شناسه خبر : 87621
دوشنبه 06 دي 1400 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صهیونیست‌ها به سمت تظاهرکنندگان گلوله جنگی شلیک کردند

۳۰۰ فلسطینی طی درگیری‌های خونین با صهیونیست‌ها زخمی شدند

حمله گسترده اشغالگران مسلح صهیونیست به روستای برقه در نابلس باعث زخمی شدن 300 فلسطینی شد. شماری از فلسطینی‌ها با گلوله جنگی زخمی شده‌اند. جنبش فتح به دنبال این اقدام دستور «آماده‌باش» صادر کرده است.

در چند ماه اخیر تنش در کرانه باختری به شکل فزاینده‌ای زیاد شده است. تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای افزایش شهرک‌ها باعث تظاهرات و مخالفت مردم این منطقه شده و درگیری‌های شبانه در هفته‌های گذشته به راه افتاده است. این شهرک ‌سازی‌ها آن‌قدر افزایش یافته که حتی برخی کشورهای غربی نیز علیه آن موضع گرفته‌اند.
در همین راستا هلال احمر فلسطین اعلام کرده طی درگیری‌ها روز شنبه شب میان نیروهای مسلح صهیونیست و فلسطینی‌ها در روستاهای «برقه» و «بزاریا» در شمال کرانه باختری بیش از ۳۰۰ تن زخمی شدند. احمد جبریل، مدیر حالت فوق‌العاده در هلال احمر فلسطین در استان نابلس گفته:«طی درگیری‌های شهرک برقه در شمال غرب نابلس ۲۴۷ تن زخمی شدند. به ۱۰ تن از آنها تیراندازی شده و ۴۸ تن با گلوله پلاستیکی زخمی شده بودند. همچنین ۱۸۵ تن با گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.»
تلویزیون رسمی فلسطین نیز اعلام کرده دو تن از خبرنگارانش طی پوشش‌دهی درگیری‌ها در شهرک برقه زخمی شدند. همچنین ۵۴ تن در روستای بزاریا یا در شمال غرب نابلس زخمی شدند. دیروز فعالیت مدارس در روستای برقه به حالت تعلیق درآمد.
‏«محمود العالول ابوجهاد»، معاون رهبر جنبش فتح در واکنش به این درگیری‌ها گفته: «ما با اشغالگران و شهرک نشینان با تمام قدرت مقابله خواهیم کرد و تمام جوانان از هر مکانی برای مقابله با اشغالگران در روستای برقه در نابلس قیام کرده و و هیچ گزینه‌ای جز مقاومت نداریم.» «محمد حمدان»، دبیر فتح در نابلس نیز اینطور موضع گرفته که: «روستای برقه برای مقاومت در برابر اشغالگران و شهرک نشینان در مسیر جبل صبیح پیش می‌رود. هزاران شهروند از مناطق مختلف برای مقابله با راهپیمایی شهرک‌نشینان به برقه آمدند...فتح برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان که خطر واقعی علیه شهروندان و املاکشان است آماده‌باش اعلام کرد.»
رزمایش گروه‌های مقاومت
در همین حال، اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی دیروز رزمایش مشترک تحت عنوان «الرکن الشدید ۲» در غزه برگزار کردند. به نوشته وبگاه خبری سوا، در این اطلاعیه آمده این تمرین نظامی با حضور همه گروه‌های مقاومت چند روزی طول خواهد کشید و انواع تمرین‌ها و فعالیت‌های نظامی با هدف تبادل تجربه میان گروه‌های مقاومت، افزایش توانایی و افزایش سرعت هماهنگی و قدرت عملیاتی انجام خواهد شد.
اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی سال گذشته رزمایش «الرکن الشدید ۱» را انجام داد. رزمایشی که در آن گروه‌های مقاومت اهدافی را در دریا با موشک هدف قرار‌دادند. این رزمایش در شرایطی برگزار می‌شود که رسانه‌ها در تاریخ یکم دی ماه از شکست میانجی‌گری مصر میان گروه‌های مقاومت نوار غزه با رژیم صهیونیستی خبر داده و نوشتند که این مسئله احتمالا می‌تواند منجر به درگیری بین طرفین شود.
بی اعتمادی در ارتش اسرائیل
در آستانه ورود به سال جدید میلادی اما، تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی همچنان از مشکلات و موانع زیادی رنج می‌برد که موجب شده ارتش این رژیم آمادگی عمل به وعده‌های خود در حفاظت از جبهه داخلی صهیونیست‌ها را نداشته باشد. در همین زمینه اخیراً «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در واکنش به تهدیدات واهی رژیم اشغالگر ضد برنامه هسته‌ای ایران اعلام کند: «من فکر نمی‌کنم که ما قادر به آغاز جنگ همه‌جانبه علیه برنامه هسته‌ای ایران باشیم و نباید در تهدیدات خود اغراق کنیم. مشکلات زیادی در ارتش اسرائیل وجود دارد.»
علاوه‌بر آن ارتش رژیم صهیونیستی از بحران بی‌اعتمادی در جبهه داخلی رنج می‌برد؛ به ویژه بعد از ضرباتی که در جنگ اخیر غزه دریافت کرد. در همین زمینه روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در مقاله جدید خود به ضعف ارتش این رژیم در سطوح مختلف پرداخته و اعلام کرده که بحران بی‌اعتمادی در جبهه داخلی نسبت به ارتش اسرائیل در حال تعمیق است و بخش مهمی از دلایل این امر به خود ارتش برمی‌گردد؛ چرا که سالهاست در هیچ جنگی پیروز نشده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi