شناسه خبر : 88005
دوشنبه 27 دي 1400 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مردم اهواز:

قانون تبدیل وضعیت ضامن اجرای عدالت ََشغلی است

مجلس شورای اسلامی تبدیل وََضعیت فرزندان ایثارگران را تبدیل به قانون کرده است و ما هم به عنوان نماینده مردم انتظار داریم که این موضوع هر چه زودتر ...

فاش نیوز - عضو هییت رئیسه مجلس اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت برای ایثارگران و سایر اقشار مردم در سال آینده را مهم ترین چارچوب برای اجرای عدالت شغلی در لایحه بودجه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به اینکه قانون تبدیل وضعیت لازم الاجرا است و منابع مالی آن در سال جاری و لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده است تاکید کرد: قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران از مصوبات قانونی مهم و ناتیر گذار بر جامعه ایثارگری و سایر اقشار است که با هماهنگی دولت و مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم لحاظ شده است.

عضو هییت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص لحاظ شدن قانون تبدیل وضعیت در لایحه بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: مجلس در عین اینکه قبول دارد باید منابع مالی آن در لایحه بودجه پیش بینی شود اما بایستی در پرداخت حقوق و دستمزدها در سال آینده  به سمت عدالت حرکت کنیم؛ اگر چه این موَضوع به معنای برابری نیست و لزوما هر کسی باید به میزان تلاشی که انجام داده است و سختی آن کار حقوق و دستمزد دریافت کند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: باید برای اقشار مختلف کشور متناسب با موقعیت، تخصص و جایگاه شِغلی در لایحه بودجه سقف پرداختی حقوق در نظر گرفته شود. همچنین با توجه به قانون تبدیل وََضعیت، اعم از ایثارگران و سایر اقشار نباید بگوئیم این شخص پیمانی یا رسمی و یا ساعتی است و از حقوق و دستمزد کمتری باید برخوردار باشد.  بلکه بر اساس محور عدالت باشد. بنابر این اگر محوریت تبدیل وضعیت بر اساس عدالت باشد ما هم موافقیم.

وی در خصوش جایگاه قانون تبدیل َوضعیت فرزندان ایثارگران یادآور شد: مجلس شورای اسلامی تبدیل وََضعیت فرزندان ایثارگران را تبدیل به قانون کرده است و ما هم به عنوان نماینده مردم انتظار داریم که این موضوع هر چه زودتر در کشور  اتفاق بیفتد؛ در عین اینکه باید حواسمان جمع باشد که جامعه نخبگانی ما که در دانشگاها تحصیل کرده اما در آنجا پارتی نداشته است، برای استخدام در آینده با مشکلاتی مواجه نشود و برای این چالش فکر اساسی کنیم و در این چارچوب باید با عدالت برخورد شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم در خصوص ویژگی بودجه سال ۱۴۰۱ متذکر شد: بودجه سال آینده دارای نکات مثبت و ویژگی های خاصی نسبت به سال های قبل است و از انظباط مالی و شفافیت برخوردار و در زمان مقرر قانونی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است.

وی با اشاره به موَُضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توَضیح داد: ما این موَضوع را قبول داریم که توزیع ارز ۴۲۰۰ به روش دولت گذشته غلط است و منابع مالی مردم به هدر رفته و سو استفاده های فراوانی از آن شده است. بنابراین نباید در لایحه بودجه سال آینده حذف ارز جهانگیری فشاری بر گرده مردم داشته باشد. اینکه بیایم یک شبه آن را حذف کنیم و تکان های شدیدی در اقتصاد ایجاد کنیم صحیح به نظر نمی رسد.

عضو هییت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که روش صحیحی که از سوی مجلس و دو لت باید اتخاذ شود چیست اظهار داشت: مهم ترین موَضوع این است که حذف ارز ۴۲۰۰ نباید دوباره فشاری بر گرده مردم ایجاد کند؛ هر چند که ما این را قبول داریم که توزیع آن مانند گذشته غلط و موجب سو استفاده های فراوانی خواهد شد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس یازدهم ادامه داد: اما اینکه یک شبه آن را حذف و تکانه های شدیدی در اقتصاد ایجاد و مردم را فقیرتر و پولدارها را پولدارتر کنیم را هم قبول نداریم.

| معرفی

اینستاگرام
با سلام و تحیت، و احترام به نماینده محترم مجلس شورای اسلامی:
وقتی متن مصاحبه حضرتعالی و سایرین را در رسانه‌های مکتوب و یا فضای مجازی می خوانم؛ به حال خود و یاران ایثارگرم اشک می ریزم.
حضرتعالی و امثالهم نمی دانم از کدام امنیت شغلی و یا عدالت شغلی صحبت می کنید.
ایثار گرانی که نه تنها بیش از 6 ماه بلکه بیش از دو سال و بالاتر؛ نه جانباز 25% بلکه بیش از 30% و بالاتر قبل از برنامه پنجم توسعه کشور با رعایت همه مراحل قانونی و مآیین نامه های مصوب وزارت علوم به صورت عضو هیئت علمی پیمانی مشغول تدریس در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شده است، تفکر لیبرال دموکرات #دولت_تزویروناامیدی و به تبع آن تصمیم گیران و تصمیم سازان وزارت علوم، همان هایی که در سال های دفاع مقدس در آن طرف آب با دانشگاه های کشور بیگانه پالوده خوری و درسخوانی نمودند؛ آن چنان سد محکم و حلقه غیر قابل نفوذی به نام آیین نامه مصوبات تبدیل وضعیت در وزارت علوم ساخته اند که فقط و فقط نوابِ خاص و یاران هم حزب و گروه خود را در جمعشان پذیرا بودند.
با تشکیل دولت سیزدهم و قبل آن تشکیل مجلس انقلابی انتظار ما ایثارگران این بود که لا اقل در مصوبات و استفساریه ماده 87 نیم نگاهی به این قشر بلا کشیده می شد.
خلاصه کلام؛ وزارت علوم به بهانه این که عده ای از ایثارگران با سوابق تدریس بیش از 5 تا 15 سال در وزارت علوم دارای مدرک دکتری نیستند آن ها را همچنانبه صورت عضو هیئت علمی پیمانی می داند.
در عوض مطابق مصوبه تبدیل وضعیت فعلی کارمندان و کارکنان آن وزارت خانه را که بیش از 10 سال از خدمتشان باقی نمامده و تا کنون پای کلاس های درس در وزارت علوم تدریس ننموده اند، برای این که در حین مدت خدمت به تحصیل خود ادامه دادند و مدرک دکترا گرفته اند بلافاصله تبدیل وضعیت به عضو هیئت علمی رسمی فطعی می نمایند.
اولاً ایثارگران و فرزندانشان که کارمند و مستخدم هر وزارت خانه ای هستند، طبق قانون باید تبدیل وضعیت شوند؛ نوش جانشان ما هم به این امر موافقیم.
اما چرا بلافاصله وزارت علوم به جای تبدیل وضعیت بعضی خواص خود را به هیئت علمی قطعی رسمی تبدیل می کند. اما ایثارگر دیگری چون عده ای از ما را که قبل از برنامه پنجم توسعه تا کنون در کلاس های درس به صورت عضو هیئت علمی پیمانی فعالیت داریم صرفا به خاطر داشتن مدرک کارشناسی ارشد تبدیل وضعیت نمی نمایند.
یعنی 10 تا 15 سال سابقه تدریس با ارزیابی های مطلوب ثبت شده در پرونده پرسنلی ما ارزش یک دکترای صفر کیلومتر که از قبل کارمند بوده و با مشغله و در گیری کاری مدرک گرفته را ندارد؟
ضمنا برابر آیین نامه مصوب خود وزارت علوم افرادی که به صورت عضو هیئت علمی پیمانی مشغول بکار هستند بعد از حداقل سه سال می توانند تقاضای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی را بنمایند. و طی فرایند تبدیل وضعیت این کار صورت گیرد.
در این زمینه هم متأسفانه وزارت علوم در قبل _ هنوز فکری به حال ما نشده که عمل وزارت فعلی را بسنجیم_ تا کنون اصولا و عموما وقعی به درخواست های تبدیل وضعیت به رسمی- آزمایشی ایثارگران را ننموده است.
از طر ف تبدیل نشدن ایثارگران عضو هیئت علمی بهانه به دست ر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi