شناسه خبر : 86530
یکشنبه 16 آبان 1400 , 13:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور ۱۶ ورزشکار جانباز خراسان رضوی در پارا آسیای بحرین

حضور ۱۶ ورزشکار جانباز و معلول خراسان رضوی در رقابت‌های پارا آسیایی بحرین قطعی شد.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت:
حضور ۱۶ ورزشکارجانبازو معلول خراسان رضوی  در رقابت‌های پارا آسیایی بحرین
مصطفی ماریان، امیرعباس کارگران، اردلان حسین‌زاده" از پارادوومیدانی کاران جوان و همچنین "بیتا طیبان" به عنوان دونده زن و "محمدرضا صحراگرد" به عنوان مربی دوومیدانی از خراسان رضوی به رقابت‌های پاراآسیایی بحرین اعزام می‌شوند.
مصطفی صفایی افزود : حضور "ابوالفضل ظریف پوراسمعیل" شناگر جوان و "مظاهر پایداری" در رشته بسکتبال باویلچر جوانان در بازی‌های پاراآسیایی بحرین قطعی شده است.
وی ادامه داد: "مرتضی رباط جزی" ورزشکار رشته بوچیا به همراه "کلثوم بافضل" به عنوان پرستار نیز در کاروان ورزشکاران پاراآسیایی بحرین حضور خواهند داشت.
صفایی تعداد ورزشکاران سامان دهی شده در این هیات را ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۱ ویژه جوانان آذرماه امسال در بحرین برگزار خواهد شد.
دبیر هیات ورزش نابینایان و کم‌بینایان خراسان رضوی نیز گفت: این استان ۶ ورزشکار و یک مربی در قالب اعضای تیم‌های ملی نابینایان به مسابقات پاراآسیایی جوانان بحرین اعزام می‌کند.

 وحید نیکفرجام افزود: "علیرضا باقری و امیرحسین ریحانی" از خراسان رضوی در قالب تیم ملی جوانان گلبال و "زهراسادات پوراسماعیل" به عنوان عضو تیم ملی دوومیدانی نابینایان راهی بحرین خواهند شد.

  وی گفت: در رشته شنا نیز "محمدرضا ریحانی، امیرمحمد فرخنده‌زاد و مرتضی سرحدی" به عنوان ورزشکاران روشندل و "محمداسماعیل فرحبخش" به عنوان مربی در ترکیب تیم ملی شنای نابینایان به مسابقات پاراآسیایی اعزام می‌شوند.
نیک فرجام خاطرنشان کرد: هم اینک ۶۰۰ ورزشکار زن و مرد نابینا در هشت شهرستان خراسان رضوی به صورت ساماندهی شده در هشت رشته ورزشی گلبال، شنا، جودو، دوومیدانی، فوتبال پنج نفره، شطرنج، دوچرخه سواری و پاورلیفتینگ فعالیت می‌کنند.
بر اساس اعلام هیات ورزش نابینایان، کم‌بینایان، جانبازان و معلولان خراسان رضوی حضور ۱۶ ورزشکار جوان، مربی و همراه در قالب تیم‌های ملی شنا، گلبال و دوومیدانی نابینایان و پارادوومیدانی، بسکتبال با ویلچر، بوچیا و شنای معلولان قطعی شده است.
حدود ۸۰۰ ورزشکار زیر ۲۳ سال از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ آذرماه در ۲ بخش زنان و مردان در مسابقات پاراآسیایی جوانان بحرین شرکت می‌کنند. 
 
 رشته دو و میدانی ، بدمینتون ، بوچیا ، گلبال ، وزنه‌برداری ، شنا ، پینگ پنگ ، تکواندو و بسکتبال با ویلچر از جمله رشته‌های مسابقات پاراآسیایی است.
 
تاکنون سه دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان طی سال‌های ۲۰۰۹ در ژاپن ، ۲۰۱۳ در مالزی و ۲۰۱۷ در امارات برگزار شده و کشورمان با حضور در هر سه دوره در تمام دوره‌ها موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شده است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi