شناسه خبر : 86122
شنبه 01 آبان 1400 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هرچه خوبان همه دارند تو تنها داری که!

نادر منتظرالمهدی -  سلام. احتراما اینجانب نادر منتظرالمهدی جانباز 35 درصد، با سابقه بیش از 50 ماه حضور در جبهه و پنج بار مجروحیت، با مشکلات و دلایل ذیل درخواست حضور در کمیسیون حالت اشتغال دادم. سال ها به بهانه اینکه آخرین مجروحیت من با عضویت رسمی سپاه بوده، به کمیسیون دعوت نمی شدم و حال که به کمیسیون دعوت شدم، از نظر آنان از کار افتاده نشدم. لذا خواهشمندم با توجه به دلایل ذیل حقیر را جهت پیگیری احقاق حق راهنمایی فرمایید.

1- پنج گواهی مجروحیت که شامل: دوبار موج انفجار از ناحیه تمام بدن در دو عملیات مختلف، گواهی مجروحیت بر اثر اثابت ترکش به سفیدران که هنوز ترکش موجود است و نمی شود آن را بیرون آورد، گواهی مجروحیت در عملیاتی دیگر که سوختگی کل بدن از پشت است که پنج بار مورد عمل جراحی قرار گرفته ام و هنوز دارای مشکل می باشم، جمع شدن گوش چپ که هم از نظر زیبایی و هم از نظر تشخیص صدا و....که همیشه هم عفونت دارد دارم، و گواهی مجروحیت شیمیایی در عملیاتی دیگر از ناحیه ریه.

2- از سال 64 تا کنون تحت نظر پزشک اعصاب و روان می باشم و دو بار بستری شده ام و روزانه در چند نوبت دارو مصرف می کنم. مشکلات زیادی در بیرون و داخل منزل دارم و اگر کسی پشت سرم بوق بزند و یا داد بلندی بر سر من بزند، فورا کنترل خود را از دست داده و علاوه بر درگیری شدید، ناسزا هم می گویم. متاسفانه در منزل هم همسر و دو فرزندم بخاطر مشکلاتی که من برایشان ایجاد می کنم افسرده و عصبانی شده اند. نظرات پزشکان در باره من کلا موجود است. دارای فشار خون و چربی خون هم می باشم.

3- بخاطر سوختگی و موج انفجار، کمر درد و پا درد دارم که نمی توانم کاری انجام دهم و بدنم بخاطر سوختگی حتی با کمی خاراندن هم فوری خون می آید.

4- بیکار و فاقد هرگونه شغل می باشم که بنیاد فقط مبلغ 2200000 تومان به عنوان کمک معیشت به من می دهد و همین باعث و بهانه ای شده که من کارمند دولت هستم و بجز همان یارانه 45 هزارتومانی، هیچگونه یارانه ای به من نمی دهند. به جز موتورسیکلت وسیله ای ندارم و منزل مسکونی ام هم  یک زیر زمین است؛ اما از نظر دولت، شامل یارانه هم نمی شوم.

5- مدتی است که دچار فراموشی شدید شده ام و تحت نظر متخصص مغز و اعصاب می باشم. با انجام آزمایشات مختلف و ام آر آی سر، جواب پزشک این است که مشکل مغزی ندارم و علت فراموشی به خاطر مصرف مداوم بعضی از داروهای اعصاب و مشکل اعصاب و روان است. گوشه گیر هستم و در منزل در اتاق کوچکی به تنهایی سپری می کنم.

متاسفانه در سالیان متوالی کسانی حالت اشتغال شده اند که مثلا یکی دکتر داروساز بدون نیاز به درمان و دارای امکانات مالی می باشد ولی حالت اشتغال است و یا مثلا همین بار با من کسی به کمیسیون آمد که ده درصد جانبازی از من کمتر دارد. قاضی دادگستری و در حال حاضر مشغول بکار است که حالت اشتغال شده است. و یا کسی که تا سه سال قبل پرونده مجروحیت هم نداشت؛ ولی اینبار همراه من به کمیسیون آمد و با درصد کمتر از من، حالت اشتغال شد. خواهشمندم کمک و راهنمایی فرمایید. با تشکر

اینستاگرام
سلام ، کمیسیون پزشکی مطابق با قانون اقدام به تعیین درصد نکردند لذا جانبازان از نحوه تعیین درصد شاکی هستند. در حالیکه صورت جلسه سانحه وجود دارد و کمیسیون یگان اعزام کننده تایید کرده اما کمیسیون بنیاد به بهانه های مختلف از تعیین درصد آن قسمت از مجروحیت ها که درصد زیاد دارند خودداری مینمایند.
طبق قانون خدمت رسانی میبایست عوارض مجروحیت نیز شامل تعیین درصد شود اما هرگز اجرا نشده است برای مثال جانباز قطع پا بدلیل عدم تعادل هنگام راه رفتن دچار مشکلات ستون فقرات شده که صددرصد مربوط به قطع پا میباشد اما هیچگونه درصدی به ضایعه ستون فقرات تعلق نگرفته است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi