شناسه خبر : 85973
یکشنبه 25 مهر 1400 , 13:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم:

دغدغه ایثارگران دغدغه همه است

هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت سیزدهم باید نسبت به گذشته بویژه در این دوره جدید که سطح انتظارات از دولت انقلابی افزایش پیدا کرده است، چتر حمایتی خود را بدون منت، هر چه بیشتر بر...

فاش نیوز - نایب رییس کمسیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مشکلات ایثارگران را نه دغدغه یک قشر خاص بلکه دغدغه و نگرانی کل جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به به این موضوع که مسائل، مشکلات و دغدغه های جامعه ایثارگری فقط متعلق به ایثارگران نیست خاطرنشان کرد: دغدغه های پیش روی این مجموعه دغدغه های همگان باید قلمداد شود و مختص قشر خاصی نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با تمجید از ایثارگری های رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم متذکر شد: جامعه ایثارگری ما اعم از رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده های شهدا از مهمترین گوهر هستی خود گذشتند تا استقلال و عزت و سربلندی این کشور سیر صعودی پیدا کند. الان هم هر چه داریم مدیون فداکاری آنها هستیم. پس نباید یادمان برود که دغدغه ها و مشکلات پیش روی این مجموعه، دغدغه های همگان باید قلمداد شود و مختص به قشر خاصی نیست.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در خصوص نقش مجلس و دولت در پاسداشت ایثارگری های مدافعان میهن اسلامی یادآور شد: قطع یقین هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت سیزدهم باید نسبت به گذشته بویژه در این دوره جدید که سطح انتظارات از دولت انقلابی افزایش پیدا کرده است، چتر حمایتی خود را بدون منت، هر چه بیشتر بر سر این مجموعه باز کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم با انتقاد از سلیقه ای اجرا شدن قوانین ایثارگری و بی توجهی به نیازها و مطالبات ایثارگران تاکید کرد: نباید کار به جایی کشیده شود که یک رزمنده ایثارگر یا یک آزاده برای مطالباتی که حقش است، دنبال مسئول این اداره و آن اداره بیفتد و این کار خوبی نیست و بایستی کرامت و جایگاه و منزلت ایثارگران را حفظ کنیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه در ماه های آینده در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: به نظرم در بودجه 1401 هم مجلس و هم دولت باید به این قشر عزیز و شریف توجه کافی داشته باشد تا ما در سال های آینده لبخند رضایت را در این مجموعه بیشتر از گذشته مشاهده کنیم.

غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید در برنامه ریزی ها و به خصوص، برنامه های توسعه آینده کشور به این مسائل بیش از گذشته توجه کنیم و نسبت به قوانین گذشته بازنگری و آسیب شناسی نسبت به قوانین ایثارگری داشته باشیم. چرا که اگر قوانین ناکارآمد است، باید تغییر کند؛ اگر هم ابهام در آنها وجود دارد بایستی به سرعت برطرف شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در این خصوص به اجرای نصفه و نیمه قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و متذکر شد: به طور مثال برخی از دوستان ایثارگر در ادارات، از اجرای ناقص و یا اجرایی نشدن قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران که در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه 1400 به آن اشاره شده است گلایه دارند و با ما تماس می گیرند و می گویند مصوبه مجلس را دستگاه ها براساس رای خودشان تفسیر می کنند. بنابر این اگر این موضوع نیاز به استفساریه دارد، دستگاه های ذیربط باید به مجلس شورای اسلامی اعلام کنند؛ تا ما موانع قانونی را برطرف و موضوع را رفع و رجوع کنیم.

*معرفی

اینستاگرام
شما نایب کمیسیون فرهنگی هستین. ولی آیا می دانید اداره مالیات تهران بر موسسات فرهنگی که اکثرا آنها بالخصوص در ایام کرونا ورشکست شده اند و درآمدی نداشته اند به متابه شرکت تجاری نگاه می کند و به نامه های ادارات ارشاد دال بر معافیت فرهنگی هم وقعی نمی نهد و مالیات سنگین صادر می کند؟ آیا می دانید همین امر برای موسسات فرهنگی ایثارگر هم شامل می شود؟ شما اول در حوزه خودتان یعنی فرهنگی یک کاری برای ایثارگران بکنید. برای مثال موسسات فرهنگی که همگی اعضای آن از ایثارگران مانند خانواده شهدا و جانباز هستند را معاف از مالیات کنید.البته طبق قانون موسسات فرهنگی معاف از مالیات هستند ولی تفسیر قانون را سازمان مالیاتی جور دیگر می کند و آنرا اجرا نمی کند. که شما اعضای کمیسیون فرهنگی باید روی اجرای قانون نظارت کنید و موارد این چنینی را رصد کنید.و اگر کافی نیست قانون صریح تری که هر سازمان برای خودش تفسیر به رای نکند تصویب و آنرا لازم الاجرا کنید و اگر شخصی آنرا اجرا نکرد مشمول مجازات کنید.در حوزه فیلم سازی هم نباید صرفا هر کسی پولدار بود و 3 فیلم سرمایه گذاری کرد بتواند تهیه کننده بشود. باید راه را برای موسسات فرهنگی ایثارگر که سابقه فیلم سازی ولی محدود را دارند هم باز کنید تا بتوانند مجوز تهیه کنندگی بگیرند.تا خیل عظیم علاقمندان به بازیگری فقط محدود به یک صنف خاص نشوند.قانونی هم برای نظارت ارشاد بر شبکه های مجازی که فراخوان های تقلبی برای بازیگری و یا آموزش بازیگری راه می اندازند مصوب کنید یا حداقل مرگزی برای استعلام این فراخوان ها تا اشخاص علاقمند بتوانند با مراجعه به آن مرکز یا سایت از صحت و سقم آن فراخوان مطمن شوند.متاسفانه اکثر فراخوان ها بالخصوص در تلگرام دروغین بوده و جهت سوء استفاده است.
با تشکر از جناب نماینده .دغدغه فرمدید بلی چون سنوات اخر عمرهست وخدمات بایستی در شان ودرخور سن ونوهوعروس وداماد وبهداشت ودرمان ومعیشت ....
سلام،،،برخلاف نظر نماینده محترم امروز دغدغه ایثارگران فقط دغدغه خود ایثارگران وبس ،،،،،از شعار برای ایثارگران تا عمل فاصله ها بسیار زیاد است، اگر شعار نمی دادند وعمل می کردید بهتر بود تا در بوغ وکرنا ایثارگران را نمایش می دهید اما دریغ از اجرای قانونی که خود نوشتید، ،،یقین بدانید که دغدغه واقعی برای حل مشکلات ایثارگران ندارید ویا ناتوانید هر وقت رضایت در جامعه ایثارگری را عملا ایجاد نمودید تازه وظیفه خودتان را انجام دادید ،،والعاقبه المتقین
با سلام و خداقوت به همگی. متاسفانه یک سال است مدارک را به تیپ امام صادق تحویل داده ام برای کارت ایثارگری متاسفانه در جواب می گوینند هنوز کارت چاپ نشده و بما تحویل دادنند لطفا اگر امکان داشت ما را هم کمک کنید اجر همگی با سید الشهدا
وظیفه شما نظارت بر حسن اجرای قانون است شماها خودتان را محکوم می کنید با مصاحبه کردنتان خوب اگر ادارات قوانین ایثارگران را اجرا نکنند وخودشان قوانین را تفسیر به رای کنند چی کسی باید پیگیری کند
انتصابی بدون رزومه های مرسوم در انتصابات کشور
حکم سعید محمد برای یک جوان 24 ساله در دبیرخانه مناطق آزاد
با حکم مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «رضا حسین خانی» به عنوان «بارزس ویژه» این دبیرخانه منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «سعید محمد» در این حکم آورده است؛

جناب آقای رضا حسین خانی
باتوجه به تعهد و توانمندی های جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «بازرس ویژه در شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی» منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و همکاری با معاونین، مدیران و تمامی همکاران در سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایفای وظایف و پیشبرد اهداف سند راهبردی مناطق آزاد و اجرای سیاست های شورایعالی موفق باشید.

رضا حسین خانی ۲۴ ساله بوده و در سابقه او تنها مسئول دفتر انجمن های پژوهشگاه قوه قضاییه، مسول بسیج دانشجویی علوم قضایی و عضو شورای سیاسی بسیج دانشجویی دیده می شود.
لطفا ازشرکتهای،خودروسازهای،بزرگ نیمه دولتی،هم بخواهید قانون تبدیل وضعیت را اجرا کنند باتشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi