شناسه خبر : 87363
شنبه 27 آذر 1400 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دغدغه اشتغال و تسری درصد بالا به زیر ۲۵درصد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، توجه به اشتغال فرزندان ایثارگران و تسری درصدهای بالای جانبازان به درصدهای پائین را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خواستار شد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، توجه به اشتغال فرزندان ایثارگران و تسری درصدهای بالای جانبازان به درصدهای پائین را در لایحه بودجه 1401 خواستار شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «علی رضایی» نماینده مردم کنگاور گفت: در لایحه بودجه سال 1401 دو مطلب می‌توانست برجسته شده و انجام بشود که متاسفانه این‌طور نشده است. توجه به جانبازان زیر 25درصد و رزمندگان زیر شش ماه از نظر دریافت حقوق که متاسفانه حقوق پرداختی به این قشر بسیار اندک و ناچیز است.

وی اضافه کرد: جامعه ایثارگری از ما نمایندگان، در مجلس انقلابی توقع دارد که به فکر آنها باشیم. موضوع دیگر اشتغال فرزندان ایثارگری است. اشتغال فرزندان ایثارگران در حال حاضر تبدیل به دغدغه اصلی جامعه ایثارگری و ایثارگران شده است.

عضو کمیسیون ایثارگران مجلس یازدهم ادامه داد: توقع ما این بود که دولت سیزدهم پیش از گذشته به این موضوع توجه کرده و در لایحه بودجه 1401 آن را لحاظ کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در موضوع ایثارگران، ما توقع داشتیم که دولت توجه بیشتری به جامعه ایثارگری در لایحه بودجه 1401 داشته باشد؛ چراکه دولت و مجلس نسبت به جامعه ایثارگری مدیون است.

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مورد طرح‌ها و لوایح ایثارگری، کمبود منابع، مانع اصلی به شمار می‌رود و در این خصوص دولت کمبود منابع مالی را در این خصوص مطرح کرده است.

نماینده مردم کنگاور که خود از جانبازان دوران دفاع مقدس است؛ متذکر شد: توقع ما این بود که در لایحه بودجه سال آینده توجه بیشتری به جانبازان زیر 25 درصد شود و امتیازات جانبازان درصد بالا به آنها تسری داده شود. در این خصوص نمایندگان ایثارگر مجلس یازدهم انتظار داشتند که طرح تسری و امتیازات انجام شود، اما متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه کمبود منابع مالی و اعتبارات را در مجلس مطرح کرده است.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون تبدیل وضعیت و فراهم شدن بستر اشتغال فرزندان ایثارگران تبدیل به یک چالش در جامعه ایثارگری شده است و این موضوع لزوم توجه هرچه بیشتر دولت را می‌طلبد.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در خصوص ضرورت رسیدگی به معیشت رزمندگان و جانبازان "معسر" متذکر شد: متاسفانه این قشر با وجود حضور جانانه در جبهه ‌های نبرد حق علیه باطل، در حال حاضر فاقد شغل و از لحاظ معیشت در مضیقه مالی قرار دارند و باید به معیشت آنها توجه جدی شود.

وی در پایان تصریح کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس توقع داشتند که در لایحه بودجه 1401 منابع مالی مورد نیاز جامعه ایثارگری تامین و موضوعاتی مانند اشتغال، معیشت، درمان، مسکن پس از چهار دهه حل و فصل شود.

 

*معرفی

اینستاگرام
الله اکبر و سبحان الله.
بعد سالها عمر و رسیدن به سن 53سالگی و فریاد وا امتها که به داد ما برسید یک مرد پیدا شدو جان کلام ما را گفت.
من جانباز خودم چهر ترم است که درس دکتری را به خاطر هزینه رها کردم.
فرزندان من که من را تحمل می کنند افسوس بهره مندی سهمیه کنکور را دارند و هزاران تفاوت دیگر.
خدا به این مرد و جوانمرد خیر دهد.
نمایندگان قانونی تصویب کنند که حق ایثار جانبازان زیر 25 درصد 5 درصد کمتر از حق ایثار جانبازان 25 درصد باشد
نمایندگان قنونی تصویب کنند که ایثارگران هر جا مشغولند بیمه و مالیات را بپردازند اما طبق طرح رتبه بندی ایثارگران تمام پرداختی ها در بنیاد ایثارگران تجمیع شود آنگاه معلوم میشه چه کمک های کلانی بعضی از افراد دریافت می کنند
بیچاره جانباز معسر و رزمنده شجاع دیروز و رزمنده معسر امروز
مگردرتجمع جانبازان رئیس بنیادورئیس کمیسیون ایثارگران مجلس قول ندادندمعوقعات جانبازان بدهندظرف یک هفته الان دوهفته گذشته چی شد .
محض رضای خدامعوقات ماده ۳۸ بدهید شماکه مسلمون هستیدچرابه قانون عمل نمیکنید .
ازشما داور مرداننمایندگان مجلس انقلابی تقاضا داریم نسبتتوجه خاصی به رزمندگان وزیر ۲۵ درصد نمایید وبودجه را برگر دانید تابه قشر تو جا خاصی شود در پناه خدا باشید
متاسفانه تا نوبت به ایثارگران می رسد موضوع بار مالی مطرح می شود. در حالیکه اگر همین ایثارگران نبودند الان روسای همین ادارات یا بعثی بودند یا داعشی. این بحث درصد هم متاسفانه فقط بخاطر مسائل مالی مطرح می شود وگرنه زمان جنگ همه در یک خط می جنگیدند. شایسته نیست یک کارمند بانک دارای حقوق بالای ده میلیون تومان با بیمه تکمیلی کامل و انواع و اقسام وام بی بهره یا کم بهره باشد ولی یک ایثارگر محتاج نان شب.اگر بحث بودجه مطرح است باید برای همه حقوق بگیران دولت مطرح باشد نه فقط برای ایثارگران.
سلام شما نمایند‌گان مجلس ودولت خودتان امقلابی وحامی ایثارگران می نامیدپس کوی ان همت ومردانه گی بعداز34سال هنوز جیب هایتان خالی است سیرنشدیدازخون ماجانبازان ژیر25درصد مگرقول نداذید که دربوجه401 وقانون درصدتسری پیدا میکند مگراقای ریسی قول ندادی که درصد های جانبازان 25درصدرا بادرصدپایین تسری پیدا میکندکواراده اقای نوروژی واقای امیرابادی شما عضوکمیسیون ایثارگران مجلس و رئیس هستید کجاست ان غیرت مردا نگیتان
با سلام و تحیات
وقتی میبینی قاضی حرام خدا را حلال و مباح میکند(ربا) و کسی هم گوش شنوا ندارد بشنود انوقت تکلیف چیست اگر ببینی در حقت محکمه نا عادل ظلم میکند و قاضی توهین میکند به کسی که نه مجرم است نه شاکی و نه متشاکی فقط حرفش این است که دو طرف دعوای ربوی دارند ولی میاید قاضی ملک تو را با پلاک دیگه تحویل ربا خوار میدهد و علنی میگوید پول ربا دارد تکلیف چیست بنده جانباز جنگ تحمیلی هستم و فرزند جانباز به نظرتون ماها رفتیم جنگیدیم که این نا اهلان بنشینند بر مسند و با خدا جنگ کنند
قاضی شهرستان آذرشهر
واقعا متاسفم برای مسئولین کشور اصلا چه طور روتون میشه با روان جانبازان زیر 25 درصد بازی کنید 42 سال از انقلاب گذشته و هنوز که هنوزه این جانبازان و خانواده هاشون فقط اسم جانبازی رو یدک میکشن مگه اینا چه فرقی با جانباز 25 درصد دارن که از سهمیه کنکور و تحصیل و اشتعال محروم هستند؟ اگر بودجه ندارید از بودجه ارگان های دیگه کم کنید مگر اینا ولی نعمت نظام و کشور نیستند؟ برای اینا بودجه نباشه برای کی میخواد بودجه باشه؟
چراپیام مراننتشرنکردی حرف حق زدن ودرخواست کردن به حق تلخه گفتم چرا غیرشاغلین جانباززیر25محروم هستند نه بیمه نه حقوق نه هیچ امتیازی مگرجبهه غقط شاغلین بودن پس حق غیرشاغل کجای قانون نوشته حق غیره شاغلبن چیه مگرماتیروترکش نخوزدیم شما مسول ودولت ونماینذه مجلس خیانت میکنید



چ


سلام..ازاین جمله (توقع )که فرمودند،یعنی اینکه در بودجه هیچ کمکی برای جانبازان زیر۲۵درصددرنظرگرفته نشده است..خب بااین وجودتکلیف افرادی امثال بنده حقیرفقیرکه پنجاه وسه سال سن دارم وبامادری پیروبیمارونداشتن ونداری وبدبختبی وجانباززیر۲۵درصدهستم چیست؟؟شغل که بهم ندادید،درصدکه اضافه نمیکنید،حالت اشتغال که نکردید،چندسال پیش گفتم کمکم کنیدبیمارم..دراین سن باداشتن مادری پیروبیماربودن نیاز به پرستارحتی حق پرستاری هم ندادید،وام که نگرفتم بابت هیچی،بیمه که نمیگذاریدواریزکنیم بدلیل دادن کمک معیشت..آیاشخصی مثل بنده رانبایدکمک کنید؟؟؟؟پس این حقوقهاوکمکهابه چه کسانی میشود؟؟لااقل کمیسیون حالت اشتغال را فعال کنید
مسلمه که وقتی مدیر یه مجموعه ای که سنی هم نداره با رابطه منصوب میشه و یک روز هم رنگ جبهه رو ندیده درک نمیکنه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi