شناسه خبر : 86981
دوشنبه 08 آذر 1400 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مذاکرات وین و اقدام خوبی که پیش از این مغفول مانده بود!

مذاکرات در رابطه با برجام دوباره بر سرخط اخبار روز ایران و رسانه های بین المللی بازگشته است؛ مذاکراتی که به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران دست بالا در آن را دارد...

فاش نیوز - مذاکرات در رابطه با برجام دوباره بر سرخط اخبار روز ایران و رسانه های بین المللی بازگشته است؛ مذاکراتی که به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران دست بالا در آن را دارد.

آمریکا با لغو تحریم های اصلی در حوزه های نفتی، بانکی، مالی، کشتیرانی، بیمه و فلزات که در دوره ترامپ اعمال شده می تواند به برجام بازگردد؛ هر چند باید گفت توافق زمانی حاصل می شود که در نهایت طرفین درباره همه موارد مورد اختلاف به جمع بندی رسیده و موافقت نهایی اعلام گردد.
پیشروی مذاکرات هسته‌ای در وین نیز در حالی که از یک سو این مذاکرات به صورت  غیرمستقیم در جریان است و از سوی دیگر دارای پیچیدگی های خاص و مسائل و دشواری هاست، حکایت از این دارد که تیم مذاکره کننده باید دغدغه های لازم برای نیل به یک توافق خوب را داشته باشند.

نکته قابل توجه در این دور از مذاکرات چیدمان تیم مذاکره کننده بر اساس دیدگاه و نظرات دولت سیزدهم می باشد؛ چیدمانی که نشان می‌دهد در این دور از مذاکرات دغدغه های دلسوزان نظام نیز  مد نظر قرار گرفته است؛ چراکه در سال‌های قبل پیشنهادی( http://irdiplomacy.ir/fa/news/1971440 ) جهت ترمیم تیم مذاکره کننده برای رسیدن به توافق خوب به مسوولان وقت و به تیم ستاد برجام سیاست خارجی وقت داده شد که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت!

در پایان باید گفت زبان انگلیسی ابزاری است برای مذاکره؛ اما هدف مذاکره نیست.

بهره گیری از ظرفیت بالای مترجمین خبره در کنار مذاکره کنندگان متخصص، در بهبود نتایج حاصله از مذاکرات برجام اهمیت دارد.

| ابراهیم شعبانلو (کارشناس ارشد امور بین‌الملل)

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi