شناسه خبر : 86920
شنبه 06 آذر 1400 , 18:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مکتب بسیجی تنها راه نجات کشور

در این نگاه انقلابی، «مسئولین ساده و پاک زیست» برای «رسیدن به قدرت» لابی نمی‌کنند. هرگز به دنبال «حقوق ها و املاک نجومی» نیستند و تا «فرد توانمندتری» هست، مسئولیت قبول نمی‌کنند و صلاحیت دیگر شایستگان را به رسمیت می شناسند.

فاش نیوز - هفته بسیج یادآور دوران پر شکوه دفاع مقدس است. «احساس مسئولیت»، «غیرت و جوانمردی»، «ایثار و فداکاری»، «شجاعت و شهامت»، «آگاهی، دانایی، معرفت و بصیرت»، «فهم عمیق از دین»، «سادگی و بی آلایشی» و «صفا و معنویت» از ویژگی های یک «بسیجی دهه شصت یا همان بسیجی دوران دفاع مقدس» است.

آنچه ما را در جنگ سخت و جانفرسای تحمیلی پیروز و موفق کرد، «مدیریت جهادی و تفکر بسیجی».(فوق الذکر) بود.

«هنر امام راحل» و نویسندگان دانا و در صحنه نبرد و فرماندهان پاک و سلحشور و البته بزرگترین پیام شهیدان عظیم الشان دفاع مقدس این بود که: در جوانان میهن این باور را ایجاد کردند که: «می شود.. و ما می توانیم..»

می شود با «دست خالی» در برابر «ابرقدرت ها! و دشمنان تا دندان مسلح» ایستاد و آنها را از سرزمین های اشغالی وطنمان بیرون راند.

می شود با ایمان راسخ و قدرت «خلاقیت و تدبیر» تحریم های ظالمانه را «بی اثر» کرد.

می شود دشمن ستمگر و اربابان دژخیمش را مجبور به «پذیرش استقلال و تمامیت ارضی» کشور کرد.

می شود از «چالش تهاجم دشمن»، فرصت «تربیت فرماندهان دلاور» و  ساخت تجهیزات مورد نیاز» را به دست آورد.

آری مدیریت جهادی به روش رزمندگان اسلام دفاع مقدس و تفکر بسیجی می تواند «معجزه» کرده و بزرگترین موانع را از پیش رو بردارد و کمبودها را به پشت سر بگذارد؛ زیرا:

 در این نگاه انقلابی، «مسئولین ساده و پاک زیست» برای «رسیدن به قدرت» لابی نمی‌کنند. هرگز به دنبال «حقوق ها و املاک نجومی» نیستند و تا «فرد توانمندتری» هست، مسئولیت قبول نمی‌کنند و صلاحیت دیگر شایستگان را به رسمیت می شناسند.

در نگاه آنان «مردم ستون دین» و «صاحبان اصلی انقلاب» اند. «رضایت مردم» را «رضایت خدا» دانسته و برای بدست آوردن آن، شب و روز در تلاشند.

اهل «باند بازی و تخریب» و «تهمت و دروغ» نیستند. «اخلاص و صداقت» و «پاکدستی و عشق به خدمت» به مردم در آنها نهادینه شده است.

دوگانه های موهوم: «خدا - انسان»، «دین - آزادی»، «ولایت - عدالت»، «اسلام - ایران»، «خودی - غیر خودی»، «شیعه - سنی»، «مسلمان - غیر مسلمان» و هر نوع «صف بندی شیطانی» که باعث «تفرقه در جامعه» می شود در «نگاه عمیق» بسیجیان هیچ جایگاهی ندارد.

در مرزبندی اعتقادی شان تنها «یک دوگانه اصیل» و حقیقی رسمیت دارد : «خدا -- شیطان»

بسیجیان «حفظ و ترویج» ارزش‌های انقلاب را در «زدودن چهره زشت فقر و تبعیض» می دانند. «ربا و رانت و اختلاس» را «زهر کشنده اعتماد مردم» به اسلام و نظام می دانند.

برای «بسط آزادی و استقرار عدالت» سر از پا نمی شناسند.

«انقلابی و مطالبه گر» اند و «اعتراض به ناکارآمدی» را «حق مسلم مردم» می دانند. «منتقدین دلسوز» را «ضد ولایت» نمی‌خوانند. پیروی از رهبری را در «تحقق منویات عدالت خواهانه ولی فقیه» می دانند، نه در «فریادها و شعارهای بی خاصیت و فریبنده و چاپلوسانه».

«اردوهای خالصانه جهادی» برای رفع محرومیت را بر «مسافرت به کانادا و ترکیه» قلبا" ترجیح می دهند. «فرزندان» خود را به «بهانه تحصیل» به مناطق خوش آب و هوا در «آمریکا و اروپا» نمی فرستند تا در «دام سرویس های جاسوسی بیگانه» بیفتند.

درود بر «مدیریت جهادی و تفکر بسیجی» که بحق «نماد مردم سالاری» و «الگوی ایثار و فداکاری» است.

همه «دلسوزان انقلاب به ویژه مسئولین» در همه رده ها را، به «دانشگاه دفاع مقدس بسیجی» دعوت نموده و انتظار داریم برای «حفظ نظام و حفظ باور مردم به اسلام و بازگشت به ارزش های انقلاب» و به تاسی از سیره «امام راحل(ره) و شهیدان عزیز»، «جذب حداکثری و دفع حداقلی» و «محبت و خدمت به مردم» را سرلوحه فعالیت سیاسی - اجتماعی خود قرار دهند.

یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس را گرامی می داریم.

اللهم عجل لولیک الفرج...

|محمدرضا سابقی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi