شناسه خبر : 87566
شنبه 04 دي 1400 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در واکنش به بمباران شهرهای یمن

انصارالله: تاج و تخت آل‌سعود را به آتش می‌کشیم

به دنبال حملات وحشیانه بامداد پنج شنبه و جمعه آل‌سعود به مناطق مختلف یمن، انقلابیون این کشور اعلام کردند سعودی‌ها منتظر پاسخ بمانند و «آتش یمن، تاج و تخت متجاوزان را خواهد سوزاند.»
آل‌سعود در دور جدید حملات خود به غیر نظامیان یمنی این بار تمرکز را بر صنعا پایتخت این کشور گذاشته است. ائتلاف سعودی پس از بمباران نقاط مختلف این شهر و چند شهر دیگر یمن مدعی شد که مراکز تسلیحاتی و موشکی انصارالله را هدف قرار می‌دهد. اما انصارالله قاطعانه این مسئله را رد کرد و از غیر نظامی بودن مراکز مورد هدف سخن گفته است.

ماجرا از این قرار است که بامداد پنجشنبه جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی حداقل سه مرتبه به منطقه السبعین در صنعا حمله کردند. در این حمله جنگنده‌های سعودی به صورت مستقیم به پل السبعین تقاطع المصباحی حمله کردند. بنابر گزارش شبکه «الجزیره» حملات ائتلاف سعودی، پادگان امنیتی مرکزی در جنوب صنعاء را هدف قرار‌داده است. خبرنگار المسیره هم اعلام کرده که برخلاف ادعای سعودی‌ها مبنی بر هدف قراردادن اهداف نظامی، به منازل شهروندان در منطقه مسکونی السبعین در صنعاء آسیب رسیده و مردم هراسان در حال فرار از خانه‌های خود هستند.
در ادامه جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد جمعه نیز مناطق مختلف در صنعا پایتخت یمن از جمله ورزشگاه «الثوره»، واقع در شمال این شهر را بمباران کردند. این ورزشگاه 3بار بمباران شد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین خیابان «الزبیری» در جنوب پایتخت یمن را نیز بمباران کرده و به آن خسارت وارد کردند. منابع یمنی زخمی شدن غیرنظامیان بر اثر این حمله را تأیید کرده‌اند.
رسوایی
پیش از آغاز حمله به ورزشگاه الثوره، انصارالله یمن ضمن رد ادعای ائتلاف سعودی درخصوص وجود سلاح در ورزشگاه الثوره از رسانه‌ها خواست برای برملا کردن دروغ متجاوزان عازم ورزشگاه شده و از آن تصویربرداری کنند. بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن، وزارت ورزش و جوانان این کشور در بیانیه‌ای تأکید کرده که حمله به سازمان‌های غیرنظامی و تهدید به حمله به آن‌ها، «نقض آشکار» کنوانسیون‌هایی است که تعرض به اماکن غیرنظامی را جنایت می‌انگارند. وزارت ورزش و جوانان یمن در ادامه اضافه کرده: «ما کشورهای متجاوز را مسئول خسارت‌های جانی و زیان‌‌های وارده به دارایی‌ها و زیرساخت‌های ورزشگاه و مناطق اطراف آن می‌دانیم.»
در ادامه این بیانیه آمده: «ما تمام ادعاهایی را که رسانه‌های وابسته به کشورهای متجاوز درباره وجود تسلیحات نظامی در ورزشگاه شهرک «الثوره» در صنعاء پخش می‌کنند، قاطعانه تکذیب می‌کنیم.» پس از صدور بیانیه مذکور، کمیته المپیک یمن نیز فورا از کمیته بین‌المللی المپیک، سازمان‌های ورزشی بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای جلوگیری از حمله مجدد به تأسیسات ورزشی هر چه سریعتر اقدام کنند. کمیته المپیک یمن تأکید کرده که تأسیسات ورزشی یمن تنها برای فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ ارتباطی با مسائل نظامی ندارند.
همچنین پنجشنبه شب کمیته ملی امور اسرا وابسته به انصارالله در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی اطراف زندان اسرا در ساختمان فرماندهی امنیت مرکزی را مورد هدف قرار‌دادند که بیش از ۳ هزار اسیر در آن نگهداری می‌شوند.
واکنش قاطع انقلابیون یمن
این حملات با واکنش قاطع جنبش انصارالله یمن مواجه شده است. «محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن، کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را تهدید کرد و گفت که آتش یمن، تاج و تخت آنان را خواهد سوزاند. شبکه خبری المسیره به نقل از العاطفی گزارش داد، مقابله با ائتلاف، یک گزینه راهبردی غیر قابل بازگشت است تا اینکه تجاوزگری متوقف و محاصره برداشته شود و متجاوزان و اشغالگران از خاک یمن خارج شوند: «اگر همه کشورهای دنیا، علیه ما جمع شوند، نخواهند توانست مانع از آزاد‌سازی باقی مانده سرزمین ما توسط ارتش و کمیته‌های مردمی شوند... همه جهان باید بدانند که ما سر سوزنی از اهداف خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد؛ هر چند تمامی کشورهای شرور، جنایتکار و متجاوز علیه ما وارد عمل شوند.» وی با اشاره به نقش خون شهدای یمن در «شکست اراده متجاوزان»، اضافه کرد که، ملت یمن، هر متجاوزی را رد می‌کند و مزدوران و خائنان را دور می‌اندازد.
محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن نیز در مصاحبه‌ای گفت دولت صنعا پاسخ حمله را با حمله خواهد داد و به زودی دولت سعودی پاسخ دردناکی را دریافت خواهد کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi