شناسه خبر : 85775
چهارشنبه 14 مهر 1400 , 12:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دریدار گروه جهادی ایثارگران بوشهر با یک مدافع حرم فعال فرهنگی؛

از دفاع از حرم تا دفاع از حریم

این رزمنده مدافع حرم نسل سومی انقلاب، مصداق بارزی از سخنان شهید مظلوم دکتر بهشتی است که فرمود: «در این انقلاب آنقدر کار هست که می‌توان انجام داد؛ بی آنکه هیچ پست، حکم و ابلاغی در کار باشد.»...

فاش نیوز - رزمنده مدافع حرمی که پس از دفاع از حریم اعتقادی شیعه و فراغت از جنگ با تکفیری ها، زندگی خود را وقف کارهای فرهنگی و آرمان‌های انقلاب اسلامی نموده است.

عباسعلی دهقانی از رویش های نسل بعد از جنگ و دفاع مقدس می باشد که پس از فراغت از جنگ با تکفیری ها، برای ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت آرام و قرار ندارد و همیشه دغدغه مند و بی تاب است....

هفته دفاع مقدس فرصتی را پیش‌روی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز قرار داد تا این بار به تکریم خانواده مدافع حرمی بپردازد که منزل مسکونی خود در یکی از محلات جنوبی شهر بوشهر را به یک پایگاه فرهنگی پر جنب و جوش تبدیل کرده است.

در دوران دفاع مقدس افرادی را داشتیم که ازبس تأثیرگذار و شاخص بودند، به آنان گردان، گروهان  و یا دسته تک نفره می‌گفتند. امروز این رزمنده مدافع حرم و فعال فرهنگی، مصداق بارزی از همان گردان تک نفره است که با پشتیبانی همسر و فرزندانش، چراغی را در یکی از میادین اصلی شهر بوشهر روشن کرده که پرتو آن یادآور جانفشانی رزمندگان اما این بار در عرصه و میدان فرهنگ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است، که عطر این فعالیت ها در مناسبت های مختلف در جای جای این شهر شهیدپرور می پیچد.

این مدافع حرم دیروز و مدافع حریم ارزش های فرهنگی، به اتفاق همسر و خانواده و فرزندانش، تنها با جمع آوری کمک های مردمی، و حمایتی اندک برخی نهادها و ارگان ها، یک اداره فرهنگی خانوادگی برای فعالیت های ارزشی و مذهبی، به ویژه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای مدافع حرم در شهر بوشهر ایجاد کرده که دایره فعالیت هایش هر روز شعاع بیشتری را در بر می گیرد. او با ذوق و استعداد و ایده های نو و جذاب، جوانان زیادی را جذب این فعالیت ها نموده است.

عباسعلی دهقان، این رزمنده مدافع حرم نسل سومی انقلاب، مصداق بارزی از سخنان شهید مظلوم دکتر بهشتی است که فرمود: «در این انقلاب آنقدر کار هست که می‌توان انجام داد؛ بی آنکه هیچ پست، حکم و ابلاغی در کار باشد.»

حضور در منزل این رزمنده مدافع حرم و فعال فرهنگی بی ادعای شهر بوشهر توفیقی بود که در هفته دفاع مقدس نصیبمان شد. در این دیدار که یکی از نویسندگان برجسته بوشهری، رئیس مجمع رهروان ولایت استان و مسئول کانون همبستگی فرزندان شاهد، امام جماعت مسجد محله تنگک بوشهر و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز حضور داشتند، استاد قربانی نویسنده و شاعر آیینی بوشهری با استناد به آیات و روایات، دفاع از حریم اعتقادی شیعه، خارج از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی را نشان از پویایی جریان شیعه، اخلاص جوانان و توفیقی الهی دانست؛ که خداوند متعال نصیب بندگان خاص خود نموده است.


توجه بیشتر توسط دستگاه‌های متولی فرهنگ و نداشتن یک مکان ثابت برای تهیه و آماده نمودن اقلام فرهنگی، از دغدغه‌های این فعال فرهنگی بوشهر بود که مقرر شد این موضوع توسط رئیس مجمع رهروان ولایت، از طریق نهادهای مسئول، تا حصول نتیجه پیگیری شود.

در پایان این دیدار نیز به رسم یادبود با اهدای لوح تقدیر و هدیه و چفیه به عنوان نماد مقاومت، از این رزمنده مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است خبرنگار ما در بوشهر مصاحبه ای را با این رزمنده مدافع حرم و فعال فرهنگی استان بوشهر ترتیب داده که به زودی منتشر خواهد شد.

گزارش و عکس از علامه زاده

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi