شناسه خبر : 87221
شنبه 20 آذر 1400 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عمل کاشت ایمپلنت مصنوعی برای جانباز ۷۰ درصد

مدیرعامل شرکت متد از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی کاشت ایمپلنت مصنوعی برای نخستین بار در کشور و در قسمت پای یکی از جانبازان 70 درصد خبر داد.
 
انجام موفقیت آمیز عمل کاشت ایمپلنت مصنوعی برای نخستین بار در کشور برای جانباز 70 درصد

دکتر ایرج عربی با اعلام این خبر گفت: دکتر قاضی زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از زمان حضور در بنیاد بر ضرورت استفاده از روش‌های مدرن پزشکی به منظور توانبخشی و افزایش توانمندی‌های حرکتی برای ایثارگران به ویژه جانبازان معزز دارای مشکلات جسمی و حرکتی تأکید ویژه‌ای دارند. یکی از اقدامات انجام شده در این راستا فراهم کردن زمینه انجام عمل کاشت ایمپلنت مصنوعی در قسمت پای یکی از جانبازان 70 درصد بود که برای نخستین بار در کشور به صورت موفق به اجرا درآمد.
وی افزود: آقای سلیمان رئیسی جانباز عزیز 70 درصد خوزستانی به مدت 35 سال دچار قطع عضو بالای زانو بود و در این سال‌ها درد ناشی از استفاده پروتزهای مختلف را تحمل کرد. این جانباز برای انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت در داخل استخوان داوطلب شد و پس از بررسی وضعیت استخوان، روز چهارشنبه 17 آذر در شهر رشت تحت عمل قرار گرفت و ایمپلنت به صورت موفقیت آمیز داخل استخوان پای وی کاشته شد.
مدیرعامل شرکت متد در خصوص موارد و نکات ضروری پیش از انجام این عمل گفت: یکی از پیش‌نیازهای ضروری انجام این عمل بررسی و سنجش وضعیت استخوان بیمار از نظر تراکم و قطر استخوان است تا در صورت دارا بودن شرایط بیمار تحت این عمل قرار گیرد.
عربی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر در کشورهای کمی در جهان توانایی انجام این عمل جراحی وجود دارد. انجام موفقیت آمیز این عمل زمینه را برای انجام آن برای سایر جانبازانی که از چنین مشکلاتی برخوردار هستند و شرایط لازم را نیز از جهت کاشت ایمپلنت دارا هستند فراهم می‌کند.
گفتنی است تمام هزینه‌های این عمل از طریق بیمه تکمیلی درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین شده است.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi