شناسه خبر : 87078
شنبه 13 آذر 1400 , 12:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حماسه تاریخی و ماندگار یک دانش‌آموز بسیجی ایلام

حماسه تاریخی و ماندگار یک دانش‌آموز بسیجی ایلام+ عکس

از پشت خاکریز، دومین تانک عراقی را نشانه گرفت که هم زمان با هم، گلوله‌ها شلیک شدند که طی آن تانک عراقی با شلیک گلوله آرپی جی توسط شهید شیرخانی منهدم شد.

 همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت 3000 شهید استان ایلام، بر آن شدیم تا برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص شهدای این استان، خاطراتی را منتشر کنیم.

  در ساعت 10 صبح روز 9/5/1362 پاتک سنگین زرهی عراق در محور دوراجی آغاز شد و حجم آتش و حملات شدید توپخانه، ادوات، تانک‌ها و نفربرهای ارتش بعث عراق به اوج خود رسید و نیروها در پشت خاکریز زمین‌گیر شده بودند.

در این زمان محمدتقی شیرخانی دانش آموز بسیجی از گردان 503 شهیدبهشتی از تیپ 114 امیرالمومنین(ع) حماسه آفرید. این دانش آموز دلاور علیرغم آتش سنگین دشمن بر روی خاکریز ایستاد و با فریاد نیروهای همرزمش مواجه شد که فریاد می‌زدند «شیرخانی بیا پائین، دشمن تو را می‌زند» اما این بسیجی دلاور بر روی خاکریز تکان نخورد و اعلام کرد که من امروز می‌خواهم ابهت زرهی عراق را در هم بشکنم و با آرپی جی 7، یکی از تانک‌های عراقی که به نزدیک خاکریز رسیده بود را مورد هدف قرار داد و آن را منهدم کرد. فریاد الله اکبر رزمندگان بلند شد.

از پشت خاکریز، دومین تانک عراقی را نشانه گرفت که هم زمان با هم، گلوله‌ها شلیک شدند که طی آن تانک عراقی با شلیک گلوله آرپی جی توسط شیرخانی منهدم و خود شیرخانی نیز مورد هدف قرار گرفت و شجاعانه به شهادت رسید. آوازه بلند و حماسه عاشورایی شیرخانی باعث شکست ابهت نیروی زرهی عراق در نبرد دوراجی شد که در تاریخ ماندگار است. این اقدام شجاعانه تقی شیرخانی باعث شد تا رزمندگان به مقاومت و مقابله با تانک‌ها و نفربرهای زرهی قوای بعثی ادامه دهند.

شهید , دفاع مقدس ,

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi