شناسه خبر : 87905
سه شنبه 21 دي 1400 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مطالبات ۱۳۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد از دولت

بودجه ۱۴۰۱ یک بودجه خاص است؛ چرا که رییس جمهور خودش دو بار به صحن مجلس آمد و از آن دفاع کرد...

فاش نیوز - رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت از مطالبات ۱۳۲هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از دولت در سال آینده خبر داد و تامین این اعتبارات از طریق تهاتر نفت را خواستار شد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی، با اشاره به مظلومیت جامعه ایثارگری و لزوم تامین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز ایثارگران اظهار داشت: مطالبات بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۳۲ هزار میلیارد تومان در سال آینده است. در این راستا رایزنی هایی با دولت صورت گرفته که بودجه بنیاد شهید در ساد ۱۴۰۱ افزایش یابد. در این زمینه تصمیم گرفته شده است با تهاتر نفت با بنیاد شهید به آنها کمک شود تا نفت دریافتی را خود بنیاد به فروش برساند.

 نماینده ایثارگر مردم استان تهران در خصوص اشتغال، تبدیل وَضعیت، معیشت و سایر مطالبات جامعه ایثارگری تاکید کرد: در صورتی که دولت در سال آینده ۱۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز ایثارگران را پرداخت کند؛ کل مطالبات جامعه ایثارگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین و پرداخت خواهد شد.

 رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد: پیشنهاد ما به آقای قاضی زاده هاشمی این است که به دولت بگوید که با تهاتر نفت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با کشورهای همسایه، مبالغ و اعتبارات مورد نیاز در سال آینده تامین شود.
نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در این راستا خواستار ورود بنیاد شهید به فعالیت های اقتصادی برای تامین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری شد.

 نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، مهم ترین ویژگی بودجه سال آینده را شفافیت و انضباط مالی عنوان کرد و متذکر شد: بودجه ۱۴۰۱ یک بودجه خاص است؛ چرا که رییس جمهور خودش دو بار به صحن مجلس آمد و از آن دفاع کرد. همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه از ابتدای تشکیل جلسه مجلس شورای اسلامی حضور داشت و از بودجه دفاع کرد‌‌.
نماینده مردم استان تهران در بهارستان ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که دولت در بحث اقتصاد با هیچ کس شوخی و مماشات ندارد. بنابراین در این راستا رشد بودجه ۱۰ درصد در نظر گرفته شده و کار درستی است؛ چرا که هر چه پول در جامعه تزریق شود؛ در کنار آن تورم بالا می رود.

 نایب رییس کمیسیون قََضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه ایثارگران اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه ایثارگران خوب دیده شده و تقریبا ۳۰درصد از سال قبل بیشتر است و ممکن است بیشتر هم شود.
رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: در این بودجه اتکای کشور به نفت کمتر از گذشته است و رقمی در حدود ۲۰ درصد را تشکیل می می دهد و در واقع توجه به جمع آوری مالیاتش بیشتر است.

 نماینده دوره های نهم؛ دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بودجه مقرر شد مودیانی که باید۴۰ درصد مالیات بدهند، شناسایی شوند و از آنها این مالیات اخذ شود.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم متذکر شد: همچنین از کسانی که در بانک ها پول دارند و مودی نیستند؛ نیز مالیات اخذ خواهد شد. در این بودجه میزان فروش نفت مشخص است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه یا کمی بیشتر را در سال آینده در بر می گیرد‌.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم اضافه کرد: همچنین در این بودجه، فروش نفت به کشورهای همسایه به خوبی دیده شده و تهاتر  نیز  در آن لحاظ شده است.

نایب رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه بودجه سال آینده یک بودجه شفاف است؛ یادآور شد: من فکر می کنم این بودجه بتواند تورم را تا دو سال آتی پایین بیاورد؛ چرا که هر چه پخش پول در جامعه کم شود؛ تورم کم خواهد شد و وقتی تورم کمتر شود، دزدی و برداشت از جیب مردم کمتر خواهد شد‌.

وی گفت: اگر ما این راه را در سه یا چهار سال آینده ادامه دهیم، ان شاءالله تورم در مرز یک رقمی قرار خواهد گرفت و کشور از لحاظ اقتصادی بهبود بیشتری خواهد یافت.

 

* معرفی

اینستاگرام
آیا جانبازان حالت اشتغال تبصره یک بنیاددراین بودجه هستند؟جانبازان محروم ماده 38
سلام خواست خدمت حاج آقای چیزی عرض کنم که چراازتحویل خودروجانبازان هیچ صحبتی نفرمودنددوم اینکه چراحتی یک بار ازغرامت هشت سال جنگ تحمیلی هیچی نفرمودندمسئولین ما کاملامیدانندکویت برای چندروزیه بارچهل وچندمیلیاردویک بار۵۱ میلیاردوچندبارهمینطورغرامت گرفتندازعراق مگرعراق به کشورمان اول حمله نکردندچرامسئولین ساکتند۳۴سال ازجنگ میگذردپس کی بایداحق مادفاع کندملت نماینده تعین کرده که درمجلس در همه امورات کشوردفاع کنندومشکلات کشوررادرکمسیونها بیشتر درجلسات علنی وغیرعلنی ازحقوق ماملت دفاع کندوبه تصویب برساندچرااین کارونمیکنندمگرامام راحل نفرمودندمجلس درراس اموراست آیانماینده گان نمیدانندکشوردرحال حاضردروضعیت نا بسامنی قرارداردمنظورم نابسامانی اقتصادی هست امیدوارم کمی بفکرملت باشندهمه چیزرادرهمه نمیشه عنوان کردوسلام
عمده مشکلات ایثارگران که باید رفع شود( بدون گذاشتن تبعیض بین جانبازان و مشمول شدن با هر درصدی): 1- پوشش تکمیلی کامل پزشکی و شامل شدن موارد دندانپزشکی و عینک و رصد مراکز طرف قرارداد مندرج در سایت بیمه دی 2- پرداخت حقوق بازنشستگی به جانبازان مانند حقوق بازنشستگان بانک های دولتی. 3- تامین مسکن برای ایثارگران فاقد مسکن با وام کم درصد 4- معافیت مالیاتی برای تمام ایثارگران اعم از مشاغل آزاد و دولتی( در حال حاضر فقط کارمندان دولتی دارای معافیت می باشند) 5- حمایت از تشکل های فرهنگی و هنری ایثارگران توسط دستگاه های مرتبط( در حال حاضر هیچ حمایتی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه های فرهنگی ایثارگران حتی آنهایی که از وزارت خانه مجوز فعالیت دارند نمی شود) منابع مالی از محل: 1- تعیین سقف حقوق برای تمامی حقوق بگیران دولتی و عدم پرداخت حقوق نجومی به هر دلیلی 2- مزایده و فروش اموال مازاد شرکت های دولتی و بانک ها. 3- مشخص کردن درصد مشخصی از مالیات ها برای رفع مشکلات مالی و ترزیق به بنیاد شهید
جناب آقای دکتر امیر آبادی
رییس محترم فراکسیون ایثاگران مجلس

با سلام و تحیات الهی ؛
در راستای اجرای قوانین ایثارگران و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، خواهشمند است در قانون بودجه سال 1401 موارد مشروحه زیر که مورد درخواست اکثریت ایثارگران در خصوص اشتغال، معیشت، درمان و تسهیلات می باشد پیش بینی و به تصویب رسانده شود .
کمک معیشت جانبازان و رزمندگان در اجرای بند ب ماده 88 قانون برنامه ششم، معادل حداقل حقوق کارکنان شاغل در دولت پیش بینی شود و حداقل حقوق کمتر از یک هفتم حداکثر حقوق نباشد .
برای رزمندگان و جانبازان به تعداد پرونده هایی که واجد شرایط دریافت کمک معیشت هستند، بودجه مناسب در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان رزمندگان پیش بینی شود .
برای جذب و استخدام30درصد سهمیه تمامی ایثارگران مشمول ماده 21 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و استخدام کل فرزندان معزز شهدا و فرزندان معززجانبازان70درصد در کل دستگاههای ماده دو  از سوی سازمان اداری و استخدامی دو نوبت آزمون خاص برگزار و بودجه مربوطه پیش بینی شود .
تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران موضوع بند د تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 ، در قانون بودجه  1401 پیش بینی شود و همسران جانبازان زیر 25درصد، ایثارگران شاغل در سال 1400، رزمندگان منقضی خدمت، رزمندگان با سه ماه حضور در جبهه و بالاتر، رزمندگان بعد از تاریخ آتش بس به مدت دو سال، خدمت موظفی کارکنان دولت طبق تبصره یک بند ت شماره 2/9سند راهبردی خدمت رسانی به ایثارگران در حکم مربوطه پیش بینی شوند .
ایثارگران شاغل در بخش های غیر دولتی نیز همانند ایثارگران بخش دولتی معاف از پرداخت مالیات و حق بیمه بازنشستگی شوند (در اجرای تبصره 3 ماده 37  و ماده 56 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و  بند  (ر) ماده 88  و بند ذ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور )
یک سهمیه جواز کسب و وام اشتغال به رزمندگان و یا خانواده رزمندگان متوفی اعطا شود، محدودیت درصد جانبازی برای اعطای جوازکسب به فرزندان جانبازان زیر 25درصد برداشته شود.
همه فرزندان و همسران جانبازان زیر 25درصد، شخص جانباز بدون ذکر درصد و همسر و فرزندان رزمندگان با شش ماه حضور در جبهه مشمول  بند چ ماده 88 قانون برنامه ششم برای موضوع استفاده از سی‌درصد(30%) سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری، قرار داده شوند.
با توجه عدم اجرای قوانین استخدامی طی 10سال گذشته، حداکثر سقف سنی فرزندان ایثارگران برای استخدام به مدت 5سال اضافه شود.
کمک معیشت رزمندگان و جانبازان که دارای سابقه بیمه هستند، در صورت پرداخت حق بیمه بصورت خویش فرمایی قطع نشود تا بتوانند در60 سالگی از حقوق بازنشستگی بهره مند شوند.
بای رزمندگان تحت پوشش سازمان رزمندگان فیش حقوقی صادر شود و کمک معیشت رزمندگان در صورت اشتغال بکار همسر رزمنده قطع نشود.
برای  رزمندگان یک سهمیه تسهیلات وام مسکن کم بهره ، بیمه پایه و بیمه عمر پیش بینی شود .

تسهیلات وام کم بهره حداقل به مبلغ 500 میلیون ریال به همه رزمندگان و جانبازان به عنوان کمک رفاهی برای حل مسایل معیشتی ،رفاهی و یا ودیعه مسکن پرداخت شود .

سهام عدالت و سهام بانک دی برای ایثارگران جامانده پیش بینی شود

با توجه به اینکه تعدادی از جانبازان هنوز به بنیاد منتقل نشده اند، ردیف بودجه مربوطه با هماهنگی بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح منتقل شود (اجرای کامل بند ژ ماده 87 برنامه ششم)

امور رزمندگان به بنیاد شهید و امور ایثارگران سپرده شود، و بنیاد تبدیل به وزارتخانه ای پاسخگو وکل قوانین ایثارگران همسان سازی شود.

 تعیین درصد جانبازی رزمندگان فاقد مدارک بالینی موضوع تبصره ذیل بند الف ماده 87 تسریع شود و پیش بینی های لازم به تعداد پرونده های تایید شده در یگانها انجام شود.

 بیمه درمان تکمیلی جانبازان در بنیاد بصورت صد درصد طبق قانون اجرایی  و هزینه های مربوطه عینک و دندانپزشکی و سایر تجهیزات پیش بینی شود .

معوقات مربوط به ذخیره مرخصی خانواده شهدای لشگری و کشوری که از سال 95  به دلیل عدم هماهنگی بین ستاد کل و بنیاد پرداخت نشده،  پیش بینی و محل پرداخت تعیین شود. 

25درصد حداقل حقوق طبق تبصره یک ماده 51 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران ، برای جانبازان 25درصد و بالاتر که از بنیاد  شهید و امور ایثارگران بجای حقوق حالت اشتغال، کمک معیشت دریافت می کنند و جانبازان و فرزندان معزز شهدای شاغل در بخش های غیر دولتی  در بنیاد پیش بینی و پرداخت شود .

سوابق جبهه رزمندگان (داوطلبانه یا وظیفه) طبق ماده 27 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در صندوقهای      بازنشستگی بصورت رایگان پذیرفته شود و سازمان تامین اجتماعی مکلف به در اجرای قوانین ایثارگران شود .

سازمان بسیج مستضعفان مکلف به اجرای دقیق طرح شهید کاظمی مبنی بر برقراری حقوق بازنشستگی برای رزمندگان  با بیش از 60 ماه حضور در جبهه شود .

سنوات ارفاقی برای رزمندگان ( به ازای هر سال حضور در جبهه، دو سال و برای جانبازان زیر20درصد ( به ازای هر 5درصد جانبازی یکسال)  پیش بینی شود .

سی درصد تخفیف شهریه دانشگاهها برای رزمندگان و خانواده آنها و جانبازان زیر25درصد و خانواده های آنها پیش بینی شود (جزء یک از بند "ث ٍ" ماده 88 برنامه ششم)، و شخص جانباز با هر درصد جانبازی معاف از پرداخت صد درصد شهریه تعیین شود.

در قانون بودجه سه کلمه) داوطلبانه، جانبازان 25درصد و بالاتر و معسر( حذف شود، بنحوی که حضور در جبهه همه رزمندگان سرباز وظیفه، منقضی خدمت و احتیاط، داوطلبانه محسوب شود و همه حمایت ها با عزت و احترام به همه رزمندگان و جانبازان کم درآمد به تناسب، ارائه شود .
رزمندگان و جانبازان زیر25درصد و خانواده هایشان طبق جزء 2 از بند ث ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور، بتوانند از مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری و مترو، بصورت رایگان،  استفاده کنند و وزارت کشور و شهرداری ها مکلف به اجرای قوانین شوند .

ماده 38 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، برای جانبازان زیر25درصد اجرا شود و برای جانبازان حالت اشتغال که بدون حمایت دولت، دارای بیمه پردازی در صندوق تامین اجتماعی بوده اند، نیز ماده 38 اجرا شود و پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی جانبازان که واجد شرایط بازشستگی هستند پیش بینی شود .

وام دو برابری ازدواج به رزمندگان، فرزندان رزمندگان ، خواهران و برادران شهدا ، پرداخت شود .

رزمندگان و جانبازان در صورت ورود یک خودروی خارجی از پرداخت گمرک معاف باشند.

رزمندگان و جانبازان با هر درصد جانبازی، مجاز به تردد در محدود طرح ترافیک باشند.

در اجرای بند خ ماده 88 قانون برنامه، تفاوت جابجایی صندوق به مدت 15 سال، برای ایثارگران شاغل در بخش غیر دولتی نیز در سازمان تامین اجتماعی پیش بینی و اجرا شود .

هدیه ازدواج ایثارگران تحت پوشش بنیاد به میزان لازم پیش بینی و معوقات سالهای گذشته پرداخت شود .

تمامی امتیازات جانبازان ٢۵درصد به جانبازان زیر ٢۵درصد و در رزمندگان در احکام بودجه تسری داده شود

با تشکر از سایت وزیر فاش نیوز برای پیگیری و انتشار خواسته های ایثارگران
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi