شناسه خبر : 85930
جمعه 23 مهر 1400 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین سفر استانی خود، به‌منظور دیدار با ایثارگران و پیگیری حل مسائل آنها و همچنین حضور در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به استان خوزستان سفر کرد.
 
سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان/ضرورت حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر روز یکشنبه چهارم مهرماه وارد استان خوزستان شد و «فاطمه معماری» فرزند شهید مدافع حرم «حسین معماری» ورود وی به این استان را خوش‌آمد گفت.
معاون رئیس جمهور سپس در یادمان شهدای گمنام در استانداری خوزستان حاضر شد و با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شهدا ادای احترام کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در نوزدهمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاک این استان را مقدس خواند و گفت: همه خاک خوزستان مسجد است. این خاک آنقدر دارای شرف است که توانایی پذیرش جان و تن بهترین بندگان خدا را داشته است.
وی افزود: همان‌طور که خاک کربلا به‌خاطر اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران پاکش را در خود جای داده، شرف پیدا کرده است. شلمچه، خرمشهر، آبادان و چزابه هم مقدس هستند و ما به‌عنوان پاسداران ایثار و شهادت باید همه این خاک را تبدیل به مسجد و عبادتگاه می‌کردیم و به یک مرکز عبادی تبدیل می‌شد.
معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: شرف خرمشهر، مقاومت رزمندگان خرمشهر و شرف آبادان، ایستادگی مردم آبادان در محاصره سنگین دشمن و کوتاه نیامدن آن‌ها است و این باید مفهوم و معنای آبادان تا تمامی تاریخ باشد و مسئولان ملی و منطقه‌ای وظیفه دارند این مفاهیم را نهادینه کنند.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه مردم خوزستان با تمام وجود جنگ تحمیلی را دیدند و این جنگ جزئی از زندگی آن‎ها شده بود، اضافه کرد: مردم این استان بخشی از هویت این حماسه هستند و به دلیل همین ویژگی و ذات خوزستان، انتظار من این است که بنیاد خوزستان با بنیادهای سایر استان‌های کشور تفاوت داشته باشد و از همین زاویه باید ساختار و اختیارات این بنیاد با بقیه متفاوت باشد؛ البته باید این مسئولیت پذیرفته شده و پرورش یابد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم برجسته‌سازی اهمیت ایثار و شهادت در جامعه اسلامی عنوان کرد: یکی از دلایلی که خیلی سریع ماجرای شهید «علی لندی» را پیگیری کردم، این بود که مردم بدانند این موضوعات برای ما مهم است و مقام معظم رهبری هم با حساسیت و لطف فراوان با این درخواست موافقت فرمودند.
وی افزود: این قبیل مسائل نشان می‌دهد که ایثار مهم است، دیده می‌شود و ارزشمند است. سخن و تعبیری که حضرت امام (ره) در مورد شهید فهمیده به کار بردند یعنی عالی‌ترین مقام نظام اسلامی به فداکاری شهید فهمیده منزلت داد و این اقدامات برای همه مسئولان درس بزرگی است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما موضوعات مطرح در جلسه شامل ضرورت حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران را تشریح کرد و گفت: تأمین مسکن ایثارگران باید به تمام معنا در اولویت باشد و در حوزه اشتغال نیز از روش‌های گوناگون مانند استخدام در دستگاه های دولتی و غیردولتی و خوداشتغالی، در مدت کوتاهی افراد فاقد شغل جامعه ایثارگری مشغول به کار شوند و البته در مورد خوزستان با توجه به ظرفیت‌های این استان رفع این مشکل باید سریع‌تر صورت گیرد.
حضور در گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و بازدید از پروژه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در برنامه سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان قرار دارد.

عکس: خبرگزاری ایرنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi