شناسه خبر : 85945
شنبه 24 مهر 1400 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهیدبه سازمانی معاضدتی و راهبردی تبدیل می‌شود

یکصد و هشتاد و هشتمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، صبح روز سه‌شنبه 20 مهرماه با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجتماعات شهید رسول‌زاده برگزار شد.
 
برگزاری نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران/ بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمانی معاضدتی و راهبردی تبدیل می‌شود
 دکتر سید‌ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید خانه اول و اصلی جامعه ایثارگری و جایی باشد که حرف‌های آنان شنیده و حل و فصل می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مشاوران امور ایثارگران وزرا در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف را نمایندگان بنیاد خواند و افزود: شما عزیزان پرچم‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار در سازمان‌های مختلف و الگو و نماد جامعه معزز ایثارگری هستید و باید از منظر رفتار و زندگی شبیه به عموم ایثارگران باشید.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سازمان مقدس است، اضافه کرد: شاید خیلی از رفتارهای عادی که در جامعه و سایر سازمان‌ها انجام می‌شود، در بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به نقش فداکارانه، ایثارگرانه، دلسوزانه و سرآمد ایثارگران مناسب نباشد؛ بنابراین یکی از وظایف بنیاد این است که برای تمام ایثارگران دستگاه‌های مختلف برنامه‌های آموزشی، اعتقادی و اخلاقی داشته باشد و این کار را پیگیری کند.
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به چند وظیفه مهم نهاد سازمان ایثارگران در دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف شما معاضدت از ایثارگران دستگاه‌ خود، یعنی رعایت حقوق ایثارگران در آن دستگاه و در وهله دوم رعایت حقوق سایر ایثارگران ارباب رجوع در دستگاه است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود حوزه فرهنگ را از موضوعات مهم بین بنیاد و سایر دستگاه‌ها خواند و گفت: هر سازمانی باید یک برنامه ترویجی و تربیتی برای کارکنان خود در نظر بگیرد که اگر همه سازمان‌ها در این امر موفق باشند، به معنای وسعت و توسعه فرهنگی در همه کشور است.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت حفظ عزت نفس جامعه ایثارگران و نگاه الگویی به ایشان، عنوان کرد: در حوزه فرهنگ، مشاوران حوزه ایثار و شهادت بسیار مؤثر هستند. ما در هر سازمانی یک شخصیت برجسته ایثار و شهادت داریم که باید به‌عنوان الگوی آن سازمان به جامعه معرفی شوند. یعنی نماد هر سازمان باید یک یا چند شخصیت برجسته شهید و ایثارگر آن سازمان باشد، به‌طوری که دیگران، سازمان را به نام او بشناسند. مشارکت در ساخت فیلم و سریال یا برگزاری برنامه‌ها و مسابقات بر محور این شخصیت‌ها می‌تواند در این مسیر کمک کند.
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال حاضر یک سازمان خدماتی است، ما در دوران جدید مدیریتی قصد داریم آن را از سازمان خدماتی به یک سازمان معاضدتی و در مرحله بعد به یک سازمان راهبردی تبدیل کنیم. بنابراین باید حوزه خدمات را مردمی کنیم که لازمه آن ایجاد تشکل‌های مردمی تخصصی از بدنه جامعه ایثارگری و واگذاری خدمات به خود ایثارگران است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر تعیین اهداف و محدودیت‌های دبیرخانه شورای مشاوران وزرا برای دوره پیش رو، عنوان کرد: پیشنهاد من این است که علاوه بر ادارات و سازمان‌ها، نمایندگانی از مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که جزو جامعه ایثارگری هستند هم به این شورا اضافه شوند، تا در جریان بحث‌های حقوقی و سیاست‌گذاری این شورا باشند.
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: دبیرخانه شورای مشاوران وزرا باید یک جدول اعتبار سنجی داشته باشد و سالانه دستگاه‌ها را از منظر حفظ کرامت و منزلت ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارزیابی کند تا سازمان‌های دوست‌دار ایثار و شهادت مشخص و معرفی شوند و دیگر سازمان‌ها تقویت شوند.
وی در پایان درباره نحوه ملاقات مسئولین دستگاه‌ها با جامعه ایثارگری عنوان کرد: هر ماه دو یا سه دیدار با جامعه ایثارگری صورت می‌گیرد که باید توجه شود این دیدارها تکراری نباشد و بهتر است دیدارهایی که توسط رؤسای سازمان‌ها و ادارات با خانواده ایثارگران انجام می‌شود با هماهنگی روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت بگیرد تا هم موازی کاری نشود و هم عدالت رعایت شود.
گفتنی است، آئین‌نامه تشکیل شورای مشاوران وزرا و مسئولان فرهنگی در امور ایثارگران در سال 1382 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ارائه نظرات مشورتی جهت هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات به ایثارگران و اعلام نظر در مورد سیاست‌های مرتبط با ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید.
منبع: ایثار
اینستاگرام
فعلا بنگاه های تجاری مثل بیمه دی و بانک دی را منحل کنید پولش را به ما گرسنگان جانبازان کمک معیشت صدقه بگیر بنیاد بدهید تا از گرسنگی نمی ریم عمر ایثارگران رو به پایان است
بزودی خود بنیاد هم به خاطر مردن ایثارگران منحل خواهد شد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi