شناسه خبر : 85834
یکشنبه 18 مهر 1400 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دو جانباز ۷۰ درصددفاع مقدس آسمانی شدند

دو جانباز دفاع مقدس "احمد پور‌عبدالله" و "علی‌اصغر حسینی‌پور فرسنگی" پس از سالها صبوری و مجاهدت و تحمل آلام ناشی از اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق و مجروحیت دعوت حق را لبیک گفتند و به یاران شهیدشان پیوستند.

فاش نیوز - دو جانباز دفاع مقدس "احمد پور‌عبدالله" و "علی‌اصغر حسینی‌پور فرسنگی" پس از سالها صبوری و مجاهدت و تحمل آلام ناشی از اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق  و مجروحیت دعوت حق را لبیک گفتند و به یاران شهیدشان پیوستند.
آزاده دفاع مقدس و جانباز 70 درصدِ نجف‌آباد اصفهان بعد از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت جنگ تحمیلی و تحمل اسارت، بالاخره به آرزوی خویش رسید و به برادر و یاران شهیدش پیوست.
 
آزاده سرافراز و جانباز 70 درصد «پورعبدالله» به یاران شهیدش پیوست
جانباز شهید " احمد پور‌عبداله" 13 آذرماه سال 1341 در نجف‌آباد اصفهان متولد شد و در 23 تیرماه 1361 در عملیات رمضان مجروح و به اسارت دشمن بعثی عراق درآمد.
وی تا آبان ماه 1367 دراردوگاه های اسرای رژیم بعث عراق در مقابل شکنجه‌های صفاکان بعثی ایستادگی کرد و بعد از گذراندن آن دوران سخت، با آسیب هایی که از ناحیه سر، معده، کلیه، فک و صورت به یادگار داشت، با پایان جنگ تحمیلی به میهن اسلامی بازگشت که سرانجام با تاسی به امام موسی کاظم(ع) به همرزمان شهیدش پیوست.
برادر این جانباز و آزلاده دلاور نیز شهید"مسعود پور‌عبداله" نیز در 30 شهریورماه 1345 متولد شد و در 19 شهریور ماه 1364 در منطقه عملیاتی اشنویه و در عملیات قادر به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
همچنین جانباز 70 "علی‌اصغر حسینی‌پور فرسنگی" از جانبازان شیمیایی کرمان نیز، پس از 37 سال از مجروحیت و عوارض ناشی از شیمیایی شدن به دست دشمن بعثی به فیض شهادت نائل امد.
 
جانباز گرانقدر 70 درصد «حسینی‌پور فرسنگی» به کاروان شهدا پیوست

جانباز شهید علی‌اصغر حسینی‌پور فرسنگی سال ۱۳۴۳ در شهر کرمان به دنیا آمد و با آغاز تهاجم نیروهای بعثی به خاک کشورمان به‌ عنوان بسیجی عازم جبهه های نبرد حق بر علیه باطل شد که در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در جزیره مجنون از ناحیه سینه، چشم و پوست دچار مجروحیت شیمیایی شد.
این جانباز شیمیایی سرانجام پس از ۳۷ سال تحمل درد و آلام ناشی از جراحات دوران جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و خلعت شهادت را بر تن کرد و روز گذشته نیز با حضور خانواده، همرزمان و دیگر ایثارگران کرمانی تشییع و به خاک سپرده شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi