شناسه خبر : 86853
دوشنبه 01 آذر 1400 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هفته بسیج مبارک

یادش بخیر!

 این تصویر نادر یکی از اسناد دفاع مقدس است. شاید تاحالا از این تصویرها ندیده باشید اما رزمنده های دفاع مقدس بارها این را تجربه کرده اند. وقتی به ایستگاه راه آهن می رسیدی، با برگه مرخصی می توانستی بلیط بگیری. دو نوع بلیط داشتیم؛ آنهایی که جلوتر بودند و زودتر می رسیدند ایستگاه راه آهن و مسافر کم بود، در کوپه های 6 نفره با صندلی های کشویی جا می گرفتند و برای دیگران بلیط ایستاده می رسید.

بله بلیط ایستاده. قبل از خواب آنهایی که داخل کوپه ها بودند به بیرونی ها تذکر می دادند که جوری بخوابید که شب اگر خواستیم برای قضای حاجت برویم لگدتان نکنیم. موقع خوابیدن وسط راهروهای قطار همه درازکش می شدند. حالا سختی های زمستان و تابستان را هم به آن اضافه کنید.

بچه ها با خنده به هم می گفتند: جای مادرامون خالیه... ببیند دردونه هاشون به چه روزی افتادن! زمستان ها تا می رسیدیم تهران با آن سیستم گرمایش قطارهای زمان جنگ، اکثر بچه ها که عمده شان نوجوان و جوان بودند، سرما می خوردند. آن چند روز مرخصی می بایستی اهل خانه بهشان آش و شلغم می دادند. یادش بخیر!

هفته بسیج بر دریا دلان بسیجی مبارکباد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi