شناسه خبر : 86831
یکشنبه 30 آبان 1400 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جسارت وقیحانه کمونیست‌های ضد انقلاب به شهید

معروف شبلی از مبارزان انقلابی و قدیمی خطه کردستان بود که توسط کمونیست‌ها دستگیر شد.

 

انتشارات مرز و بوم در صفحه اینستاگرامی خود برشی از کتاب «بیست و دو روز نبرد» درباره شهادت «معروف شبلی» توسط کمونیست‌ها در سنندج را به اشتراک گذاشته است که در ادامه متن آن را می‌خوانید.

«معروف شبلی از افراد پاک و از مبارزان قدیمی انقلابی اهل سنندج بود. وی پس از انقلاب اسلامی در جریان انتخابات شورای شهر سنندج، به نمایندگی از مسلمانان انتخاب شده و تنها عضو مذهبی شورای ۱۱ نفره بود. او در دوره به حاکمیت رسیدن گروه‌های کمونیستی در شهر، شجاعانه ایستاد و به اسم مهاجرت یا هر بهانه دیگر، حاضر به ترک شهر نشد.

او به دلیل حفظ شعائر دینی به دست عوامل وابسته به گروه‌های مارکسیستی دستگیر و به دادگاه احضار شد. طبق حکم قاضی، حاضران باید در محوطه استانداری از مقابل او عبور و آب دهان به صورت او پرتاب می‌کردند. ناظران در صحنه تاکید می‌کردند حتی یک حوله بزرگ هم نمی‌توانست آثار به‌جای‌مانده در صورت او را پاک کند.

در خاطرات مکتوبی که از مردم سنندج به‌جامانده، درباره معروف شبلی چنین آمده است: ایشان یک قاری قرآن باانگیزه بود، از نظر عقیدتی شبانه‌روز کار می‌کرد. هیچ‌کس در برابرش نمی‌توانست قد علم کند. او اکثر آن‌ها را محکوم می‌کرد. شبلی توسط همین‌ها دستگیر شد. ایشان را آوردند در بالکن استانداری و از وی سوال و جواب کردند. عده‌ای از جوانان کمونیست را آنجا جمع کردند تا با هورا و تف و بی‌احترامی ایشان را مورد آزار و اذیت قرار دهند. حتی یک دیوانه به اسم یحیی رشد را تحریک می‌کردند او می‌آمد و به افرادی که مورد محاکمه قرار می‌گرفتند تف می‌انداخت. تف از سر و صورت بچه‌ها پایین می‌آمد.

آب دهان پرت کردن کمونیست‌ها به مبارز انقلابی

تصویر مربوط به سردیس شهید معروف شبلی و دو برادر شهیدش به نام‌های محمدهادی و محمدمهدی است که آنان نیز توسط ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
اردیبهشت ماه شهادت دو مباز و مجاهد مجید شریف واقفی با دست پیکاری – ساواکیان در 54 و شهید مجاهد معروف شبلی از مکتب قرآن در سنندج در 59 با دست پیکاری – ساواکیان کومله ای


نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi