شناسه خبر : 86993
سه شنبه 09 آذر 1400 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رقابت ۵۰۰ اثر هنری در مرحله نهایی «جشنواره ملی فانوس»

محدثی‌خراسانی از رقابت ۵۰۰ اثر هنری در مرحله نهایی پنجمین «جشنواره ملی فانوس» خبر داد و گفت: اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس امسال در مشهد برگزار خواهد شد.

 

«مصطفی محدثی‌خراسانی» دبیر پنجمین جشنواره ملی فانوس در گفت‌وگویی از استقبال هنرمندان سراسر کشور از این رویداد هنری خبر داد و اظهار داشت: در روز‌های آغازین انتشار فراخوان جشنواره ملی فانوس به‌دلیل طولانی شدن فراگیری کرونا و رکودی که در همه حوزه‌ها سیطره پیدا کرده بود نگران عدم استقبال هنرمندان از جشنواره بودیم.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه آثار هنرمندان را در پنج رشته محوری تئاتر، فیلم، موسیقی، هنر‌های تجسمی و تولیدات رادیویی مورد ارزیابی قرار داده است، افزود: آمار نهایی ما در دبیرخانه جشنواره ملی فانوس نشان می‌دهد حدود پنج‌ هزار اثر هنری توسط هنرمندان سراسر کشور در موضوعات مشخص شده در فراخوان در دور مرحله داوری شده است.

دبیر پنجمین جشنواره ملی فانوس خاطرنشان کرد: امسال جشنواره فانوس دو بخش داوری داشت که مرحله ابتدایی آن که مربوط به انتخاب آثار بود در استان‌ها صورت گرفت. هر استان به صورت مستقل با تیم داوری و هیئت انتخاب در حوزه‌های مورد نظر آثار را داوری کرد و در هر رشته تنها یک اثر را به‌عنوان اثر برگزیده به مرحله کشوری ارسال کرد. 

محدثی‌خراسانی به رشد ۳۰ درصدی کمی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره فانوس اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشد کمی، در بعد کیفی آثار سطح خوبی داشتند به‌گونه‌ای که هیئت داوری ما ساعت‌ها برای انتخاب یک اثر بحث و گفت‌وگو داشتند که نشان از جایگاه ارجمند آثار داشت.

وی درباره آثار برگزیده مرحله کشوری این رویداد عنوان کرد: در مجموع ۵۰۰ اثر برگزیده به مرحله نهایی جشنواره رسیده است که ما در مرحله کشوری حدود ۳۰ اثر برتر خواهیم داشت که ۲۴ آذر در مراسم اختتامیه که در مشهد مقدس برگزار خواهد شد معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

دبیر پنجمین جشنواره ملی فانوس درخصوص نمایش آثار تولید شده این رویداد گفت: نمایش و دیده شدن آثار همه جشنواره‌ها یک ضرورت است؛ این روند برای جشنواره فانوس احتمالا باید در مسیر تکمالی جشنواره رخ می‌داد که هم‌اکنون وقت آن رسیده است و شورای سیاست‌گذاری جشنواره و سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به اهمیت ارائه آثار برگزیده رسیده‌ است و برنامه‌هایی برای آن در نظر دارد.

محدثی‌خراسانی افزود: امسال و در پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس همه آثار رسیده به مرحله کشوری جشنواره را که همگی آثار ارزشمند و قابل ارائه‌ای است را به‌عنوان یک بسته فرهنگی مناسب تدوین و تکثیر و در اختیار مجموعه‌های رسانه‌ای و ادارات کل حفظ آثار برای عرضه به مخاطبین قرار خواهیم داد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi