شناسه خبر : 87663
پنجشنبه 09 دي 1400 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبر بد برای آل‌سعود

انصارالله: موشک‌های دریایی تولید می‌کنیم

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن شامگاه سه‌شنبه در سخنانی گفت که جنگ یمن وارد مراحل پایانی خود شده است. البخیتی تاکید کرد که یمن در حال حاضر به کشور تولید‌کننده موشک‌های دریایی و قایق جنگی تبدیل شده است.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن شامگاه سه‌شنبه گفت که جنگ علیه یمن وارد مراحل پایانی خود شده است. وی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کرد، افزود: «طرف‌های درگیر تلاش دارند تا از تمام قدرت نظامی خود استفاده کنند و ما نیز تجاوز را با تشدید مقابله پاسخ می‌دهیم.» این مقام جنبش انصارالله یمن اضافه کرد: «به نفع امارات و عربستان نیست که به درگیری ادامه دهند بلکه بهتر است به سوی توافق صلح گام بردارند.» وی گفت: «یمن در حال حاضر به کشور تولید‌کننده موشک‌های دریایی و قایق جنگی تبدیل شده و مصصم به ادامه عملیات نظامی هستیم.» البخیتی افزود: «نیروهای یمنی امروز دارای موشک‌های ضد کشتی و بالگردهای آپاچی هستند.» وی گفت: «ما توسعه زرادخانه خود را از صفر شروع کردیم و امروز این توانایی را داریم که تجهیزات نظامی حساس را بسازیم.»
این مقام جنبش انصارالله یمن اضافه کرد: «یمن امروز فناوری و کادر دانشگاهی مورد نیاز برای ساخت تمامی تجهیزات نظامی را در اختیار دارد». وی گفت: «پهپادها و موشک‌های بالدار کشنده‌تر از جنگنده و کشتی‌های جنگی هستند.» البخیتی اضافه کرد: «هیچ فرقی میان گفتمان «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی و رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی وجود ندارد.»
الجوف چگونه آزاد شد؟
از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن که چند روز پیش اعلام کرده بود طی عملیات «فجر الصحراء»، تمام مناطق استان الجوف به جز برخی از مناطق بیابانی، به صورت کامل آزاد شده است، دیروز جزئیاتی از این عملیات را طی یک کنفرانس خبری ارائه کرد. به نوشته وبگاه «انصارالله» یمن، وی تصریح کرد: «نیروهای مسلح عملیات فجر الصحرا را در استان الجوف انجام دادند و اولین هدف این عملیات، آزاد‌سازی مناطق باقی‌مانده استان الجوف به ویژه منطقه الیتمه در مرز با منطقه نجران بود که بخشی از ناحیه خب والشعف محسوب می‌شود و از نظر وسعت، بیشترین مساحت را در میان بخش‌های مختلف این استان دارد. بیشترین قسمت این ناحیه را بیابان به ویژه نواحی شرقی و شمالی در مرزهای نجران تشکیل می‌دهد.»
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود:« وظایف عملیاتی نیروهای مسلح در الجوف مشخص شد و یگان‌های نظامی پس از آماده شدن برای عملیات، از چند محور حمله به نیروهای دشمن را آغاز کردند. این نیروها موفق شدند دشمن را که تلاش می‌کرد تعداد بیشتری از مزدوران را به خط مقدم اعزام کند، سردرگم کنند، در حالی که متجاوزان بیش از 60 حمله هوایی را برای ممانعت از پیشروی این رزمندگان که -خداوند آنها را حفظ کند- انجام دادند.» سرتیپ سریع مهمترین دستاوردهای این عملیات را این‌چنین اعلام کرد: آزاد‌سازی یک منطقه به مساحت تقریبی ۱۲۰۰ کیلومتر مربع. به این ترتیب بیشتر استان الجوف به جز برخی مناطق بیابانی آزاد شدند، کشته شدن ۳۵ مزدور، زخمی شدن۳۷ نفر از آنها و اسارت ۴۵ نفر دیگر، آتش‌زدن و منهدم کردن ۱۵ خودروی زرهی، کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح متوسط ​​و سبک و درنهایت اینکه یگان پدافند هوایی یمن یک پهپاد ساخت آمریکا از نوع اسکن ایگل را سرنگون کردند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: «نیروهای ما به فضل خداوند متعال موفق شدند عملیات آزاد‌سازی منطقه الیتمه را به پایان برسانند که یگان‌های مختلف از جمله نیروی موشکی در آن حضور داشتند و به یاری خداوند 10 عملیات علیه اهداف نظامی ائتلاف متجاوز در داخل و خارج از کشور انجام داد.» وی افزود: «یگان پهپادی نیز در ۳۰ عملیات با هدف قرار دادن اهداف نظامی ائتلاف متجاوز و مزدوران آن یعنی خائنان و عوامل داخلی و خارجی، شرکت کرد.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در نشست خبری خود توضیح داد که بسیاری از مناطق کشورش در معرض حملات هوایی دشمن قرار گرفته است، از جمله صنعاء، مأرب، الجوف، صعده، الحدیده و مناطق دیگر. تا جایی که شمار این حملات طی دو هفته گذشته در این مناطق به ۵۰۰ حمله می‌رسد. این حملات هوایی و این تشدید نظامی وظایف و مسئولیتی استثنایی را بر دوش نیروهای مسلح تحمیل می‌کند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi