شناسه خبر : 88012
چهارشنبه 29 دي 1400 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از یک روز شاد و پرنشاط در دهکده نشاط ولیعصر (بقیةالله)

هفته آینده کارواش مجموعه ایثار و در آینده نزدیک، پیرایشگاه مردانه و همچنین تعمیرگاه ویلچر خاص جانبازان نخاعی در این مجموعه افتتاح خواهد شد که جانباز با حضور در مجموعه، علاوه بر تامین نیازهای روزانه، یک روز شاد و بانشاط...

فاش نیوز - مسابقات دارت خانوادگی جانبازان و شهدا صبح روز جمعه در دهکده نشاط  ولیعصر(عج) برگزار شد.

 "داوود حیدری" مدیر مرکز جامع توانبخشی ایثار بقیةالله در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری این مسابقات گفت: دهکده نشاط ولیعصر(عج) بنا دارد روزهای شاد و بانشاطی را برای خانواده ها فراهم نماید. از این رو، نامگذاری مسابقات، درحقیقت بهانه ای است برای افراد، بخصوص جانبازان نخاعی که پا به دنیای میانسالی گذاشته اند. بنابراین در این دوره از مسابقات، این حضور با فرزندان و حتی نوه ها، نوعی حس نشاط و شادابی برای خانواده ها ایجاد می نماید.

 مسوول دهکده نشاط ولیعصر(عج) در ادامه با اشاره به مسابقات خانوادگی دارت خاطرنشان ساخت: برای اولین بار است که این مسابقات با ترکیب خانواده معظم شهدا و جانبازان برگزار می شود و قرار است در مسابقاتی از این دست، خانواده ها درتعاملات بیشتر با یکدیگر، خلائی که بین این دو قشر که گاه برای مسابقات وجود داشته، برداشته شده و مسابقات به صورت تلفیقی برگزار شود.

 وی استقبال این دو قشر ازم سابقات را بسیار خوب توصیف کرد و ابرازداشت: خوشبختانه استقبال خوبی از مسابقات شده که البته باتوجه به شرایط کرونایی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بالاجبار ثبت نام در مسابقات محدود انجام شد که امیدواریم با بهبود این شرایط، در برنامه های آتی این مسابقات با ظرفیت بیشتری انجام شود.

 مدیر مرکز جامع توانبخشی ایثار یک خبر ویژه هم داشت و آن اینکه هفته آینده کارواش مجموعه ایثار و در آینده نزدیک، پیرایشگاه مردانه و همچنین تعمیرگاه ویلچر خاص جانبازان نخاعی در این مجموعه افتتاح خواهد شد که جانباز با حضور در مجموعه، علاوه بر تامین نیازهای روزانه، یک روز شاد و بانشاط را در کنار دیگر دوستان خود تجربه خواهند کرد.

 پس ازاین گفت وگو به سالن برگزاری مسابقات رفتیم. خانواده هایی که ساعت های پیش از آغاز مسابقه خود را به مجموعه رسانده بودند، برای دستگرمی به جدال میخ و سیبل رفته و خود را برای یک رقابت سالم و پرهیجان آماده می ساختند.
 در گوشه ای از سالن جانباز مصطفی حدادی  مشغول نام نویسی خانواده ها بود. وی در گفت و گویی اظهار داشت: این مسابقات که به مناسبت اولین سالگرد تاسیس دهکده نشاط درحال برگزاری است، شامل پرتاب دارت است. که پس از آن میز پینگ پنگ، بیلیارد، فوتبال دستی و منچ نیز برای علاقمندان در این مکان قابل استفاده خواهد بود.

 وی در ادامه گفت: این مسابقات با حضور 50خانواده معظم شهدا و جانبازان که حدود دویست نفر می باشند برگزار و به تیم های برتر جوایزی اهدا و پس از پایان مسابقات، فیلم سینمایی "منصور" در آمفی تأتر این مجموعه برای خانواده ها به نمایش درخواهدآمد.

 زیبایی مسابقه خانوادگی، شور و نشاط و سرزندگی نوجوانان و کودکانی بود که به همراه پدر و مادر خود آمده بودند.
حضور تعدادی از جانبازان نخاعی که همواره پای ثابت برنامه های ورزشی فرهنگی مجموعه هستند نیز چشمگیر و قابل توجه بود. در کنار این عزیزان، بانوان ورزشی مدال آور جهانی و کشوری نیز حضور داشتند.

 بانو "مژگان طرفی نژاد" جانباز ویلچری تهرانی و دارنده مقام سوم جهانی پرتاب دیسک و مسوول کادر اجرایی کمیته پارالمپیک نیز در این جمع حضور یافته بود.

 وی هدفش از در این جمع را ایجاد انگیزه بیشتر در میان بانوان جانباز عنوان کرد و اظهار داشت: ورزش که از برای سلامت روح و روان و سلامت ذهن تاثیر بسیار زیادی در همه افراد دارد، اما برای جامعه ایثارگران و به نوبه خود یک زن جانباز، برای دیگر بانوان سرزمینم این هست که با ورزش می توانیم خود را مطرح کنیم و نه تنها خانواده بلکه دیدگاه اجتماع را نسبت به خودمان متفاوت نماییم و نشان بدهیم که با ورزش کردن می توانیم الگوی یک زن موفق باشیم که قله های موفقیت را با اقتدار طی می نماید.

 بانوی جانباز "معصومه اسدالله پور" نیز به همراه همسر و دو پسر دوقلوی نوجوان خود از استان البرز به این مسابقات آمده اند. جانباز ورزشکاری که سال هاست در رشته پرتاب وزنه صاحب چندین مقام کشوری است، و به تازگی با آشنایی با دهکده نشاط، رشته تیر و کمان و دارت را به مهارت های ورزشی خود اضافه کرده در مورد دوری مسافت راه می گوید:  طبق عادت 5 صبح بیدار می شوم و خود را به دهکده نشاط می رسانم اما راضی هم هستم.
وی ورزش را برای جانباز لازم دانسته و می گوید:  من 10- 15 سالی است که ورزش می کنم و معتقدم ورزش نکردن قابل توجیه نیست و این درحالی است که همسر و دو فرزندم به داشتن همسر و مادر ورزشکارشان افتخار می کنند.

 زمانی که  مدیران مدرسه فرزندانم از پدران و مادران دانش آموزان برای جلسات مدارس دعوت می کردند، زمانی که من با عصای دستم می خواستم از پله ها بالا بروم می گفتند برای شما سخت است پدرشان بیاید. پسرانم با افتخار و نوعی غرور عنوان می کردند مادر ما ورزشکار است و از همه جلو می زند و همینطور هم بود. بنابراین ورزش هم در روحیه خودم و هم اعضای خانواده تاثیرگذار است. به نظر من نفس مسابقه خیلی مهم نیست؛ بلکه درکنارهم بودن خانواده ها حرف اول را می زند.

 "معصومه نعمتی" هم استانی "معصومه اسدالله پور" نیز که از سال 90 به صورت ناپیوسته ورزش را دنبال کرده، در ادامه صحبت های دوستش می گوید: من ابتدا تنیس روی میز کار می کردم و بعد هم به دنبال علاقه شخصی ام ورزش "یوگا" رفتم و همچنین "دوچرخه سواری" هم می کنم که مدتی است در این مجموعه ورزش تیروکمان و دارت را نیز دنبال می کنم.

 وی که در این سال ها به نقش و اهمیت ورزش در زندگی پی برده؛ می گوید: ورزش برای ما چیزی فراتر از خوب، بلکه عالی است. تمرکز، روحیه و همین دورهمی های دوستانه، اتفاقاتی است که تنها در باشگاه های ورزشی رقم می خورد.

 وی همچنین با بیان اینکه در این مجموعه سالنی را در اختیار ما جانبازان قرارداده اند بسیار ممنون و سپاسگزاریم اما تعداد بانوان جانباز در این مجموعه محدود و کم است و اگر سالن مجزایی برای تمرین و ورزش بانوان فراهم باشد؛ خیلی بهتر است؛ چرا که من و دوستانی که جدیدا به ورزش تیر و کمان رو آورده ایم، علاقه مند شده ایم و جای پیشرفت و ترقی هم داریم؛ اما در این ورزش بدون آمادگی قبلی، عضلاتمان اذیت می شود. بنابراین نیاز به یک سالن بدنسازی هم شدیدا" احساس می شود.

 "معصومه علیخواه" جانباز 50 درصد اعصاب و روان که برای گذراندن یک روز مفرح و شاد از صبح زود خود را به دهکده نشاط رسانده با انرژی فراوان می گوید: برای من که خانواده ای ندارم و با پرستارم به اینجا آمده ام، بودن درکنار جانبازان علاوه بر مسابقه، حس خوبی را به منتقل کرده و بیشتر برای کسب روحیه آمده ام.

  امروز شادی و نشاط  ورزشی جانبازان در کنار جست و خیز کودکان و ارتباط خوب و صمیمی نوجوانان هم سن و سال در کنار یکدیگر دست به دست هم داده بود تا یک روز خوب و به یادماندنی را برای آنان رقم بزند.

 گرچه این مسابقات در محیط باصفا و دوستانه برگزار شد اما برای ارتقای انگیزه و تشویق جانبازان به ورزش بیشتر، اما رقابتی هم در کلاس های مختلف بود که نفرات برتر به ترتیب زیر معرفی شدند:
درکلاس های خانواده های یک و دو نفره
1- نادر شیدایی
2- مژگان طرفی نژاد
3- مهدی مرجانی
درکلاسهای خانوادگی سه و چهارنفره
1- سیدمحمدرضا طباطبایی
2- ترانه خدام
3- کلثوم زارعی
درکلاس های خانواده های پنج و شش نفره
1- معصومه اسدالله پور
2- محمد آشوری
3- معصومه محسنی، با کسب رتبه های برتر، جوایز این مسابقات را به خود اختصاص دادند.
این برنامه و مسابقات خانوادگی ایثارگران با اقامه نماز و پذیرایی ناهار به پایان رسید.

| عکس و گزارش از صنوبر محمدی

اینستاگرام
فاش سلام ، حالت خوبه ؟ امیدوارم همتون سالم و تندرست باشید . سرکار خانم محمدی حال شما چطوره ؟ بقیه مصاحبه خانم جم چی شد منتظرم . زنده باشید مواظب خودتون زیاد باشید ....

بعضیها مثل قهوه هستن،
تلخ ولی گیرا و پر انرژی.

بعضیها مثل چایی هستن،
گرم و پر از آرامش.

بعضیها مثل عرق نعنا هستن،
وقتی دلت پره حالت رو خوب میکنن.

بعضیها به شیرینی شربت آلبالو هستن،
تو یه ظهر داغ تابستون...

ولی بعضیها مثل آب هستن ،
مایه حیاتن، به همین سادگی...

فاش تو مایه حیاتی اینو میدونستی !!!
مثل فاش باشید مایه حیات ...
ضمن تشکر از گزارشگر این گزارش پرنشاط
بنده بهمراه خانواده در این مسابقه حضور داشتم
همه چیز عالی بود
از مدیران و دست اندرکاران این برنامه نهایت تشکر و قدردانی را دارم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi