شناسه خبر : 86843
چهارشنبه 17 آذر 1400 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراض شدید عضو فراکسیون ایثارگران مجلس:

اگرعرضه واگذاری خودرو به جانبازان را ندارید اجازه واردات بدهید

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از تعلل دستگاه های دست اندر کار در اجرای مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان دارای محدودیت جسمی و حرکتی شدیدا"انتقاد کرد....

فاش نیوز -  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از تعلل دستگاه های دست اندر کار در اجرای مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان دارای محدودیت جسمی و حرکتی شدیدا" انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیحان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت واگذاری خودرو به جانبازان در سال جاری اظهار داشت: ما در قانون بودجه سال 1400 به دولت اجازه داده ایم که به جانبازان بالای 50درصد از سوی شرکت های خودرو سازی سایپا و ایران خودرو یک دستگاه خودروی مناسب واگذار شود. اما اگر نمی توانند به آنها خودرو بدهند بسم الله، اجازه بدهند خودرو وارد کنند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هشت ماه از سال جاری گذشته است اما شرکت های خودروسازی این مصوبه را عملیاتی نمی کنند متذکر شد: اگر واقعا نمی توانند این مصوبه را عملیاتی کنند اجازه بدهند مانند گذشته جانبازان برای خودشان خودرو وارد کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در خصوص وضعیت فعلی واگذاری خودرو از طریق قرعه کشی متذکر شد: نباید برای واگذاری خودرو به جانبازان سیستم قرعه کشی باشد. چطور دیروز که ایثارگران ما به جبهه رفتند و جانباز شدند، برای این کار قرعه کشی نکردند؟!

عضو فراکسیون ایثارگران در پاسخ به انتقادات برخی از مخالفان واگذاری خودرو خارج از سیستم قرعه کشی و رانت نامیدن آن، خاطرنشان کرد: رانت چیست؟ اگرهم رانتی باشد، برای جانبازان و ایثارگران نیست و در این خصوص چیزی به اسم رانت نداریم؛ چرا که آنها همه زندگی خود را برای انقلاب و نظام فدا کردند. به نظر من مسئولان باید بروند و ببینند که کشورهای دیگر چگونه از جانبازان و ایثارگران خود حمایت می کنند.

نماینده مردم اراک در بهارستان در پایان با اشاره به نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: هر کس که در این کار قصور کند و مسئولیت خود را انجام ندهد، باید به مجلس پاسخگو باشد. بنابراین اگر قرار باشد ما به رزمنده، ایثارگر و جانباز خودمان نتوانیم یک خودروی تولید داخل بدهیم، پس عرضه این کار را نداریم و در مقابل باید به شرکت های تولید کننده اجازه واردات خودرو از خارج را بدهیم.

این در حالی است که نمایندگان ملت در بهارستان در هفته گذشته با هدف تنظیم بازار خودرو با واردات مدیریت شده خودرو موافقت کردند.

بر اساس، ماده (4) این طرح، هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه، نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید.

تبصره 1- با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آنها (متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) به صورت سالانه، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیات وزیران می رسد.

تبصره 2- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را جهت جلوگیری از واردات مجدد آن، تدوین و اعمال نماید و گزارش آن را هر سه ماه یکبار به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارایه نماید.

تبصره 3- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است سیاست های تشویقی برای اولویت دهی و حمایت از واردکنندگان خودرو را که به انتقال فناوری و سرمایه گذاری در تولید خودرو اقدام می کنند، تدوین و اعمال نماید.

تبصره 4- دستور العمل مربوط به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی با لحاظ پرهیز از انحصار در نمایندگی فروش، توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین می گردد.

پایان

اینستاگرام
سلام و عرض ادب و احترام به محضر نماینده محترمیذکه حرف دل جانبازان رازده بله حضرات قرار بود تاپایان دولت دوازدهم نخست سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال که ردیف بودجه اش هم مشخص شده وهم واگذاری خودرو به جانبازان 50%ببالا تنها نماینده ای که تاکنون سخن به حق گفته است جناب آقای آصفری بوده چراکه درخصوص سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال حسب قانون آمده است که سربازان وظیفه وبسیجیان از کار افتاده کلی پس از 30سال همطراز با نیروهای پایور آنهم با دو رتبه بالاترسنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال بایستی پرداخت شود ودربودجه سال جاری ردیف بودجه اش هم مشخص شده است وهمچنین واگذاری خودرو آنهم با سالها ازپایان دفاع مقدس که اگرآخرین فرد مجروح رالحاظ کرده بازهم بیش از 3دهه گذشته است وهرکس درهرمقام ومنصبی به مظلوترین قشر جامعه هدف یعنی جانبازان خیانت کرده درست هست که زورمان نمیرسدولی اینرا بدانید لعن و نفرین جانبازان بدرقه راهتان( توشه آخرتتان) می‌باشد جناب آصفری تاپایان سال چیزی نمانده لطفاً چندنفرازنمایندگان راهمراه خودکرده که وزیرصمت وهمچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را استیضاح کنیدتابقیه حساب کاردستشان بیادجناب آصفری لطفا این کاررا که وظیفه قانونی اتان میباشد را عملیاتی کنید، باتشکر جمعی از جانبازان 50%ببالا.
سلام و عرض ارادتی فراوان به محضر امام خامنه ای بزرگ جانباز انقلاب اسلامی ایران ، احتراماً باستحضار می رسانیم جمعی ازجانبازان 50درصدوبه بالا ازامام خودجسارتا درخواستی داشته وآن اينکه ازانتصاب جناب آقای قاضی زاده هاشمی بعنوان ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران گله مندیم والبته دلایلی داشته نخست اینکه جناب آقای قاضی زاده هاشمی دوست دارندخودرا نشان دهندآنهم بادادن شعارهای بی عمل وبااینکاراشون مردم را رو در روی جانبازان قرار داده همان جانبازانی که حضرتعالی بارها فرموده این همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان، حضرت آیت الله خامنه ای جانبازان بارها درهمین سایت وزین فاش نیوز که تنها تریبون مجازی جانبازان محسوب می شود ازرییس جمهورمحترم جناب آقای دکتر رئیسی خواستارشده ایم که ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران رابه جناب آقای مهندس اوحدی بسپارندچراکه درطول چندماهی که در دولت جناب آقای دکتر روحانی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران راعهده داربودندانصافا کارکردند، عرض شود به محضر امام خامنه ای، به فرمایش جناب آقای مهندس اوحدی سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال ردیف بودجه اش درسال1400 دیده شده و همچنین درخصوص واگذاری خودرو به جانبازان 50%ببالا درسالجاری ردیف بودجه اش دیده وقراربودتاپایان دولت دوازدهم کل سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال که حدوداً 45هزارنفرمیباشیم وهمچنین خودرو که نیازمبرم جانبازان میباشد چراکه خودرو یعنی پای جانبازان حال باتمام این اوصاف وردیف بودجه هایش جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی فرموده اند برای سال1401، حضرت آیت الله خامنه ای لطفاً وخواهشا درخصوص برگشت جناب آقای مهندس اوحدی به بنیاد شهید و امور ایثارگران را محبت فرموده دستوراتش راصادرفرمایید، امام خامنه ای درجمله بندی ضعف بسیار به چشم می‌خورد لطفاً حضرتعالی نادیده گرفته ، درخاتمه عرایضمان صحت وتندرستی حضرتعالی را از یگانه بی همتاخداوند متعال مسئلت می نمائیم، ارادتمندانتان جمعی از جانبازان 50%ببالا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi