شناسه خبر : 87883
دوشنبه 20 دي 1400 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شجاع‌‌ترین رزمنده دفاع مقدس از نگاه شهید احمد کاظمی

  •  
  •  

شجاع‌‌ترین رزمنده دفاع مقدس از نگاه شهید احمد کاظمی

همزمان با سالگرد شهادت حاج احمد کاظمی از فرماندهان دفاع مقدس، ایشان به شجاع‌ترین فرد دفاع مقدس اشاره می‌کند.

نوزدهم دی ماه سالروز شهادت فرمانده‌ای است که بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس به ایشان علاقه‌مند بوده و از شجاعت و درایت این فرمانده لب به تمجید گشوده‌است.

سردار شهید احمد کاظمی‌در سال 1337 در نجف آباد اصفهان متولد شد. دوران جوانی خود را با حضور در جبهه‌های نبرد از کردستان گرفته تا جای جای جبهه‌های جنوب در صف مقدم مبارزه با متجاوزان بعثی در سِـمت‌هایی چون: دو سال فرماندهی جبهه فیاضیه آبادان، شش سال فرماندهی لشکر 8 نجف، یکسال فرماندهی لشکر 14 امام حسین(ع)، هفت سال فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و قرارگاه رمضان و پنج سال فرماندهی نیروی هوایی سپاه را به عهده داشت.

او پس از ‪ 5‬سال خدمت ارزنده در نیروی هوایی سپاه، در سال ‪ 1384‬حکم فرماندهی نیروی زمینی سپاه را از مقام معظم رهبری دریافت کرد و طی 3 ماه فعالیت شبانه‌روزی، بیش از ‪ 100‬سفر به تمامی‌یگان‌های نیروی زمینی داشت و وضعیت یگان‌های نیروی زمینی را از نزدیک بررسی می‌کرد.در 19 دی ماه سال 1384 بود که همزمان با روز عرفه، جت فالکن در منطقه امامزاده آیدینلو در نزدیکی شهر ارومیه سقوط کرد و 11 تن از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سردار کاظمی به شهادت رسیدند. از آن روز بود که این شهدا به نام شهدای عرفه در یادها ماندگار شدند.

در این فیلم شهید احمد کاظمی حاج مهدی باکری را شجاع‌ترین فرد در دوران دفاع مقدس عنوان می‌کند و می‌گوید: احساس می‌کنم شجاع‌ترین رزمنده‌ای که باهاشون ارتباط داشتم حاج مهدی -باکری- بود. قطعاً لحظه‌ای که شهید مهدی وارد چزابه شدند یکی از سخترین لحظات دفاع مقدس بود

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi