شناسه خبر : 86461
پنجشنبه 13 آبان 1400 , 18:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفر رئیس بنیاد شهید به استان چهارمحال

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور شرکت در یادواره شهدای شهرستان‌های لردگان و خان میرزا، افتتاح آسایشگاه جانبازان شهرکرد و دیدار با ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر روز چهارشنبه 12 آبان در نخستین روز از سفر دو روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری با حضور در گلزار مطهر شهدای شهرستان لردگان نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص اهداف سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری گفت: 12 آبان سالگرد واقعه‌ای تاریخی است که بر اساس آن در سال 1365 شیرمردان لردگان با پای پیاده به سمت جبهه‌های نبرد رفتند و پس از یک هفته به جبهه رسیدند و در آنجا نیز حماسه‌های زیادی آفریدند. به همین مناسبت کنگره‌ای به منظور پاسداشت این واقعه برگزار می‌شود که در این کنگره حضور خواهیم یافت. فردا نیز دیدارهایی با مسئولان استان و خود ایثارگران معزز استان چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت تا از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شویم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تبدیل گلزارهای مطهر شهدا به مراکز فرهنگی در کشور گفت: به تعداد گلزارهای کشور فضا برای مردم کشورمان وجود دارد تا از این سرمایه عظیم فرهنگی بهره‌مند شوند و تصمیم داریم به شکل مناسبی این گلزارها را پذیرای حضور بیشتر مردم کنیم.
معاون رئیس جمهور یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه خدمات رسانی به ایثارگران را تأمین مسکن و اشتغال دانست و گفت: در زمینه تأمین اشتغال از دو ظرفیت استخدام در دستگاه‌های اداری و همچنین مراکز توانمندی اشتغال استفاده خواهیم کرد و در زمینه مسکن نیز سعی می‌شود موضوع از طریق طرح جهش مسکن که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در دستور کار دولت محترم قرار دارد پیگیری شود.
قاضی‌زاده هاشمی همچنین در یادواره شهدای شهرستان‌های لردگان و خان میرزا با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهدیم که دشمنان دست از مزاحمت‌های خود بر نمی‌دارند و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مشغول توطئه علیه کشورمان هستند و برای اینکه در مقابل کشورمان به اصطلاح خودی نشان دهند دست به هر کاری می‌زنند، اما با تمام این احوال همواره در پیشبرد اهداف خود ناکام مانده‌اند.
وی ادامه داد: امروز شاهد جنگ اراده‌ها هستیم و ملت ایران نشان داده است در زمینه اراده و ایستادگی از تمام دشمنان خود جلوتر هستند. نمونه این اراده و ایستادگی را نیز در 12 آبان سال 1365 شاهد بودیم که این مراسم به منظور پاسداشت آن برگزار شده است. ان‌شاءالله ما خادمان ایثارگران و خادمان فرهنگ ایثار و شهادت نیز بتوانیم با عزت و حرمتی که برای این فرهنگ برقرار می‌کنیم نسبت به این جریان باشکوه ادای دین کنیم.
معاون رئیس جمهور در ادامه بر لزوم افزایش کیفیت خدمات رسانی به ایثارگران تأکید کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری تمام دستگاه‌ها بتوانیم به زودی شاهد کاهش مشکلات ایثارگران در بخش‌های مختلف باشیم.
گفتنی است رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به شهرستان لردگان با حضور در منازل خانواده معظم شهید «الیاس ارجمند» و جانباز گرانقدر 70 درصد «شیروان ولی زاده» با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi