شناسه خبر : 86052
سه شنبه 27 مهر 1400 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیره درس‌آموز شهید سلیمانی برای مسئولان

یکی از همسران شهدا به بیان روایتی از صمیمیت حاج قاسم با خانواده شهدا پرداخته که در نوع خود می‌تواند درسی برای مسئولان کشور جهت مواجهه با مردم خصوصا خانواده شهدا باشد.

 

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات دنیایی‌اش با همه شهرتش گمنام بود. با اینکه ارتباط زیادی با عموم مردم داشت، اما کمتر ابعاد شخصیتی او شناخته شده بود، چه بسا بسیاری از نزدیکان وی نیز از اقدامات و فعالیت‌های پنهانی و انسان‌دوستانه‌اش بی‌خبر بودند.

همین گمنامی در عین شهرت بود که او را به چهره‌ای محبوب و دوست داشتنی تبدیل کرد. اخلاص و بزرگی روح سردار دل‌ها پس از شهادتش و از گفته دوستان و نزدیکان و همرزمانش همچون پازلی تکمیل و شناخته شد. هرچند هنوز هم پرداختن به ابعاد وجودی او جای کار و بررسی بیشتر دارد تا مشخص شود چگونه یک جوان روستایی به شخصیتی تبدیل می‌شود که نامش لرزه به اندام دشمنان اسلام و ایران می‌انداخت.

همه حاجی را برای خود می‌دانستند

یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی که باعث شده بود از محبوبیت زیادی در بین خانواده شهدا برخوردار باشد حضور او در منزل شهدا و دیدار‌های صمیمانه‌اش با این خانواده‌ها بود تا آنجا که بسیاری از خانواده شهدا یکی از خاطرات شیرین پس از شهادت عزیزشان را دیدار با سردار سلیمانی عنوان می‌کنند.

همسر شهید ناصر توبه‌ای از همرزمان شهید سلیمانی در این‌باره روایت جالبی دارد. او اشاره می‌کند: «همه فکر می‌کردند حاجی مختص آنان است. بی غل و غش به خانواده شهدا می‌رفت و عجیب این است که چطور می‌توانست وقتش را مدیریت می‌کرد.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi