شناسه خبر : 87792
چهارشنبه 15 دي 1400 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رای دیوان و رفع موانع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران

برخی از کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با طرح شکایتی در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری خواستار ابطال بخشنامه مورخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ معاونت توسعه نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران و صدور دستور موقت شدند. در متن شکایت آمده است...

فاش نیوز - برخی از کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با طرح شکایتی در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری خواستار ابطال بخشنامه مورخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ معاونت توسعه نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران و صدور دستور موقت شدند. در متن شکایت آمده است:

 ۱ - متاسفانه در بخشنامه یاد شده جهت تبدیل وضعیت نیروهای وزارت بهداشت و سایر ارگانها تمامی فرزندان ایثارگر  (حتی ۵ درصد که در آزمون های استخدامی رقبای بدون سهمیه یا سهمیه آزاد هستند) بدون هیچگونه آزمون استخدامی و تعیین سطح دانش و سواد تبدیل وضعیت می شوند که از جمله عواقب این بخشنامه  از دست دادن فرصت شغلی برای بسیاری از افراد جامعه که خواهان خدمت به کشور خود هستند، خواهد شد.
 ۲-  این بخشنامه را  تبعیض ناروا و مغایر بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی دانسته‌اند.
 ۳ - این بخشنامه را مغایر با موارد مشابه در آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری برشمردند.

 لذا  با وجود موارد فوق الذکر  خواهان ابطال این مصوبه شدند.

شکایات ابتدا به شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری ارسال  می شود و طی دادنامه مورخ ۷ شهریور ۱۴۰۰ رد دستور موقت صادر می شود.
هیئت تخصصی استخدامی دیوان عدالت اداری به تاریخ دادنامه یکم دیماه ۱۴۰۰ رای خود را چنین صادر می کند:

ابتدا به ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اصلاحیه مصوبه ۱۴ اسفند سال ۱۳۹۵ اشاره می کند که کلیه دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران،  مکلفند حداقل در مجموع ۳۰ درصد سهمیه استخدامی خود را به ایثارگران مشمول در این ماده قانونی اختصاص دهند.

 ثانیا" تاکید می کند بر اساس بند ( د ) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، دستگاههای مشمول ماده ۲ قانون جامع ایثارگران  مکلفند نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که با عناوین مختلف در دستگاه موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی،قرارداد انجام کار معین یا شرکتی می باشد به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند.

ثالثا"بر اساس تبصره ۲ بند ( و ) ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم، مصوبه ۱۸ بهمن سال ۱۳۹۰ رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهدا جانبازان و آزادگان فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند.

بنا به مراتب مذکور بخشنامه معترض عنه که متضمن تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اصلاحی مصوب ۱۴ اسفند سال ۹۵ بدون آزمون استخدامی می باشد، در راستای اجرای قوانین و مقررات مذکور و بخشنامه سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی صادر گردیده و مغایرتی با آنها نداشته و خارج از حدود اختیارات مقام صادر کننده آن نبوده و قابل ابطال نمی باشد.

با این وصف شکایت شکات نیز در این زمینه توسط هیأت تخصصی استخدامی دیوان عدالت اداری رد شد.

| یوسف مجتهد

اینستاگرام
درود بر برادر عزیز وگرامی جناب یوسف مجتهد
برادر عزیز بنده جانباز بسیجی قطع عضوم بابت استفاده 2 سال حالت اشتغال ادارات حق وحقوق 40 ساله ام در سپاه نادیده گرفته شده کمسیون بدوی وکمسیون عالی هم رفته ام همه کارها انجام شده بیش از 15 سال است بازنشسته ام ما گناه که نکردیم نهایتا مدت حالت اشتغال را از حق وحقوق شرعی وقانونی ام کم کنند گرفتارم توان کار ندارم برای رضای خدا یک کاری کنید با احترام وسپاس
باسلام آقایان مسئول در جریان تبدیل وضعیت خیلی مواظب باشید با عدالت باشد نه اینکه بعضی که خود 30 سال با کمترین ایثارگری در راس امور ادارات وسازمانها بودند وبرای تبدیل وضعیت ایثارگران هیچ نکردند حال از این نمد فقط برای بچه های خود استفاده نکنند وبقیه نظاره گر باشند .
سلام
اينكه تو اين بخشنامه ها زدن حضور داوطلبانه يعني چي؟كسي رو به زور به جنگ و مناطق جنگي بردن؟مگه خبر نداريم كيا در اوضاع نابسامان زمان انقلاب و جنگ فرار كردن و به مردم و كشورشون پشت كردن!كسايي كه قانون گذارين و مفسرين و مجري قانون هستين اينو بدونين كه بايد جوابگوي تمام كارها و تصميماتتون باشين
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi