شناسه خبر : 86972
سه شنبه 09 آذر 1400 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت نخستین سالروز شهادت شهید فخری زاده

فخر ایران با خضاب خون فخری زاده

مهم‌ترین توصیه شهید محسن فخری‌زاده و شهدای دیگر، ولایت‌مداری و عدم اعتماد واتکا به بیگانگان و همچنین باور ما می توانیم و اتکا به توان داخلی بود...

فاش نیوز - در این نوشتار نخست خلاصه ای از زندگی نامه شهید محسن فخری‌زاده مهابادی و نحوه شهادت وی بیان شده؛ سپس پیامدهای شهادت ایشان تشریح شده و نیز احتمال درز کردن اطلاعات وی از مجرای مذاکرات برجام و همچنین تداوم راه وی تاکید شده است.

 

  1. خلاصه زندگی نامه

محسن فخری‌زاده مهابادی در اول فروردین ۱۳۴۰ درشهرستان مهاباد از توابع استان اصفهان متولدشد.کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای خود را از دانشگاه صنعتی اصفهان اخذکرد. وی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. ایشان در سالهای اخر عمر خویش معاون وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح و ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی ( سپند) را برعهده داشت. و یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور بشمار می رفت. و قبلا توسط عناصر نفوذی شناسایی شده و در مذاکرات برجام نام وی اعلام شده بود و نشریه آمریکایی فارن پالیسی گرای وی را تحت عنوان فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان ذکرکرده بود. و در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت که در ۴ فروردین ۱۳۸۶ (  ۲۴ مارس ۲۰۰۷ ) علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تصویب شد، نام او جزو افراد تحریم شده قرار داده شده بود.

  1. شهادت

شهید محسن فخری‌زاده مهابادی ؛ دانشمند هسته ای و موشکی کشورمان که بصورت بی نام ونشان سالها مشغول خدمت بوده ودر فهرست دولت جنایتکار امریکا بود و بدنبال شناسایی و شکار وی بودند ؛ بناگاه دریک عملیات تروریستی ترور میشود.

عناصرتروریست مسلح با برنامه ریزی رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی و همکاری عناصر نفوذی در دولت روحانی، خودرو حامل محسن فخری‌زاده را در جاده ابسرد دماوند با سامانه کنترل از دور مورد حمله قرار دادند. وی بلافاصله به بیمارستان منتقل ولی بعلت شدت جراحات در بیمارستان به شهادت رسید. ایشان طی مراسم تشیع با شکوهی، پس از طواف در حرم امام رضا (ع)، در صبح روز دوشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۹در تهران تشییع و در امامزاده صالح به خاک سپرده وجاودان شد.

  1. پیامدهای شهادت وی

با انتشار خبر ترور وشهادت وی ایران و جهان در شوکی فرو میرود. ملت ایران از مدیری ناشناخته وگمنام آگاه شده و در برابر تهدیدات دشمنان هوشیارتر شدند.

توسط شخصیتها و نهادهای داخلی و خارجی از مجازات قطعی عاملان و آمران آن تا محکومیت لفظی و موضع گیریهای دو پهلو و دوگانه ؛ تا سکوت صورت می پذیرد.

در اقدام وحشیانه بار دیگر ثابت میشود که دشمنان ایران اسلامی علاوه بر وقفه و خرابکاری در تاسیسات هسته ای، همچنان گزینه ترور را در دستورکار دارند و بعنوان اهرم فشار جهت پذیرش شرایط غربیها در مذاکرات هسته ای بهره می برند.

گرچه حسن روحانی، این ترور را محکوم کرد.ولی متاسفانه هیچ اقدامی برای شناسایی و محکومیت عاملان وآمران آن انجام نداد و محمدجواد ظریف وزیر خارجه وی نیز صرفا در توییتر اسرائیل را به جنگ‌طلبی محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست که این حادثه را محکوم کند! ولی چند روز بعد پیام ذلت بار برای ادامه مذاکرات برجام را داد و در مذاکرات با غربیها نه تنها پیگیری نکرد، بلکه این محکومیت را به آنان نیز ابراز نداشت .

دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید سعی کرد با فرافکنی و زدن اتهاماتی نظیر «حمایت از ترامپ توسط حامیان شهید قاسم سلیمانی در فضای مجازی» و...، بر شکست‌های «دیپلماسی التماسی» و «برجام» که زمینه ترور شهیدان فخری‌زاده و قاسم سلیمانی را فراهم کرد، سرپوش نهاده شود.وراه را برای ادامه مذاکرات ذلت بار برجام باز کند.و نهایتا ظریف و تیمش، در فاصله زمانی کمی بعد از شهادت وی مجددا سر میز مذاکره با جانیان نشستند.

به گواهی همکاران شهید فخری زاده، ایشان همواره مخالف برجام بود ولی برای اینکه وی را موافق برجام جا زنند در مراسم برجام، حسن روحانی نشان درجه‌ی دو خدمت را به وی داد. در حالیکه بخشهای مختلف پژوهشی سازمان وی بدلیل عدم حمایت مالی روحانی به تعطیلی کشیده شده بود. ولی آن شهید بزرگوار همچنان مقاوم و با پشتکار امور  تحقیقات دفاعی و هسته ای را دنبال میکرد.

  1. سخن پایانی

صنعت معماری هسته‌ای و دفاعی شهریاری‌ها با ترور آنها و خرابکاری از بین نرفته و شکوفاتر خواهدشد. ولی همچنان ضرورت دارد سیاست انتقام خون شهدای ترور و مقاومت پیگیری و در دستورکار نیروهای جهادی قرارگیرد، تا دشمنان در اینده جرات چنین جسارتی را پیدا نکنند.

کتاب «راز سر به مهر» به نویسندگی محمد جواد ظریف وسایرین در آخرین روز عمر دولت موسوم به تدبیر وامید منتشرشد. گرچه این کتاب تلاش نموده تا ضمن بزرگنمایی تلاش های هیات مذاکره کننده؛ در پایان راه بی حاصل یک سویه از موفقیت نامیدن خود نوشته و مستندسازی و تاریخ‌نویسی یک سویه ارایه نماید وگرچه از مطالب نقل شده در کتاب راز سر به مهر نمی توان به نحوه دسترسی دشمن به مشخصات شهید فخری زاده دست یافت ولی از مطالب درز یافته در این کتاب راز میتوان چنین دریافت که درحواشی مذاکرات برجام؛ درخواست ارسال اطلاعات زیرساخت های هسته ای و امار و اطلاعات دانشمندان هسته ای کشور؛ اطلاعاتی از شهید غزیز فخری زاده نیز به دشمنان داده شده باشد، که طرف های غربی جسورانه دنبال جمع اوری اطلاعات بیشتر بوده و تیم اقای ظریف هم مجبور شده مطالبی را در این کتاب به صورت یک سویه و در دفاع از اقدامات خود بیان کند، درحالی که ضروریست تیم حقیقت یاب آن را مورد بررسی دقیق قراردهد.

 مهم‌ترین توصیه شهید محسن فخری‌زاده و شهدای دیگر، ولایت‌مداری و عدم اعتماد واتکا به بیگانگان و همچنین باور ما می توانیم و اتکا به توان داخلی بوده است؛ ولی لیبرال مسلکان نمی خواهند باور کنند که این شهدای والامقام مستقیماً توسط دولت تروریست پرور و جنایتکار آمریکا به ‌شهادت رسیده‌اند؛ و اینکه این بار نیز ثابت شد که امریکا وصهیونیست ها عملا دشمن شماره یک ملت ایران می باشد و چنانچه مذاکرات برجامی دولت روحانی نشان داد، راه سازش ثمری به همراه نداشته و ندارد. بلکه مقاومت وپایداری ملی بهترین راه پاسداشت خون شهیدان وتداوم بخشی راه آنان می باشد.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
سلام درود بر شهید و شاهد روز محشر که همه حقایق را شهادت میدهد چرا رسانه ی محترم فاش نیوز مسامحه میکند و یا به قول توجیه پذیر تر مصلحت اندیشی میکند ،چرا حقایقی که بیان میشود به اندازه قطره ای از اقیانوس انتشار نمیدهید مگر مفقودالاثرها و اولین سرلشکر دفاع مقدس ها را نمیخواهیم به مردم نشان دهیم که چگونه به امام راحل لبیک گفتند و آزادگی را ابوالفضل وار معنا کردند مگه نمیخواهیم نسل امروز پیرو شهدا باشند و پیرو نهضت خمینی کبیر و دنباله رو مقتدای شیعیان جهان مقام مظلوم و امام شهدا آزاده امام خامنه ای باشند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi