شناسه خبر : 85937
شنبه 24 مهر 1400 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از مسابقات رالی خانوادگی جانبازان نخاعی و قطع عضو

گزارش یک مسابقه پر هیجان و نشاط/تصاویر

دهکده نشاط ولیعصر(عج)، صبح روز جمعه میزبان مسابقه رالی خانواده جانبازان نخاعی و قطع عضو بود...

فاش نیوز - دهکده نشاط ولیعصر(عج)، صبح روز جمعه میزبان مسابقه رالی خانواده جانبازان نخاعی و قطع عضو بود.

 در اولین ساعات صبح و پس از طلوع خورشید، خیابان منتهی به مجموعه ورزشی تفریحی ایثار و مرکز توانبخشی بقیه الله (عج)، شاهد حضور جانبازان و ایثارگرانی بود که خود را به همراه خانواده برای یک مسابقه مملو از هیجان و سرزندگی به  شمالی ترین نقطه پایتخت رسانده بودند.

 هرچند که حضور جانبازان ویلچری در این مسابقات بسیار کمرنگ و تعدادشان به عدد انگشتان دو دست هم نمی رسید، اما در این میان حضور جانبازان قطع عضو به ویژه بانوان جانباز به چشم می خورد.

 حاضرین ابتدا ثبت نام کرده و سپس شماره ها را بر روی اتومبیل خود نصب می کنند. برای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، تیم پزشکی حاضر در این مرکز، با گرفتن فشارخون و میزان اکسیژن شرکت کنندگان را چک می کنند.

 در مسابقه "رالی" که سرعت و هیجان دو عنصر جدانشدنی آن هستند، حضور یک دستگاه آمبولانس در مجموعه، در صورت بروز مخاطرات ناشی از سرعت، از اقدامات به جایی بود که صورت گرفته بود.

"کلثوم" و "معصومه زارعی "دو خواهری هستند که یکی به عنوان راننده و دیگری به عنوان نقشه خوان در کنار هم در این مسابقه حضور دارند. آنها که برای اولین بار است در مسابقه رالی شرکت می کنند، کمی هیجان زده اند. معصومه می گوید: از اینکه با حضورم در این مسابقه نقش کوچکی در خوشحالی خواهرم دارم، همین برایم افتخار است؛ ضمن این که این مسابقه هیجان خودش را هم دارد.

 "کلثوم زارعی" که جانباز 70 درصد است و در سکوت به حرف های خواهر گوش می کند، در ادامه می گوید: حس خیلی خوبی دارم و از برگزارکنندگان این مسابقه به خصوص آقای حدادی که بانوان جانباز را در یک گروه گردآوری کرده، ممنون و سپاسگزارم و امیدوارم این مسابقات مستمر باشد.

 کمی دورتر در مقابل جایگاه، بساط اسفند مهیاست و خودروها یک به یک با ثبت زمان توسط مسئولین برگزاری مسابقات، به پیست اتومبیل رانی هدایت شده و اینگونه رقابت اتومبیل رانان آغاز می شود.

این بخش از مراحل آغاز مسابقه، توسط رسانه های تصویری که از صبح زود دوربین های خود را در محل مسابقه کاشته اند، دنبال می شود.
 در این میان فرصتی فراهم می شود تا در گفت وگویی اهداف این مسابقات را از طراح این مسابقات، جانباز نخاعی "مصطفی نظری" جویا شوم، که وی در این باره گفت: رالی خانوادگی جانبازان حدود 20-25 سالی است که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور ایجاد نشاط میان ایثارگران و خانواده این عزیزان برگزار می شود و بیشتر نقشه خوانی است و به هیچ عنوان بحث سرعت در آن مطرح نیست.

 وی درخصوص برگزاری رالی دیروز نیز متذکر شد: این مسابقه به همت بنیادشهید استان تهران و همچنین دهکده نشاط ولیعصر، انجام گرفته است که ضمن معرفی این مجموعه، درعین حال خود نوعی انتخاب بهترین ها برای حضور در میادین اتومبیل رانی کشوری ست که قرار است در اول آبان ماه برگزار شود.

 بسیاری از بانوان برای اولین بار است که در این مسابقه حضور دارند. بانو "علی شیر" جانباز 50درصدی است که به همراه یکی از اقوام در این مسابقه پرهیجان شرکت می کند. او می گوید علت شرکت کردن من در این مسابقه حفظ روحیه و نشاط است و از اینکه در کنار دیگر جانبازان هستم، همین برایم کافی است.

او که سابقه قهرمانی در مسابقات دارت کشوری را در کارنامه ورزشی خود دارد، درخصوص مقام آوری در مسابقه رالی نیز با خنده می گوید: تمامی تلاشم را می کنم؛ تا خدا چه بخواهد.

 کمی آن طرف تر "محمود باصری" جانباز 70 درصد مغز و اعصاب که به همراه همسرش "شهلا عرفانیان" در این مسابقه شرکت کرده، در هوای آزاد مشغول استراحت هستند. از میزان رضایتشان از برگزاری مسابقه که می پرسم، بانو می گوید: این مسابقه برای روحیه همه مان خوب است و اما تنها خواسته ما از بنیاد شهید آن است که به جانبازان اعصاب و روان رسیدگی بیشتری داشته باشند.

پس از بازگشت اتومبیل رانان، در آمفی تئاتر این مجموعه به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) ویژه برنامه ای تدارک دیده شده است.
ابتدا برنامه با قرائت سه آیه پایانی سوره مبارکه "حشر" توسط قاری محترم آغاز شده و با سرود ملی کشورمان رسمیت می یابد.
سپس آقای "سید صدر" با قرائت اشعاری در وصف امام حسن عسکری(ع) و توصیفات زیبایی از فضایل این امام همام که بی نهایت شنیدنی و تاثیرگذار است، حال و هوای معنوی خاصی به این روز می بخشند.

 در ادامه، جانباز "داود حیدری" مدیر عامل مجتمع بقیه الله، ضمن تشکر از حضور حاضرین در این مسابقه با معرفی دهکده نشاط گفت: هدف از ایجاد این مسابقه و مسابقاتی که قرار است در دهکده نشاط انجام شود، تزریق شادابی و نشاط در بدنه جامعه ایثارگری بخصوص خانواده معظم شهدا، جانبازان با آسیب دیدگی بالا نظیر جانبازان نخاعی، بصیر و قطع عضو و همچنین آشنایی جانبازان و خانواده های آنان با این مجموعه و امکانات آن است که گر چه هنوز به بهره برداری نهایی نرسیده اما دارای یک هتل 106 تختخوابه، با یک فضای درمانگاهی 6000 متر مربع، سالن چندمنظوره ورزشی و دو سالن کنفرانس کوچک و بزرگ، آمفی تئاتر، استخر و بدنسازی، مجموع سالن ورزشی، اقامتی و درمانی در کنار هم است که این از اصلی ترین نیازهای خانواده جانبازان و ایثارگران است.

در ادامه، مداحی بسیار زیبایی در سالروز شهادت جانگداز حضرت امام حسن عسکری(ع) در آن فضای معنوی به همراه ذکر مصیبت، اشک را میهمان چهره حاضرین کرد.

 "مازیار ناظمی" مسئول فدراسیون اتومبیل رانی نیز ضمن ادای احترام به مقام جانباز و جانبازان حاضر در این برنامه در سخنان کوتاهی گفت: بنده سال های زیادی افتخار همنشینی با جانبازان و رزمندگان و خانواده این عزیزان را داشته ام و از اینکه امروز در این مکان هستم، احساس خوبی دارم و شک ندارم که امنیت امروز را مدیون دلاوری شما عزیزان هستیم و از این بابت صمیمانه ممنونم و امیدوارم خداوند توفیق بدهد که در کنار هم خدمت گذار جمهوری اسلامی ایران باشیم.

گفتنی است از 29 خودرو شرکت کننده، 6 نفر به ترتیب 1- سیدمصطفی حدادی 2- علی بخشایش 3-مهدی مرجانی 4- سیدمحمدرضا میرشفیعی 5- علیرضا آزادخوانی 6- حسن ابوطالبی حائز مقام های اول تا ششم شدند.

پایان بخش برنامه نیز دعای تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) بود که امید است به زودی به اجابت برسد ان شالله.

 

گزارش از: صنوبر محمدی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi