شناسه خبر : 86047
سه شنبه 27 مهر 1400 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وبینارستاد صیانت از عفاف و حجاب برگزار شد

 نخستین وبینار سراسری ستاد صیانت از عفاف و حجاب با حضور نماینده ولی‌فقیه و معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد.
 
نخستین وبینار سراسری ستاد صیانت از عفاف و حجاب برگزار شد
حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه ۲۵ مهرماه در وبینار سراسری ستاد صیانت از عفاف و حجاب که در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد ضمن ارائه رهنمودهایی در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: در سوره مبارکه «مومنون» از ویژگی‌های انسان‌های مؤمنی یاد شده است که به دلیل اینکه حافظ کرامت‌های انسانی هستند از عذاب الهی امن و امان هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که حدود الهی را کنار گذاشته‌اند از کرامت انسانی برخوردار نیستند و مشکلاتی را در جامعه ایجاد می‌کنند، درحالی‌که نگاه انسان‌ها باید همراه با کرامت باشد و حدود الهی در جامعه رعایت شود.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت نقش عفت در جامعه گفت: خداوند فرموده است که با اطاعت از او و رعایت احکام الهی پاک و مطهر در جامعه زندگی کنید و حافظ کرامت‌های انسانی باشید.
سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس ستاد عفاف و حجاب نیز در این مراسم به تبیین برنامه‌های ستاد صیانت از عفاف و حجاب بر اساس شاخص‌های ارزیابی موارد ۴۲۷ و ۸۲۰ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت.
وی با اشاره به فعال کردن کارگروه‌های ستاد صیانت از حجاب و عفاف گفت: این برنامه‌ها در جامعه تأثیرگذار است و ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این رسالت را به عهده داریم که به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از برگزارکنندگان وبینار صیانت از حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: شهدا برای صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف و در راه انقلاب از جان خود گذشتند، آن‌ها نظاره‌گر ما هستند لذا ما باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران الگویی برای صیانت از حجاب و عفاف باشیم.
سرهنگ فریبرز خزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج در این وبینار سراسری به تبیین برنامه‌های جشنواره پیروان عفت فاطمی پرداخت و گفت: تلاش‌هایی که در حوزه حجاب و عفاف توسط مشاور امور زنان و خانواده انجام شده است قابل تقدیر است و جشنواره حجاب و عفاف از جمله برنامه‌های این مرکز است که در هفته بسیج از برگزیدگان این جشنواره تقدیر و تجلیل خواهد شد.
همچنین فریده اولادقباد دبیر ستاد و مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران در این وبینار سراسری به ارائه گزارش دبیرخانه عفاف و حجاب در ستاد و استان‌ها پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری به تهاجم و شبیخون فرهنگی اشاره کردند که تحکیم خانواده را با آزادی‌های بی‌قیدوبند تهدید می‌کند لذا باید زینب‌وار به موضوع حجاب و عفاف توجه کنیم که این موضوع باعث حفظ خون شهدا خواهد شد.
گزارش عملکرد و پیشنهادهای کاربردی و عملیاتی نوین استان‌های خراسان رضوی، کرمان، البرز، مازندران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد، گیلان و مرکزی در حوزه حجاب و عفاف بخشی از برنامه‌های این وبینار سراسری بود.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi