شناسه خبر : 87578
شنبه 04 دي 1400 , 16:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما نان کپک زده خوردیم تا...

علی رضا حسنی سروندانی- دوستانی که بعد سی چند سال جنگ و افرادی راکه در آن بودند را فراموش کردند انتظار کمک داریم.

در خاک راه می رفتیم تا دوستان در سالن اجلاس و هتل های بزرگ اروپا قدم بزنند. نان خشک کپک زده می خوردیم تا دوستان استیک نیم پز میل کنند با لباس پاره در سرما وگرما از خاک میهن دفاع می کردیم تا دوستان از حقوق و حق ماموریت دلاری خود دفاع کنند.

ما خجالت پدر ومادر خود را می کشیدیم که چرا نیستیم کمکشان کنیم و الان خجالت همسر وفرزندانمان را می کشیم که چرا نمی توانیم. کاری برایشان انجام دهیم. احساس می کنی همسرت و فرزندانت چیزهایی احتیاج دارند ولی به تو نمی گویند چون به انتخابت برای دفاع از میهن در زمان گذشته احترام می گذارند ولی دوستان انقدر برای همسر و فرزندان خود هزینه کرده و می کنند از خزانه که اعتراضی نمی بینند.

رفتم بنیاد آقایی جوان تر از پسرم با لحنی که لایقش نبودیم گفت مگر زمانی که داشتی به جبهه می رفتی از من پرسیدی یا برای من رفتی که از من میپرسی؟ من فقط به این فکر می کنم اگر امثال ما نبودند چه میشد. میتوانید به تاریخ جنگ های جهان مراجعه کنید آری ما اشتباه نکردیم اشکال از دوستان است که در زمان صلح ما را فراموش کرده اند.

ما وظیفه انسانی و دینی خود را انجام دادیم انتظاری هم نداشتیم ولی به شرط ها وشروط ها دوستی که در منطقه خود را عامدا مجروح می کند که در منطقه جنگی نباشد و پس از مدتی در رده بالای دولتی قرار می گیرد. این نشان دهنده این است که ما زیاده خواه هستیم نه دوستان فراموشکار امیدوارم خداوند امثال من را که عرضه خیلی از کارها را نداشتیم از روی زمین بردارد که هم خوانواده هایمان کمتر سختی بکشند هم دوستان کمتر جوابگوی مشکلات امثال. ما باشند.

آیا شده دوستی ببیند فرزندش سرماخورده خودش در حال سکته باشد چون پول ندارد. برایش میهمان آمده که برای خرید چند قلم مواد اولیه. طول خیابانی را چندین بار طی کند شاید فرجی شود؟ آیا دوستان این مسائل برایشان پیش امده؟

تا کی؟

اینستاگرام
سلام اینکه مسئولان در قبال مردم وبخصوص ایثارگران وظیفه ای دارنددرست ومنطقیه اما بقول شاعر هر در این دور مقدم تر است جام بلا بیشترش میدهند . هرچی انسان مصیبت وبلا ومشکل داشته باشه نشانه آن است که امتحانش سخت تره اما بی شک مرتبه ومقامش نزد خدا بیشتر میشه شاید راحت امتحان بدیم وسیکل بگیریم بعد دیپلم سخته ولیسانس وفوق ... هرچه امتحان سختر منزلت بیشتر چون کل زندگی ما یک امتحانه .خدا همه را عاقبت بخیر کنه
بله سال ۶۳ شانزده سال بیشتر نداشتم و عشق حضور در جبهه ما بسیجی ها را دیوانه کرده بود . در آموزشی و خط و بین راه برای ما تنها چیزی که اهمیت نداشت کیفیت خورد و خوراک بود از چائی داغ نوشیدن داخل لیوان های پلاستیکی و وعده های غذائی در خط که داخل پلاستیک های درب بسته به سمت مان پرتاب می شد و نان های کپک زده و کنسروهای باد کرده و آب های آلوده و ..... تا سال ۶۷ حضوری متناوب در جبهه ها داشتم و اما ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi