شناسه خبر : 86022
دوشنبه 26 مهر 1400 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آشنایی با اولین شهید روحانی دفاع مقدس

محمدحسن شریف قنوتی که در روزهای آغازین جنگ تحمیلی به شیخ شریف شهرت یافت، نخستین روحانی مجروح، اسیر و شهید دفاع مقدس است.

شیخ شریف ۳ تیر ۱۳۱۳ در روستای قصبه در ساحل رودخانه خروشان اروند دیده به جهان گشود شاید به همین دلیل است که دلش هم دریایی شد، زلال و بی ریا، اما مقاوم و پرشهامت.

شیخ در دوران کودکی به کسب علوم و معارف دینی روی آورد و مقدمات اسلام را نزد عمویش عبدالستار اسلامی آموخت و سپس ادامه دروس حوزوی را در حضور عبدالرسول قائمی از روحانیون بنام آبادان فراگرفت. سپس برای تکمیل تحصیلات حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد و محضر درس آیت‌الله سیدمحمدرضا گلپایگانی و نیز امام خمینی (ره) را درک کرد و تا مرتبه اجتهاد پیش رفت.

وی مبارزات سیاسی خود را از زمان فعالیت فدائیان اسلام آغاز کرد و همکاری‌هایی با آن گروه، به‌ویژه شهیـد سیدمجتبی نواب صفوی داشت.

با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی در ۱۳۴۲، فعالیت‌های سیاسی شریف قنوتی شدت بیشتری یافت. وی در واقع تشکیل‌دهنده گروه‌های مسلح به امر امام خمینی (ره) بود.

او با وجود جو خفقان حاکم در زمان پهلوی، در مساجد به سخنرانی، افشاگری و دفاع آشکار از امام می‌پرداخت و اعلامیه‌ها و رساله ایشان را با یاری دیگر همرزمانش در بین مردم توزیع می‌کرد تا اینکه توسط ساواک دستگیر و زندانی شد.

 

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi