شناسه خبر : 86177
چهارشنبه 05 آبان 1400 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون بکارگیری جانبازان بالای ۵۰درصد

چرا برادران شهدا هیچگونه امتیازی در قانون ندارند؟ به طور مثال کارمندان ایثارگر ۱۰۰ درصد معافیت مالیات در حقوق و امتیازهای دیگر هم دارند. اما برای ما بعد از شهادت برادران مان همه مشکلات والدین به گردن ما افتاد. مثلاخودم در۱۳سالگی برادرم شهید شد و پدرم سکته کرد. مادرم بیمار قلبی است و همه مشکلات بر دوش من افتاد.  اما این را بدانید که اگر اتفاقی برای نظام بیفتد باز هم این ما هستیم که مثل برادرانم سینه سپر می کنیم. پس ما را غریبه حساب نکنید.

- در تعریف خانواده شاهد در بند «ز» ماده یک قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اعضای خانواده شاهد مشمول خدمات و تسهیلات را والدین، همسر و فرزندان شهدا دانسته و خواهر و برادر شهید در شمول این مقررات قرار نمی گیرد.

لیکن حسب مورد در برخی از تسهیلات و خدمات مقرر در قوانین و مقررات موضوعه و مرتبط با ایثارگران از جمله قانون برنامه ششم توسعه و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، خواهر و برادر شهید از برخی خدمات و تسهیلات به خصوص استفاده 5 درصد از سهمیه استخدامی،، دریافت مستمری شهید و برقراری کمک معیشت با شرایط و تکالیفی که در این احکام تعیین شده برخوردار هستند.

 

از شما عزیزان خواهش می کنم به این سوال حقیر پاسخ دهید که با توجه به استفساریه اخیر 48 نماینده از شورای نگهبان در رابطه با اعاده به خدمت جانبازان آیا بنده که در مرداد 97 بازنشسته شده ام ،اجازه بازگشت به محل خدمت خود را دارم؟ 

- دوست عزیز بر اساس قانون جانبازان بالای 50درصد در صورت بازنشستگی می توانند اعاده به کار شوند اما شرط دستگاه مربوطه نیز ضرورت دارد.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi