شناسه خبر : 85976
شنبه 24 مهر 1400 , 15:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اهدای مدال طلای «گرایی» به شهید گمنام

«محمدرضا گرایی» مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان خود را به شهید گمنامِ کمپ تیم‌های ملی کشتی اهدا کرد.

به گزارش ایرنا، این مراسم امروز شنبه در کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی و در جوار مرقد پاک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

«علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی در این مراسم گفت: در مراسم شهدا صحبت کردن لیاقت می‌خواهد. ۲ سال پیش دنبال کردیم که شهید گمنام را در خانه کشتی داشته باشیم که البته یکسری مخالف بود و می‌گفتند ورزشگاه آزادی چندین سال فعال است و مسابقات فوتبال برگزار می‌شود و حتی پشت خانه کشتی هم سالن کنسرت وجود دارد.

وی ادامه داد: یک بزرگی به من گفت شهید بزرگوار خودش تصمیم گرفته به اینجا بیاید. بازسازی خانه‌های کشتی و نامگذاری خانه‌های کشتی به نام شهیدان هادی و شهید مصطفی صدرزاده صدقه سری همین شهید گمنام است و اصلا نمی‌دانیم نداری یعنی چه و مشکلات خودش حل می‌شود. در حال حاضر بهترین کمپ کشتی دنیا را داریم.

رییس فدراسیون کشتی افزود: از معجزات این شهید گمنام طی همین ۲ سال باید یک کتاب هزار صفحه‌ای نوشت. در گذشته به گونه‌ای دیگر بود و الان به گونه دیگر است. اتفاقی که برای کشتی افتاده دعای شهدا بوده. در چند روز گذشته کربلا بودم که «محمدرضا گرایی» تماس گرفت و تصمیمش را اعلام کرد. امیدوارم این فرهنگ در ورزش خوب جا بیفتد و نهادینه شود. ۵۰ تا ۶۰ شهید کشتی‌گیر داریم و تصاویر آنها را نصب کردیم که ورزشکاران ما آن‌ها را ببینند که چه کار بزرگی کردند. به گرایی تبریک می‌گویم که خدا دوستش دارد. ملی‌پوشان کشتی ما در پیکارهای جهانی با افتخار پرچم کشورمان را برداشتند و دور زدند و باید به کشور و شهدا افتخار کنند.

محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای المپیک و جهان نیز گفت: پیش از حضور در رقابت‌های جهانی نروژ با خدای خود عهد بستم که در صورت کسب مدال طلا در این مسابقات مدال خود را به شهید گمنام کمپ تیم‌های ملی اهدا کنم.

وی خاطرنشان کرد: در این ۲ سال که تمرین می‌کردیم و این شهید ۱۹ ساله گمنام را به خانه کشتی آوردند، طی این ۲ سال با این شهید زندگی می‌کردیم. او با خدا معامله کرد و جانش را برای این کشور داد. شبی که داشتم می رفتم نروژ قول و قراری گذاشتم که اگر طلا گرفتم، آن را اهدا کنم.

قهرمان کشتی فرنگی المپیک و جهان یادآور شد: همانطور که رییس فدراسیون گفت، این شهید گمنام معجزه می‌کند و من معجزه او را در مبارزه نیمه نهایی پیکارهای جهانی نروژ دیدم. در حالی که ۱۲ ثانیه مانده به پایان کشتی، از کشتی‌گیر گرجستانی عقب افتاده بودم، کسب پیروزی در آن بازی همانند یک معجزه بود و بعد از پیروزی یاد قول و قرارم با شهید گمنام افتادم.

میثم دلخانی دارنده مدال طلای وزن ۶۳ کیلوگرم پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ نروژ نیز در این مراسم حضور داشت.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi