر این قوانین ندارم ، پس به شرایط خودم بسنده می کنم که حتی بیشتر از سی سال سابقه داشته ام ، اما به لحاظ کمبود مدارک بیمه تامین اجتماعی ، بنده را با همان احتساب سی سال سابقه بازنشسته نمودند و در حالیکه طبق قانون ، جانبازان در سه حالت بازنشسته می شوند و طبق دو حالت آن ، طبق آخرین دریافتی خود ، ملاک حقوق بازنشستگی محسوب می شوند ، بنده در حالت سوم ملاک قرار گرفتم که بر اساس دریافتی دو سال آخر، کم ترین دریافتی احتساب نمودند و حال بگذریم ...
در بحث پرداخت پاداش و سنوات ، این مبالغ 14 ماه پس از صدورحکم بازنشستگی بنده ، پرداخت شد که بابت همین تاخیر و کاهش شدید ارزش واحد پول کشورمان در این مدت ، بسیار متضرر شدم ، که احدی هم جوابگو نشد و بگذریم ...
ولی تا جائی که در اطلاع هستم ، مشمولین ماده 38 بابت این همه سال تاخیر ، آن هم همان مبلغ اولیه را هم نداده اند ، که بسیار جای تاسف دارد و بنده با این عزیزان ، ابراز همدردی می نمایم ، اما چه فایده همدردی بنده نیز دردی از این عزیزان را درمان نمی کند .
اما در بحث بیمه دی ، واگذاری خودرو و امثالهم ، جای بسی تاسف است با وجود گذشت 4 ماه از تشکیل دولت جدید ، چرا یک حرکت جدی در تحول در خدمات رسانی بنیاد شهید به ایثارگران ، مشاهده نمی شود و همچنان این خدمات رسانی ، مغفول واقع گردیده است!
آخر این مناقصه بیمه گذاران پرداخت به خدمات ایثارگران ، چگونه است فقط یک شرکت وجود دارد و آن هم بیمه دی است ! اگر چنین است این مناقصه از بحث شرکتهای متقاضی در مناقصه ، خلاف قانون عمل می کند و اصلا" لفظ مناقصه هم از نظر قوانین چه داخلی ، چه خارجی از منظر قانونمند بودن ، مورد تردید است .
در بحث واگذاری خودرو ، از سال گذشته قانون واگذاری خودرو ، پس از تصویب در مجلس و تائید شورای نگهبان ، در بودجه سال 1400 لحاظ گردید ، ولی تا کنون از این ماه به آن ماه و از این هفته به آن هفته ، دست به دست شده و هر روز هر مقامی از شرط و شروط جدید ، دم می زند و ما آخر نفهمیدیم چه گروهی مشمول دریافت خودرو می شوند !
در پایان از دولت جدید و ریاست جدید بنیاد شهید تقاضا داریم ، شما را بخدا آنقدر با اعصاب جانبازان و ایثارگران بازی نکنید ، یا ندهید یا این همه در بوق و کرنا نکنید ، مگر عمر یک جانباز چقدر است ، که این چند صباح کوتاه باقی مانده ، روی مغز ما رژه می روید!
والسلام
درود برشما دلاور که حقایق را این چنین گویا بیان کردید.
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب آقا میرزائی الحق و الانصاف حرف دل تمام جانبازان رازده همان جانبازانی که امام خمینی (ره) فرمودند جانبازان رهبران این نهضتند وامام خامنه ای بارها فرموده اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان، لعنت خدا ولعن ونفرین جانبازان ره توشه کسانی که بواسطه همین جانبازان برمناصبی تکیه زده اندکه خودمیدانندلیاقتش رانداشته ولی چه کنیم که چشم آدمی را یاقناعت پرکندیاخاک گور، ولی بدانيد تاوان سختی درانتظارتان هست، معلول دفاع مقدس
جانباز سی درصد و بازنشسته مردادماه ۹۸هستم و پاداش سنوات بازنشستگی سی سال را بعد از ۱۴ماه بمن پرداخت کردن .در حالیکه طبق قانون جانبازان با آخرین حقوق و مزایا بازنشسته می شوند ولی بنده با محاسبه میانگین دوسال بازنشسته شدم.دقیقاً اگر همان موقع که بازنشسته شدم پاداش سنوات بنده پرداخت می شد میتوانستم حداقل یک آپارتمان صدمتری در شهری که زندگی میکنم خریداری کنم ولی خدا میداند زمانی که پول پاداش سنوات را دریافت کردم در حاشیه همان شهر نتوانستم حتی صدمتر زمین خریداری کنم.عدالت در اینجا یک ادعایی بیش نیست.حکومتی که داعیه عدالت علی علیه السلام را دارد با شعار بدون عمل اصالت خود را از دست میدهد و اعتماد و باور عمومی جامعه از آن سلب می شود که با رفتار مسئولان این اعتماد بسیار کمرنگ شده و اگر بهمین منوال پیش برود همه دوستداران به نظام از آن فاصله میگیرند.حفظ این نظام بهایی چنان خسارتش سنگین بود که برای آن بیش از دویست هزار شهید و پانصدهزار جانباز تقدیم آن شد.خداوکیلی تا کی ما باید شاهد این وعده های پوچ و دروغهای بسیاری از مسئولان باشیم.آقایان مسئول خدا میداند بلوغ سیاسی مردم خیلی از شما بالاتر است ولی نجابت و شرافت آنها بخاطر خون شهدا این اجازه را نمیدهد که با سروصدا در مقابل شماها قرار بگیرند و اصل نظام آسیب ببیند.پس دیگه شعار را تمام کنید و پرونده اماها و اگرها را ببندید و به قانون عمل کنید.
به نظرم بنده و امثالهم میتوانیم در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کنیم و تأخیر در دیرپرداخت پاداش سنوات خود را مطالبه کنیم.چگونه است که وام صدمیلیون تومانی شما با سود ۱۸%با مدت بازپرداخت ۳۶ماهه حدود ۴۵میلیون تومان سود دارد ولی پاداش دویست میلیون تومانی ما بعد از ۱۴ماه بالای ۵۰۰میلیون تومان ضرر دارد و کسی جوابگو نیست .به اسم اعظم خدا اگر پاداش ما بعد از بازنشستگی به دستمان می رسید بعد از ۱۴ماه میتوانستیم ملکی بخرم که قیمت آن بالای هشتصد میلیون تومان باشد.جواب این ظلم ها و بی عدالتی ها را کدام دستگاه های متولی به بازنشستگان خواهند داد.از چوب خدا بترسید و مجلس شورای اسلامی که خود را مظهر اجرای نظارت بر قوانین میداند و در مقابل بی عدالتی ها باید با دستگاهها برخورد کند و حق مظلوم را از دستگاهها که مردم توان مقابله با آنها را ندارند بگیرد وگرنه در روز قیامت این گناه و حقوق از دست رفته به گردن آنهایی است که میتوانستند ولی به دلیل ملاحظات سیاسی از وظایف قانونی خود چشم پوشی کردن.
سلام واقعا درسته کاهلی و سستی میکنند به جد پیگیر امور ایثارگران نیستند بخدا ما دیگه از کار افتاده شدیم
واقعا اگر امثال شما نباشند برنج از محل اعتبار آب نمک اش میرسد
سلام علیکم
عزیز بزرگوار جناب آقامیرزایی
ممنون مطالب بجا و عالیی را متذکر شدید ، اما ایکاش به جانبازان مظلوم و بی دفاع اعصاب و روان ، و جانبازان مظلوم و بی صدای شیمیایی هم اشاره آیی می‌فرمودید بخدا این جانبازان از مظلوم نرین و محروم ترین جانبازان هستند ، کسانی که حتی نمی توانند از درد و ناملایمات فغان بردارند ....
ا‌‌‍‌‌ن الله بصیر به العباد ...
سلام و عرض ادب خدمت آقامیرزایی ، واقعا درست می فرمائید عین واقعیت است ، حرف دل همه جانبازان را زدید .
متاسفانه ما نظارت بر قوانین که از خود قانون شاید مهم تر باشد ، ما نداریم ! یکی از وظایف مهم مجلس نظارت بر اجرای قوانین است که نظارتی بر آن نمی شود ، به همین دلیل دستگاه ها هم سلیقه ای عمل می کنند ! حالا همین نکته مغفول ، نبود نظارت بر قوانین ببینید چه مشکلاتی برای قشر ایثارگران بوجود آورده ! از همسان سازی حقوق ها که نصفه نیمه اجرا شده گرفته تا مطالبات معوقات ماده 38 که از سال 91 مانده ، نحوه محاسبات ، همطرازی حقوق ها که در قانون جامع ایثارگران آمده و ابلاغ هم شده ببیند مسئولین و بنیاد چگونه قطره چکانی و ناقص پرداخت می کنند ! بازنشستگی که هم اکنون همه جانبازان حداقل 33 سال تا 40 سال از مجروحیتشان می گذرد در واقع همه از بازنشستگی شان چند سال گذشته با سابقه ای که از بنیاد و مسئولین سراغ داریم فکر نکنم حالا حالا ها فکری به حال ما جانبازان کنند ! ما جانبازان باید خودمان آستین ها را بالا بزنیم و وارد میدان شویم ، در واقع ، نظارتی بر اجرای قوانین نیست ! که اگر بود این وضعیت ما نبود ! . یا حق
سلام... به یاد جمله زیبای امام عزیزمان افتادم... گویا می‌دانست و میدید که این جمله را فرمودند.... نگذارید جانبازان و ایثارگران و خانواده های شهدا در پیچ و خم ادارات به فراموشی سپرده شوند....ما هم با توکل بر خدا منتظر عملکرد مسئولین هستیم و از تلاش‌های مدیران گروه مخصوصا گروه ماده 38 جناب آقای میرزایی حمایت می‌کنیم و هرگز احساس تنهایی نکنند.... ما هستیم در چهارچوب قانون و اجرای کامل قانون حالت اشتغال
سلام جناب آقای آقامیرزایی کلام شما حرف دل تمام ایثارگران است.متاسفانه میگن خشت اول که بنهاد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج.دیگه عدالتی وجود نداره
بنده با نظر اقای میرزایی موافقم فقط این می گم تا دیر نشده و گردهم
نشده و به ابرو ریزی برای بنیاد تبدیل نشده این مطا لبات پرداخت کنه بنیاد احکام هم زده شده بنیاد سرمایه هم داره پس بجنبید تا خیای دیرنشده وسلام علیکم
سلام ضمن تشکر از شما برادر گرامی من شما را از نزدیک ملاقات نموده ام میدانم چقدر پیگیر به بهبودی شرایط جانبازان ماده 38 هستید و در آخر فکر خودتون
همیشه تندرست و سلامت باشید
باسلام وتقدیم احترام به جانبازسرافرازآقای آقامیرزایی عزیزواقعأفرمایشات حضرتعالی حرف دل جمع کثیری ازایثارگران وخانواده های ایشان میباشد.استدعا دارم که متولیان امربه خاطر وظیفه ذاتی وملی که حکومت به آنها محول کرده اقدام عملی انجام دهند .تااوضاع بحرانی ونابسامان ایثارگران به مسیرخویش که همان اجرای قوانین است هدایت شود.واگه نمیتوانندکناربروندوتا امورمحوله به اهلش سپرده شود.
آری آن کسانی که قانو ن نظام جمهوری را درست اجرا نمی کنند به ایثارگران خیانت می کنندهمین بی شرما هستند حق ایثارکران ازهر طرف می خورند چه از ماده 38 چه از قرامت جنگی چه محاسبات آخرین حقوق هرساله چه از همه امتیازات ایثارگری اجرا نشده این ها همان کسانی هستند مثل منافقین خائین هم از نظام جمهوری اسلامی ایران مخالفند وهم از جانبازان وآزادگان ایثارگران مسئولین بنیاد بخاطر مقام خود جرت ندارد فقط نما هستند علی یارت رهبری عزیز
سلام آقای میرزایی تشکر از این همه لطف شما که برای همرزمان زحمت می کشید ومطلب شما بجا وحقيقت است.وسلام
باسلام خدمت برادرعزیزم جناب اقای اقامیرزایی عزیزوزحمت کش.
برادرعزیزطبق فرمایشات شما متاسفانه مسئولین بنیادشهیدفقط به فکرپرکردن جیب خودواطرافیان خودهستندوماجانبازان وخانواده بزرگ ایثاررابه بادفراموشی سپرده اندوازمافقط جهت تکمیل شدن البوم عکسهای سلفی خواستفاده میکنندومارانردبان ترقی خودقرارداده اندوهرازچندسالی یکباربه یادمامیافتندانهم هنگام رای گیری وانتخابات .
درصورتیکه این اشخاص بایدبدانندکه اگرماجانبازان وایثارگران برای جانفشانی ودفاع ازکشورنبودیم الان کشورما سوریه دوم بود.
خداوندلعنت کندمسعولین بی لیاقت وبی کفایتی راکه به ما وخانواده بزرگ ایثارگران خیانت میکنند.
درود بر شما، فرزند راستین ایران زمین
با سلام. جناب آقا میرزایی. تمام صحبتهای شما را تایید میکنم که حرف دل من وبقیه ایثارگران عزیز را گفتید
با سلام و عرض ادب بنده یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس هستم دوست عزیز حرف های شما حرف همه ی جانبازان است ولی سوال اینجاست این حرفها ی درست را مسئولی هم هست که به آن گوش کند ؟؟زیاد خودمان را بیش از این آزار ندیم بگذار به درد خودمان جان دهیم بنده سی و اندی سال است که به دلیل صدمات ناشی از جنگ و مشکل اعصاب و روان و درد های روان تنی کمتر شبی تا خوابیدم. اصلاً متوجه نمی شوند ما چی می گیم بهتر بیش از این خودمان را آزار ندهیم تنها کسی که به داد ما رسیده و خواهد رسید خداوند است الهی و ربی من لی غیرک
دلاور ناامید نباش . ازشما حرکت از خدا برکت.
با نظر این جانباز سرافراز کاملا موافقم ايشون علاوه بر فامیلی دوست دیرینه بنده هستند، جانبازی که دنبال منافع شخصی خود نیست و به دنبال دفاع ازحق و حقوق همه جانبازان و ایثارگران کشور هستند بنده خودم جانباز اعصاب و روان و برادر شهید هستم ، باید بگم متأسم برای حکومتی که باارزشترین مهره های انقلاب و جنگ رو به حاشیه راند و به جای انان افراد بیدرد وتن پرور روبکار گرفت و با افتخار اسمشون رو هم اقا زاده گذاشت ،اینجاست که باید خون گریست من ریه هام هنوز زخم بمب شیمیایی ارتش عراق در فاو رو با خودش داره
تبت یدا ابی لهب واسلام
برادر عزیز و برزگوارم بافرمایشات حضرتعالی کاملا موافقم ولی به این نتیجه رسیده ام که گوش اگر گوش تو، و ناله اگر ناله من، انکه به جایی نرسد فریاد است، حق من و شما فریاد نیست حق من و شما امنیت و آرامش و رفاه اجتماعی هست که نداشتیم و امروزه هم نداریم به برکت،،،،، خط قرمز واسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi