شناسه خبر : 87917
سه شنبه 21 دي 1400 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت زاکانی از شهیدی که تا آخرین نفس پای انقلاب ایستاد

شهردار تهران در گلزار شهدای تهران به روایتگری و بیان خاطره‌ای از شهیدی پرداخت که تا آخرین نفس پای انقلاب ایستاد.

 

 علیرضا زاکانی شهردار تهران مهمان این هفته گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران در برنامه «با این ستاره‌ها» بود تا در آستانه سالروز عملیات کربلای ۵ خاطرات خود را از دوران جبهه و جنگ روایت کند.

روایت زاکانی از شهیدی که تا آخرین نفس پای انقلاب ایستاد

علیرضا زاکانی در دوران دفاع مقدس از نیرو‌های تخریبچی بود. وی با بیان خاطراتی اظهار داشت: مرحله دوم عملیات کربلای ۵، در دژ مسقر بودیم که دیدم یکی از دور لنگان می‌آید، دیدم «علی فیلسوف» است، همان کسی که دو ماه پیش یاپش را از گچ درآورده بود. گفتم علی تو اینجا چه می‌کنی؟ گفت پاهایم را اینجا گذاشته‌ام. همینقدر که پا گذاشته بود دیگر جایش در خانه نبود، در منطقه بود.

زاکانی ادامه داد: ماه بعدش ۱۶ فروردین سال ۱۳۶۶ عملیات کربلای ۸ باز علی را لنگان لنگان دیدیم، گفت پایش پیچیده. گذشت تا والفجر ۱۰ برج ۱۲ سال ۱۳۶۶ علی آمد و به من گفت من هم به منطقه می‌آیم، باهم حرکت کردیم که برویم گفت من این بار شهید می‌شوم، گفت مصطفی عرب سرخی سه برادرند به خوابم می‌آید و آیات آل عمران را به من نشان می‌دهد و می‌خندد. انگار من دیگر رفتنی هستم.

علی روز پنجم نیم ساعته روی زانویم جان داد پایش قطع شد شکمش آسیب دید و در قطعه ۵۳ گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

او پایش را داد، زحمت کشید، تا آخر پای انقلاب ایستاد، ما هم باید پای انقلاب بایستیم، این انقلاب ماحصل جریان حق در طول تاریخ است، همه انبیا و اولیای الهی چشمشان به من و شماست.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi