شناسه خبر : 86884
سه شنبه 02 آذر 1400 , 13:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از سوی عضو کمیسیون قضایی عنوان شد

درخواست ورود مجلس به موضوع خودروی جانبازان

جامعه ایثارگری جامعه مظلومی است و حتی واگذاری ویلچر به جانبازان هم با سختی میسر است، در خصوص اقتدار مجلس شورای اسلامی در زمینه نظارت بر اجرایی شدن...

فاش نیوز - عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مجلس و دیوان محاسبات به موضوع مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50درصد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید سلمان ذاکر، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه قانونی واگذاری خودرو به جانبازان در قانون بودجه 1400 خاطرنشان کرد: مصوبات مجلس در مورد تامین خودروی جانبازان بالای 50درصد در برنامه ششم توسعه کشور و قانون بودجه سال جاری باید اجرایی شود و من از دیوان محاسبات کشور و نمایندگان مجلس درخواست می کنم به این موضوع وارد شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: به نظر من در این مورد حتی به معلولان تحت پوشش بهزیستی بر اساس قانون باید خودرو واگذار شود. چرا که این معلولیت جسمی است و خودرو برای آنها نوعی نیاز ضروری است. همچنان که یک ویلچر برقی جزو ضروریات زندگی یک جانباز است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس یازدهم با تاکید بر افزایش تولید خودرو و فراهم نمودن بستر واگذاری خودروی ارزان قیمت به اقشار آسیب پذیر اظهار داشت: اگر چه واردات خودرو بیشتر به سوی خودروهای کم مصرف و برقی هدایت شده است اما در کنار آن باید افرادی که آسیب دیده اند -منجمله جانبازان و معلولین- را در نظر بگیریم. و به اقشار ضعیف و کم در آمد خودرو های کم قیمت داده شود تا مستمندان هم بتوانند از این موضوع بهره مند شوند.

نماینده مردم ارومیه در بهارستان با بیان اینکه از شورای نگهبان بخاطر اینکه این مصوبه را با احتیاط و طوری تائید کرده است که به صنعت خودرویی و کارگران ما ضربه نخورد و موجبات رقابت پذیری، کاهش و تعدیل قیمت خودرو را -که یک ضرورت انکار ناپذیر در جامعه است- فراهم کرده تقدیر و تشکر می کنم افزود: امروزه تاثیر خودرو و قیمت آن بر زندگی، معیشت و مایحتاج مردم بسیار زیاد است و اگر بتوانیم آن را کنترل کنیم، یک قدم مثبت در راستای کنترل تورم و تثبیت قیمت ها برداشته ایم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برای واگذاری خودرو به جانبازان خودروسازان باید همچنان از سیستم قرعه کشی استفاده کنند؛ چرا که برخی از افراد واگذاری خودرو را خارج از این چارچوب، رانت می دانند اظهار داشت: درست است که در این مورد محدودیت هست و اگر چه می گویند که انسان بر آنچه که منع می شود حریص است اما پشت این موضوع منطقی وجود ندارد. هر چند که متاسفانه رانت بدآموزی و یاد دادن دزدی را در ذات خود دارد اما به نظرمن مسئولین خودرو و وزارت صمت باید تولید خودرو را به صورت انبوه افزایش دهند تا بتوان ظرفیت کشور را بیشتر و خواسته های جوانان و مردم را تامین کنند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته اگر واردات خودرو صورت بگیرد، یک مقدار از مشکلات خودرویی در کشور حل و فصل می شود و ممکن است دیگر نیازی به ثبت نام نباشد. هر چند که به نظرمن تاکنون ثبت نام و قرعه کشی برای واگذاری خودرو راه حل مناسبی نبوده است. اگر چه اگر واگذاری خودرو بر اساس ثبت نام به صورت درست هدایت شود برای افرادی که ماشین ندارند خوب است.

حجت الاسلام ذاکر در ادامه متذکر شد: متاسفانه این موضوع معمولا درست هدایت نمی شود و به هر بنگاهی که می روید ماشین های صفر کیلومتر الا ماشاالله وجود دارد. سوال این است که این خودروها از کجا آمده است؟ و این سوال برای مردم قابل تامل است. اگر قرار است به هر شخص بر اساس نیازش خودرو داده شود، پس این همه خودرو در بنگاه ها چکار می کند؟ خب مردم هم اینها را می بینند و می گویند خودشان با خودشان ساخت و پاخت کرده اند و برای خالی نبودن عریضه چند خودرو را از طریق قرعه کشی به مردم می دهند. به نظر من خودروسازها از این رفتارها که در جامعه شائبه ایجاد می کند باید پرهیز کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه ایثارگری جامعه مظلومی است و حتی واگذاری ویلچر به جانبازان هم با سختی میسر است، در خصوص اقتدار مجلس شورای اسلامی در زمینه نظارت بر اجرایی شدن قوانین اظهار داشت: مردم ما متمدن و با فرهنگ انقلابی هستند و اگر امروز در کنار خانواده شهدا و جانبازان هستند، از روی اعتقاد است و چه بسا بعضی از رسانه ها عنوان می کنند که خانواده های شهدا و جانبازان بردند و خوردند و... اما اگر بعینه آدم به زندگی آنها ورود کند می بیند که واقعا این طورنیست.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس یازدهم یادآور شد: قانون باید از اینها حمایت کند چرا که ما مدیون آنهاییم و امنیت امروز کشور مرهون آنهاست. هر چند که این موضوع در دنیا رسم است و در این مورد کاری به علم و دین نداریم  و یک کار عقلی و به نوعی یک آداب و اخلاق است که بر اساس آن مردم احترام افراد ایثارگر را -که جان خود را بخاطر میهن به خطر انداختند- همیشه نگه می دارند. بنابر این، نه امروز و نه هیچ وقت حریص و بخیل نیستند که یک خودرویی به آنها داده شود.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: البته نباید در این زمینه در بین جانبازان تبعیض هم وجود داشته باشد و به یک عده بدهیم و به یک عده دیگر ندهیم. به نظر من باید به فکر افراد کم درآمد، از جمله کارگران و کشاورزان باشیم. چرا که حتی یک کشاورز در حال حاضر نمی تواند یک تراکتور بگیرد و کشاورزی کند و در نهایت برای دریافت تراکتور باید سه سال در انتظار بمانند. دولت باید تولید را در سراسر کشور توسعه دهد. هر چند که ما به عنوان نماینده ملت سعی می کنیم که حرف خود را بزنیم و از موکلین مان دفاع کنیم.

این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1400 رأی به واگذاری قسطی خودرو از محل تولید محصولات ملی به جانبازان 25 درصد به بالا دادند.

بر اساس بند الحاق 2 تبصره 7 لایحه بودجه، وزارت صمت مکلف است از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود، نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای بیست و پنج (25درصد) دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان پنجاه درصد(50درصد) تا هفتاد درصد(70درصد) با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج ساله اقدام کند.

همچنین بر اساس این مصوبه، وزارت صمعت موظف است گزارش عملکردش را هر سه ماه یک بار به کمیسیون برنامه و بودجه و صنایع مجلس ارائه نماید. دولت موظف شده است که از ابتدای سال 1400 این مصوبه را اجرایی کند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

پایان

اینستاگرام
برادران عزیز جانباز وقتی معنا میشد که جنگی بود ودفاعی حال که به شکر خدا امنیت برقرار است خصوصا انان که ادعای ایثارگری دارندو بر این صندلی سوار شدند نه از سر لیاقت که از سر مزد کاندیدای شدن ابکی ... ان بنده خدای قبلی بنیاد بدون ادعا در ان مدت کوتاه خیلی خوب کار کرد خدا پدرش را بیامرزد .. به گمانم چون چوب اسارت وجانبازی بر بدن داشت .. فرق میکند باکسی که گلوله به ته وانتش خورده کو احساس تعلق داشتن ...نمونه اش وقتی ورود خانواده شاهد و جانباز به دوطبقه به دفتر ایشان ممانعت میشود چه انتظاری ... واگذاری خودرو ؟؟؟
سلام سیدخداای اولادپیامبرتاشماجدی نگیریداین دولت مردان به ماخودرونمیدهندشمانماینده گان بایدازوزیرتوضیح بخواهیدوقتی که تحویل خودروتصویب شده وشورای محترم نگهبان تاییدکرده چرادولت نبایدیه دستگاه خودروبه من جانبازی که بادوتاعصاراه میروم خودروی منوتحویل ندهندماجانبازان ازشمانمایندگان مردم انتظارداریم حقی که برای ماقایل شدیدوآن رابه تصویب رساندید چرادولت ازاجراءآن سرپیچی میکندوقتی که یک مدیردردولت۲۱۵ میلیون حقوق میگیره معاونش ۱۲۵میلیون وحراستش ۸۵میلیون حقوق میگیرن امامن جانباز۵۵٪بایدباشش نفرعایله درخونه ودو تادخترشوهردادم دوتانوه دارم دوتا دامادچطوربا۷میلیون حقوق زندگی رابچرخانم دوتاپسرم یکی بالای ۳۵ ودیگری بالای۴۰سال داره بامدرک لیسانس بیکارن ازترس فقرنداری جرات ندارن حرفی ازازدواج رابه زبان بیارندخودم قادربه حرکت نیستم جوانی خودم را با اخلاص دراین راه گذاشتیم همسرودوتابچه قدونیم قدرارها کردیم داوطلبی بعنوان بسیجی رفتیم تاازدین میهن خوددفاع کر دیم حال خانه نشین شدیم کسی نه حال مارا میپرسه ونه میدانند ماچطورداریم زندگی میکنیم لااقل چراقانونی که شمانمایندگان آن رامصوب کردیدروانمی خواهندبه مابدهندچراآیاجرم کردیم رفتیم جنگ هشت جنگ کیهاجلوی گلوله دشمن پرپرشدندکیهادشمن را ازخاک وطن بیرون کردندحتی یک وجب نگذاشتیم دشمن ازخاک میهن ماراتصرف کنداین است جواب زحمات مابی ادعا با گرسنگی وتشنگی کشیدیم اماهرگزعقب نشینی نکردیم این بودجواب ماها نمیدانم والله امیدواریم دولت مردان سرعقل بیایندوالاتاوان دارد
خودرو برای جانبازان...
یا برای همه از5تا70%
یا برای هیچکس
والسلام.
سلام و عرض ادب و احترام جناب آقای نماینده فرمایش جنابعالی راما بارها هست که دادزده وظیفه اصلی نمایندگان تصویب قوانین ومهمترازاون پیگیری وملزم کردن دولت به مرقانون دولت قبلی که هیچ دشمنی اشان برکسی پوشیده نبوده وشمشیررا از رو بسته بودندولی حال که جناب آقای دکتر رئیسی ریاست قوه مجریه راعهده دارشده اند بایستی درکوتاهترین زمان ممکن به مرقانون درخصوص جانبازان این مظلوترین قشر جامعه هدف وهمچنین همه قوانين وبازهم تکرار میکنیم که جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی نمیتوانددربنیادشهیدوامورایثارگران کارکند، هرکسی را بهرکاری ساختن چرا جناب آقای مهندس اوحدی راکه اکثریت جانبازان ازشون راضی بودند را عذرش راخواسته حال که مشاهده میکنیدجانبازان دوست دارند جناب آقای مهندس اوحدی به بنیاد شهید و امور ایثارگران برگشته وچون برکارسوارست بهترکارمیکند، جناب آقای دکتر رئیسی تأکید میکنیم لطفاً آقای مهندس اوحدی رابرگردانید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi