شناسه خبر : 87442
یکشنبه 28 آذر 1400 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نهضت اسلامی در نیجریه خاموش نمی‌شود

رهبر جنبش اسلامی نیجریه با بیان اینکه نهضت اسلامی یک ایدئولوژی است، گفت که مقامات این کشور هرگز نمی‌توانند آن را ممنوع کنند.

 

نهضت اسلامی در نیجریه خاموش نمی‌شود

«شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در نخستین گفت‌وگوی حضوری خود با خبرنگاران پس از آزادی در ابوجا، پایتخت نیجریه، با اشاره به اینکه همچنان با مشکلات پزشکی و بهداشتی روبه‌رو است، اظهار داشت: خودم و همسرم هنوز تکه‌های گلوله در بدنمان باقی‌ مانده است.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه مطرح کرد: «بر اساس گزارش پزشکان، تکه‌های گلوله به سم در بدن خودم و همسرم تبدیل شده است، بنابراین ترکش‌ها باید خارج شود، اما دولت نیجریه گذرنامه بین‌المللی ما را رد کرد و مانع سفر برای درمان می‌شود.»

شیخ زکزاکی در واکنش به اقدام حکومت نیجریه که فعالیت نهضت اسلامی را ممنوع اعلام کرده است، گفت: «نهضت اسلامی یک نام نیست، بلکه اندیشه‌ای مانند شعور اسلامی، ایدئولوژی اسلامی و فلسفه اسلامی است.»

وی خطاب به دولت نیجریه تصریح کرد: «شما باید بفهمید فعالیت نهضت اسلامی در نیجریه ممنوع نیست و تحریم آن غیرممکن است.»

رهبر جنبش اسلامی نیجریه ادامه داد: «تحریم فعالیت جنبش اسلامی نیجریه درست مانند این است که گفته شود فرد مجاز به انجام دین خود نیست که مغایر با قانون اساسی نیجریه است.»

نظامیان تحت امر «محمدو بوهاری»، رئیس جمهوری نیجریه، ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان در شهر زاریا، پایتخت این کشور را به خاک و خون کشیدند.

در این جنایت شیخ زکزاکی به‌شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان وی نابینا شده و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi