شناسه خبر : 86601
چهارشنبه 19 آبان 1400 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنایت بعثی‌ها در یک روستا به جرم حمایت از خلبان ایرانی

سردار حسین شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت عشایر کرخه نور هویزه که صبح امروز (سه‌شنبه) در زیارتگاه شهدای هویزه برگزار شد با اشاره به سفارش خداوند بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: این کار باعث می‌شود ما مردم به تاسی از آنان در مقابل ستمگران محکم بایستیم و ایستادگی کنیم. شهدا درس زندگی را به همه تاریخ دادند که در راس آنان اباعبدالله‌الحسین (ع) است و شهدای دیگر مسیر او را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه خون شهدا انسان‌ساز و مجاهدساز است، افزود: مردان و زنان دلیر و مقاوم، مدیون شهیدان والامقام هستند. شهدایی که در جای جای منطقه دشت آزادگان و هویزه عطر نسیم وجودشان همه جا را عطراگین کرده است. بوی پاک شهیدان در این منطقه همواره بدرقه راه کسانی است که در طول زمان به اینجا سفر می‌کنند و ما مفتخریم امروز زیارتگاه شهدا میزبان همه مردم از اقصی نقاط کشور است که برای زیارت، تجدید بیعت و درس آموزی به مناطق مختلف استان خوزستان به ویژه دشت هویزه سفر می‌کنند.

شاهوارپور با اشاره به ظرفیت مردم مرزنشین تصریح کرد: خدا را شاکریم امروز مردم ما عزتمند و افتخارآفرینند. همه این‌ها را مدیون شهدایی می‌دانیم که در آن حادثه تلخ و ماندگار، اما بزرگ به شهادت رسیدند. دشمن می‌خواست مقاومت مردم را بشکند، ولی نتوانست. ما در جنگ تحمیلی مولفه‌های متعددی برای مبارزه با دشمنو ایستادگی داشتیم. یکی از ظرفیت‌های مهم مردم بومی و مرزدار ما بودند. مردم مرزدار بازوان توانمند نیرو‌های مسلح شدند. عشایر غیور، از آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و شوش و دزفول تا مناطق مختلف استان‌های درگیر جنگ در روز‌های اول جنگ تحمیلی مقاومت کردند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) مقاومت را یکی از مولفه‌های زمین‌گیر کردن دشمن دانست و گفت: آن روز نیرو‌های بعثی از مردمی نگران بودند که در روز‌های اول غافلگیر شده و نتوانستند خانه را ترک کنند. مردم با رزمندگان ارتباط می‌گرفتند و آنان را برای شناسایی به مواضع دشمن می‌آوردند. عملیات‌های ایذایی به برکت عشایر و مرزداران و رزمندگان انجام می‌شد که دلاورمردانی، چون سردار شهید علی هاشمی یا شهید غیور اصلی یا سردار سلیمانی که از کرمان به رزمندگان پیوست در آن حضور داشتند. عشایر در خط مقدم کنار رزمندگان بودند.

وی تصریح کرد: منطقه کرخه نور یا به اسم قدیم کرخه کور یکی از مناطق استراتژیک بود که دشمن در تلاش برای تصرف آن از دو جبهه فشار می‌آورد، یکی از جنوب و طلائیه و یکی از شمال، تا جبهه‌های درونی خود را وصل کند.

شاهوارپور به ماجرای کشتار عشایر عرب توسط صدام اشاره کرد و افزود: بالگردی بعد از عملیات در حال خارج شدن از منطقه بود که دشمن آن را به رگبار بست و سقوط کرد. خلبان خودش را به بیرون پرتاب کرد و به سمت روستا رفت. مردم از او استقبال کردند که خبر به نیرو‌های بعثی رسید، روستا را محاصره کرده هرچه اصرار کردند تا مردم خلبان را پس بدهند، اما مردم حضور خلبان در روستا را انکار کردند. بعثی‌ها سپس همه مردان روستا از نوجوان و جوان را جمع کرده و ناجوانمردانه به رگبار بستند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) بیان کرد: جوانان و نوجوان امروز باید از این صحنه‌ها درس بگیرند و با وحدت، یکدلی، برادری و کنار هم بودن به جنگ مشکلات بروند. در زمان جنگ هم مثل امروز عشایر بختیاری و عرب کنار هم بودند. امروز اگر زلزله‌ای در اندیکا آمده هموطنان عرب با افتخار کمک می‌کنند. اگر سیلی در دشت آزادگان آمد مردم همه کشور به کمک آمدند. این روح همدلی مستحکم و قوی است و با یاداوری و پاسداشت شهدا قوی‌تر می‌شود.

وی به چهار عملیات مهم صورت گرفته در منطقه دشت آزادگان اشاره کرد و گفت: یکی عملیات نصر با حضور دانشجویان بود. عملیات خیبر در هورالعظیم انجام شد. وقتی می‌خواستیم درهورالعظیم که همه منطقه آن شبیه هم است عملیات انجام بدهیم مشکلات زیادی داشتیم و از صبح تا غروب باید به سمت مواضع دشمن می‌رفتیم. عشایر محلی کمک می‌کردند و ما را به ۲۰۰ متری دشمن می‌بردند. شب عملیات، عشایر کمک کردند از بین نیزار‌ها و نهر‌ها رزمندگان را به نزدیک دشمن بروند. خیبر عملیات تصرف جزایر مجنون در مقابل تجاوزات دشمن بسیار سخت بود. عملیات بدر عملیات بزرگ دیگری بود که هورالعظیم را طی کردیم و به سمت جاده العماره و بصره رفتیم. در طلائیه عملیات‌هایی انجام شد که با پشتیبانی هویزه بود.

اینستاگرام
سردار بزرگ سلام الان شهدا وایثارگران را معطوف به چند چشنواره وعکس وخاطره کرده اید وپای عمل که فرامیرسد درست عکس آن عمل میکنید مدیرکلی را دیدم که ایثارگران را 22 بهمن در مشهد جمع کرد وشروع به سخنرانی که چه باید کرد وچه وچه درست بعد یک هفته برعکسش را دیدیم ما آن چه را باچشم ببینیم خواهیم گفت نه آن را که به زبان خیلی هاست احترام این مظلومان الان مصنوعی شده واین از مشکلات روزگار است که همه را به خود مشغول کرده است .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi