شناسه خبر : 87118
یکشنبه 14 آذر 1400 , 14:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاکید نایب رییس مجلس بر پرداخت فوق العاده مناطق جنگی

اولین قشر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، کسانی که شبانه روز از مرز و بوم ایران حراست و صیانت می کنند و حق مسلم آنها بود که اولین گروه برخوردار باشند...

فاش نیوز - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای کامل قانون پرداخت فوق العاده مناطق جنگی برای نیروهای مسلح و بازنشستگان شهرهای مرزی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، عبدالرضا مصری، نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جریان نطق میان دستور، با انتقاد شدید از اجرای ناقص قانون پرداخت فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح و بازنشستگان دوران جنگ تحمیلی از سوی دولت قبل یادآور شد:

خداوند سبحان در قرآن کریم می‌فرمایند «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» و یا«الْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَْرْضُ» مقام معظم رهبری فوری ترین هدف تشکیل نظام اسلامی را استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی می دانند و فرمودند قسط و عدل واجب ترین کارهاست، تا جایی که پیامبر عزیزمان حفظ و دوام ملک را در عدل می دانند و پر هیز از ظلم. در قانون برنامه ششم ماده ( 112 )برای مناطق جنگی فوق العاده‌ای معین شده است که باید در اختیار کارکنان دستگاه های جرایی در مناطق جنگی قرار بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت وقت برای کارکنان دستگاه های اجرایی این امر را عملیاتی کرد و از بالاترین مقام اجرایی مانند فرماندار، استاندار، بخشدار و مدیران کل تا پایین ترین سطح سازمانی، از این فوق العاده برخوردار شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در دولت تبعیض! با گذشت 5سال از اجرای قانون مذکور در مورد دو قشر اجرایی نکردند، اولین قشر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، کسانی که شبانه روز از مرز و بوم ایران حراست و صیانت می کنند و حق مسلم آنها بود که اولین گروه برخوردار باشند. از بوشهر، خوزستان، ایلام، کردستان تا آذربایجان و کرمانشاه، همه نیروهای مسلح 5 سال است که تحت ظلم قرار گرفته اند. از نیروهای هوایی و زمینی تا سپاه و ارتش و نیروی انتظامی، دولت برای همه دستگاه‌ها اجرایی کرد؛ جز این افراد! که ظلمی آشکار است. وزیر دفاع در همین تریبون مجلس و جلوی نمایندگان مجلس حاضر شده و در پاسخ به سوال بنده گفت، حق با شما بوده و دولت باید این کار را انجام دهد؛ اما انجام نداند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دو سال گذشته خدمت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار باقری رسیده و از ایشان دستور کتبی گرفتم اما هنوز انجام ندادند. در بیت مقام معظم رهبری در حضور وزیر دفاع و سردار باقری، این موضوع را مطرح کردم و آنها هم پذیرفتند که باید انجام شود اما انجام نشد. نیروی های نظامی نمی‌توانند جلوی مجلس تحصن کرده و یا به نمایندگان پیامک ارسال کنند. حق آنها ضایع شده و مجلس باید محکم پای قانونی که تصویب می‌کند، بایستد. این تبعیض قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: قشر دومی که قانون برای آنها اجرایی نشد، بازنشستگان بودند. علی رغم اینکه دولت بهانه تراشی کرد و مجلس استفساریه را به تصویب رسانده و به تایید شورای نگهبان نیز رسید و حدود یک سال از ابلاغ آن می‎‌گذرد، اما اجرایی نشد. افرادی که حیف و میل‌های آنچنانی انجام داده و پرونده‌های کرسنت و غیره را با هزاران میلیارد تومان ضرر برای کشور به ارث گذاشتند، فوق العاده جنگی به کسانی که در 50 درجه گرما در مرزهای ما خدمت کرده و  هم اکنون در سرمای سخت آذربایجان، کردستان و کرمانشاه حضور دارند، پرداخت نمی‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: من از محضر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل نیروهای مسلح خواهشمندم برای صیانت از حقوق این اقشار حتما به ستاد کل نیروهای مسلح دستور دهند. یک نفر در ستاد کل مانع است که به آنها نیز گفتم که اگر امنای ستادی از این حق برخودار بودند همان روز اجرایی می‌شد؛ اما به دلیل اینکه مرزنشین ها و مناطق جنگی باید از آنها برخوردار شوند، افرادی که در ستادهای مرکزی ذینفع نبوده اند، به دنبال اجرای آن نیستند./

پایان پیام

اینستاگرام
نماینده محترم مجلس سلام
شهرستان گنبد کاوس در دو نوبت اوایل انقلاب جنگ خونین شد وگروهکها ی فریب خورده این شهر را به اشوب کشانده وتعداد زیادی از مردم وبی گناهان شهید وجانباز شدند .وکسب وکار مدتها تعطیل بود .وشهر حالت امنیتی داشت .چرا این شهر را جنگی مصوب نمی کنید ؟تشکر
سلام
در فرمایشات شما اشاره ای به جانبازان عزیز و بزرگوار نشده است!
آیامنظورجنابعالی شامل جانبازان هم می‌شود یاخیر؟
لطفأدرگفتارهایتان شفاف باشید.
متشکرم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi