شناسه خبر : 86792
سه شنبه 09 آذر 1400 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آقای قاضی زاده به هوش باشید!

مسئول دفتر ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی خارج از عرف و غیر مودبانه برنامه دیدار خانواده های شهدای هسته ای را لغو و موجب تکدر خاطر جامعه ایثارگری شد.

فاش نیوز - طی یکی دو روز گذشته برخورد دور از ادب برخی مسئولان بنیادشهید با چند نفر از خانواده های شهدای هسته ای و لغو دیدار رییس بنیاد با آنان بازتاب ها و بازخوردهای متفاوتی در جامعه، خصوصا" در میان ایثارگران ایجاد کرده است.

در اقدامی خارج از عرف و غیر مودبانه و تحقیرآمیز، برنامه دیدار خانواده های شهدای هسته ای را لغو و موجب تکدر خاطر جامعه ایثارگری شد.

به گزارش فاش نیوز به نقل از خبرگزاری ها، طی ساعات گذشته اخباری مبنی بر برخورد نامناسب مسئولان بنیاد شهید با خانواده شهدای هسته‌ای در رسانه ها و فضای مجازی منتشر و دست بدست شد.

بر پایه این گزارش، با موضع‌گیری سه تن از خانواده‌های شهدای هسته‌ای و ابراز تاسف آنان از رفتار غیر مسئولانه بنیاد شهید، خبر لغو جلسه با قاضی‌زاده هاشمی تایید شد. همسر شهید رضایی نژاد، همسر شهید علی‌محمدی و فرزند شهید فخری زاده در مطالب جداگانه‌ای نسبت به برخورد نامناسب بنیاد شهید اعتراض کردند.

در همین رابطه، منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علی‌محمدی در توضیحاتی اظهار داشت: ساعت ۱۴ از منزل در نیاوران راهی جلسه شدم و ساعت ۱۵:۰۶ دقیقه به دفتر رئیس بنیاد شهید رسیدم. در این دیدار همسر شهید فخری‌زاده، همسر شهید شهریاری و همسر شهید رضایی‌نژاد هم دعوت داشتند.
قبل از ورود به ساختمان با خانم شهره پیرانی همسر شهید رضایی‌نژاد تماس گرفتم و پرسیدم که شما کجا هستید؟ ایشان گفت خانم دکتر داخل نروید. گفتم چرا؟ همسر شهید رضایی‌نژاد گفت ما قبل از ساعت ۱۵ نزدیک بنیاد رسیده بودیم که گفتند برنامه لغو شده است. یعنی اینکه گفته شده ما دیر به برنامه رسیدیم، صحت ندارد.

همچنین دو تن از خانواده های شهدای هسته ای با انتشار بیانیه هایی از بنیاد شهید به دلیل «توهین» و «تحقیر» از سوی مسئولان این نهاد به این خانواده ها انتقاد کردند.

به گفته فرزند شهید فخری زاده، بنیاد شهید دیداری با خانواده شهدای هسته ای ترتیب داده بود، اما ضمن لغو آن، به همسران شهدای هسته ای «توهین» کرده است.

مهدی فخری زاده در این باره نوشت: گل بود به سبزه نیز آراسته شد. بعد از همه اتفاقات عجیب در بنیاد شهید، کار به جایی رسیده که نهادی که موجودیتش را از شهدا و خانواده شهدا می‌گیرد، با کمال وقاحت و بی ادبی دیداری را که خود ترتیب داده و خواهان آن بوده، لغو می‌کند و به همسران شهدای هسته‌ای توهین می‌کند.

آقایان، پدرمان رفت و نیست که در دهان تان بزند. ما که نمرده‌ایم که به مادرمان توهین کنید. ما که حلوای این بنیاد را خوردیم و فاتحه‌اش را فرستادیم.

منصوره کرمی همسر شهید علی محمدی نیز در صفحه ی اینستاگرام خود نوشت: چقدر سخت است هم عزیزتر از جانت را برای کشور و انقلابت بدهی و هم مورد تحقیر مسئولینی قرار بگیری که قرار است از شهید و شهادت و خانواده شهدا حمایت کنند. خواهش می کنم از بالای ما نان نخورید و شعار ندهید و به دروغ شعار حمایت از خانواده های شهدا را ندهید.

بنابر ادعای برخی فعالان رسانه ای، در واقع هدف از این دیدار تجلیل رئیس بنیاد شهید از خانواده شهدای هسته ای بوده است. اما با ادعای تاخیر چند دقیقه ای، رئیس حوزه ریاست بنیاد، جلسه را لغو و سپس با لحنی تند خطاب به همسران شهدای هسته ای، علت را تاخیر در حضور این خانواده ها عنوان کرده است.

بنابر ادعای اعلام فعالان رسانه ای، گویا هدف از این دیدار تجلیل رئیس بنیاد شهید از خانواده شهدای هسته ای بوده است. اما با ادعای تاخیر چند دقیقه ای، رئیس حوزه ریاست بنیاد، جلسه را لغو و سپس با لحنی تند خطاب به همسران شهدای هسته ای، علت را تاخیر در حضور این خانواده ها عنوان کرده است.

توضیحات و  عذرخواهی بنیاد شهید

اما از سوی دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره لغو دیدار رئیس این بنیاد با خانواده‌های شهدای ترور و هسته‌ای، لغو این دیدار را ناشی از تداخل با برنامه‌های بعدی روز گذشته عنوان کرد. 

سعید حقیقی مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاری فار‌س درباره لغو دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌های شهدای هسته‌ای و ترور گفت: این دیدار برای روز پنج‌شنبه گذشته برنامه‌ریزی شده بود و در زمان مقرر با خانواده شهید گرانقدر شهریاری از شهدای هسته‌ای انجام شد.

وی گفت: البته به جهت برنامه‌ریزی انجام شده برای حضور رییس بنیاد در منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله شهید اندرزگو و فشردگی برنامه‌ها امکان جابه‌جایی زمان دیدار برخی خانواده‌های عزیز شهدای ترور و هسته‌ای که در زمان مقرر در محل دیدار حاضر نشدند، فراهم نشد و این دیدار به زمان دیگری موکول شد.

مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در توضیحات خود درباره دلایل لغو نشست با بیان اینکه دکتر قاضی‌زاده هاشمی در برنامه‌های متعددی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دیدار و گفت‌وگو می‌کند، افزود: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مدت کوتاه مسئولیت خود طی چهار سفر استانی به دیدار ایثارگران رفته‌ است. علاوه بر این همچون این هفته عصر روز پنجشنبه جهت دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران به‌صورت حضوری در منازل این عزیزان حضور می‌یابد.

مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: نشست های دکتر قاضی‌زاده هاشمی با تشکل‌های ایثارگری نیز برگزار می‌شود که آخرین دیدار چهارشنبه هفته جاری انجام شد؛ ضمن اینکه دیدارهای ویدئوکنفرانسی ایشان با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به منظور بررسی و حل مشکلات این عزیزان در حال انجام است.

حقیقی در مورد دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌های شهدای هسته‌ای و ترور نیز گفت: این دیدار برای روز پنجشنبه گذشته برنامه‌ریزی شده بود و در زمان مقرر با خانواده شهید گرانقدر شهریاری از شهدای هسته‌ای انجام شد البته به جهت برنامه‌ریزی انجام شده برای حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی در منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله شهید اندرزگو و فشردگی برنامه‌ها امکان جابجایی زمان دیدار برخی خانواده‌های عزیز شهدای ترور و هسته‌ای که در زمان مقرر در محل دیدار حاضر نشدند فراهم نشد و این دیدار به زمان دیگری موکول شد.

مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن عذرخواهی از این خانواده‌های عزیز تصریح کرد: تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران نه تنها برای کارکنان بنیاد، بلکه برای آحاد ملت شهیدپرور ایران اسلامی وظیفه‌ای فراموش‌نشدنی است. چرا که این عزیزان با صبر و ایثار خویش عزت، آرامش و افتخار میهن اسلامی را به ارمغان آوردند.
حقیقی ادامه داد: لازم است بار دیگر تأکید کنم عدم برگزاری این نشست تنها به دلیل عدم امکان تعویق آن به جهت برنامه دیدارهای بعدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

وی با بیان اینکه حضور ایثارگران و خانواده آنها در بنیاد شهید و امور ایثارگران باعث افتخار است، گفت: مسئولان بنیاد از دیدار این عزیزان انرژی و معنویت زیادی دریافت می‌کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران خانه تمام خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان گرامی و آزادگان سرافراز است و درهای آن همواره بر روی این عزیزان گشوده بوده و خواهد بود.

حقیقی در پایان خاطرنشان کرد: اخبار مرتبط با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ایثار و رسانه‌های رسمی کشور قابل دسترسی است و جامعه معزز ایثارگری و عموم ملت شهیدپرور ایران در جریان برنامه‌های متعدد بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوره جدید قرار خواهند گرفت.

سخنی با رئیس محترم بنیاد شهید

دکتر قاضی زاده برنامه ها، دیدگاه ها و رویکردهای خوبی برای سروسامان دادن به وضعیت مادی و معنوی ایثارگران و دفاع از حقوق آنان دارد که امیدواریم در اجرایی کردن آنها موفق باشد. ساختار فعلی بنیاد باعث شده که متأسفانه زمینه های مفاسد اداری، مالی و حتی سیاسی در این نهاد انقلابی ایجاد و موجب لطمه به ایثارگران و روحیات آنان گردد. مسلما" تلاش برای از بین بردن این مفاسد و زمینه های آن مقاومت برانگیز خواهد بود و حالا که فردی در دولت انقلابی با رویکردی مناسب وارد میدان شده تا از منافع و حیثیت ایثارگران صیانت کند و با اجرای سیاست ها و رویکردهای درست، آینده آن را نیز تضمین کند، حتما این مهم خوشایند کسانی که از این وضعیت منتفع می شوند نیست و ممکن است برخی بی مبالاتی ها بهانه ای به دست آنان بدهد تا برنامه های اصلاحی را با هوچیگری عقیم بگذارند.

ماجرایی که در چند روز گذشته اتفاق افتاد می توانست با کمی فراست و کاردانی، و رعایت آداب و نزاکت لازمه برخورد با ایثارگران، خصوصا خانواده معزز شهدا، همان ابتدا حل و فصل شود تا به کدورت و دلخوری خانواده معزز شهدای هسته ای و به تبع آن، مردم دوستدار شهدا و خاندان آنان نینجامد، با بی تدبیری و ندانم کاری به فضای مجازی و رسانه ها کشیده شد.

مسئول حوزه ریاست و مشاور رسانه ای رئیس بنیاد بجای اینکه تقصیر قصور و بی تدبیری خود را به گردن خانواده شهدای هسته ای که میهمان و مدعو آنان بوده اند بیندازند و بعد هم برای جمع کردن موضوع در صدد توجیه اقدام نابخردانه خود باشند، می توانستند با عذرخواهی از خانواده شهیدان گرانقدر هسته ای، موضوع را به نحوی فیصله دهند؛ ولی کارکنان دفتر دکتر قاضی زاده هاشمی و مشاور رسانه ای ایشان، هر یک با اقدامات و برخوردهای نسنجیده کار را به بیراهه بردند.

مسئولان دفتر رئیس بنیاد و مشاور رسانه ای ایشان در عوض اینکه همان ابتدای کار، بابت بهم خوردن قرار دیدار دکتر قاضی زاده هاشمی با سه تن از همسران شهدای هسته ای که طبق قرار قبلی در ساختمان بنیاد حضور یافته بودند از آنان محترمانه عذرخواهی و دلجویی کنند، با برخورد زشت و انداختن تقصیر لغو دیدار به گردن آنان سعی کردند خود را از اتهام بی تدبیری مبرا سازند.

اینستاگرام
آفرین به خانواده محترم شهدا . آفرین .
و آفرین به شجاعت فاش . فاش شهامتت دچار شکستکی دوگانه شده .
با سلام؛
خدا رحمت کند شهدای هسته ای را ،خانواده این شهدا با دسترسی به رسانه های موثر توانستند رفتار ناشایست کارکنان بنیاد شهید را بیان کنند ،به گونه که این خبر چند روزی هست که تیتر اول رسانه شده ،حتی رسانه های معاند هم با این خبر کینه توزی خود را بیان کردند
اقای قاضی زاده شما که این پست مقام قبول کردید باید می دانستید بنیاد شهید جانبازان از دست چه کسانی در این 40 سال مدیریت می شده عروس را که می خواهند به خانه بخت ببرند اول خانه تکانی می کنند عزیزم بنیاد از دست شیخ کروبی ها عبور کرده الان ان افرادی که شیخ فتنه استخدام کرده بیکار نه نشستند اطرافیان خود را به بنیاد اوردند تا از خانواده شهدا وجانبازان انتقام بگیرند این افراد تا از بنیاد اخراج نکنید و افراد مومن و خدا پسند و ایثار گر استخدام نکنید نمی توانید کاری انجام دهید چون هر خراب کاری که ان افراد می کنند به نام تو می نویسند خانواده شهدا و جانبازان ناراضی می کنند می گویند دستور از اقای قاضی زاده به ما مربوط نیست این افراد مکر حیله را خوب بلدند مثل امر عاص فتنه بپا می کنند تا به نیت پلید خود برسند برای سلامتی امام عصر وامام خامنه ای صلوات
امیدوار بودم در دوران هاشمی تحول مثبتی در وضعیت ایثارگران صورت گیرد .
چون ایشان از ماست ،ووقتی دکترا دارند حتما از جنس جبهه هستند واز درجه دانش بالایی هم برخوردارند .
درک متقابل وتوجه به آحاد ایثارگران وسر لوحه قرار دادن اوامرامام راحل ورهبری،بهترین راه گشاست .
عزیزان ایثارگر خانواده های محترم هسته ای ما از شما در مقابل این طلب کارها حمایت میکنیم ذره ای کوتاه نیایید برخی حیا را خورده ومعرفت را قی کرده اند البته درد نکشیدند که بفهمند .یادکشیده جناب علیپور بخیر.پرچم فاش نیوز بالا که بدونسانسور نمایش میده ساغول عزیزان
سلام این رئیس بنیاد شهید هم کاری برای خانواده شهدا و جانبازان نمیکنه همش الکیه
سلام جناب حقیقی چرا واقعیت رانمیگید، کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران افتخارمیکنندکه به خانواده شهدای والامقاممان وجانبازان دربنیاد شهید و امور ایثارگران موردتکریم واحترام قرار گرفته چراکه جانبازی که ازهمه جابریده ونامیدشده به امیداینکه صدایش شنیده شودبه بنیاد شهید و امور ایثارگران رفته که نگهبان درب بنیاد شهید و امور ایثارگران اجازه نداده که جانباز واردخانه دومش شود، جانبازانی که امام خامنه ای بارها فرموده اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان آنوقت ماتکریم واحترام نمیخواهیم مافقط میخواهیم قانون بدرستی اجراشودواگراین اتفاق که وظیفه ذاتی اتان میباشد اتفاق بیفتدخاطرتان جمع باشد هیچ یک از افراد جامعه هدف به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه نخواهندکرد
سلام خدا به شهدا
عزیزم ایشون دوتا برنامه دیدار را در بنیاد نتونسته مدیریت کنه. می‌خواسته ریس جمهور شود ‌وعجب جل الخالق
جناب قاضی زاده هاشمی اجرای کامل فصل دهم واجرای ماده 51بامعوقه های کامل آن برای جانبازان تبصره یک راخواستاریم..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi