شناسه خبر : 88030
یکشنبه 26 دي 1400 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصاویر مادران شهدا زینت بخش تابلوهای پایتخت شد

تصاویر مادران شهدا زینت بخش تابلوهای پایتخت شد - کراپ‌شده

اکران تصاویر مادران شهدا در تابلوهای تبلیغاتی، لایروبی مستمر معابر و همچنین اختتامیه نهمین کنگره ملی شعر فاطمی «هجده سال نوری» از مهمترین اخبار شهر تهران است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: این سازمان، عکس مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس را به همراه تصاویر فرزندان شهیدشان، روی سازه های تبلیغاتی سطح شهر اکران کرده است.

رضا صیادی تاکید کرد: شهدا گنجینه‌های تاریخی و الگوی ایثار هستند اما باید دانست شجاعت و عظمت شهید متاثر و نشات گرفته از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به ‌بهترین نحو و با معیارهای اسلامی انجام داده است.

وی ادامه داد: این پویش با نام «به احترام مادران شهید» تصاویری از مادران شهدا را به همراه عکس فرزندان شهیدشان میهمان سازه های تبلیغاتی سطح شهر کرده است.

تصاویر مادران شهدا زینت بخش تابلوهای پایتخت شد

صیادی با بیان اینکه این مادران با صبر و شجاعت بی‌بدیل خود و با الهام از مکتب حضرت زهرا(س) فرزندان خود را تقدیم راه حق و حقیقت کردند، گفت: مادران ایران زمین در طول وقایع انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های جاویدی آفریدند که تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد. آنان با صبر، استقامت، تحمل دشواریها و برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین امنیت و آرامش مردم، همه‌ ملت ایران را مدیون خود ساختند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سازهای فرهنگی اعم از عرشه ها، بیلبوردها، پرتابل ها و مووینگ ها به این پویش اختصاص یافته است، افزود: هرچند این اقدام در مقابل ایثار و فداکاری های این مادران اندک به نظر می رسد، اما تلاش کرده ایم تا حد ممکن و در حد توان بتوانیم قدردان زحمات این مادران باشیم.

لایروبی همه روزه برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر شرق تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه هشت تهران هم از پایش همه روزه انهار در معابر اصلی و فرعی محلات این منطقه خبر داد و گفت: لایروبی انهار این منطقه شرقی پایتخت مانع انتقال پسماند موجود در انهار به مناطق جنوبی دست پایتخت خواهد شد.

امیر حسین عساری در این باره اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارندگی و آب گرفتگی معابر خدمات شهری نواحی منطقه در آماده باش هستند.

وی افزود: اداره مسیل های شهرداری منطقه به شکل روزانه اقدام به پایش و لایروبی انهار می کنند تا از آبگرفتگی در هنگام بارندگی جلوگیری شود و از سوی دیگر محلی برای تجمع حیوانات موذی به وجود نیاید.

عساری ادامه داد: یکی از ویژگی های لایروبی انهار در منطقه ۸ این است که جلو انتقال پسماند به مناطق پایین دستی را می گیرد و مانع از آبگرفتگی انهار معابر دیگر خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه هشت تهران خاطر نشان کرد: بیشتر پسماند در هنگام لایروبی انهار معابر این منطقه مربوط به کسبه است که با آموزش و فرهنگ سازی شاهد کاهش حجم لایروبی خواهیم بود، همچنین جا دارد این نکته را عنوان کنم که شهروندان در صورت مشاهده آبگرفتگی می توانند از طریق سامانه ۱۳۷ موضوع را اطلاع رسانی کنند تا همکارانم در کوتاه ترین زمان ممکن مانع از آبگرفتگی معابر شهری در زمان بارندگی شوند.

اختتامیه نهمین کنگره ملی شعر فاطمی «هجده سال نوری»

آئین اختتامیه نهمین کنگره ملی شعر فاطمی «هجده سال نوری»  در سالن شهید مختار سلیمانی تهران به همت مجمع شاعران اهل بیت (ع) و شهرداری منطقه ۱۸ تهران برگزار شد.

 نهمین کنگره سراسری شعر فاطمی با عنوان «هجده سال نوری» در حوزه‌های شعر فارسی (کلاسیک و آزاد)، شعر عربی (فصیح و محلی) و شعر آذری و نیز در بخش اصلی این کنگره شامل شعر فاطمی (مدح، مرثیه، فضائل، مناقب، زندگانی و ابعاد وجودی حضرت زهرا (س) و موضوع ویژه کنگره نیز معرفی ابعاد وجودی حضرت فاطمه بنت‌الحسن سلام الله علیها، همسر امام سجاد (ع) و مادر امام باقر(ع) با زبان شعر بود.

طبق نظر هیأت داوران به شاعران برگزیده در بخش شعر فارسی و آذری ۵۰ میلیون ریال و شاعران تقدیری ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس کنگره و لوح تقدیر اهدا و در بخش شعر عربی نیز ۸ جایزه ۱۵ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر به نفرات برگزیده اهدا شد.

تصفیه خانه بوستان نهج البلاغه در مسیر بهره برداری

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران اعلام کرد: در راستای عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی و استفاده اصولی و کارآمد از آب‌های حاصل از فاضلاب‌ها، تصفیه خانه فاضلاب بوستان نهج البلاغه احداث و آماده بهره برداری می شود.

علیرضا جعفری، با اشاره به برنامه های شهرداری در مدیریت بهینه مصرف آب در توسعه فضای سبز و همچنین مهار آبهای سطحی گفت: بمنظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر ساخت تصفیه‌خانه‌ در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تغییر نگرش به آب‌های سطحی از یک تهدید به عنوان یک فرصت می‌تواند در شرایط کمبود آب از طریق ایجاد یک ساختار کارآمد و مطمئن در زمینه مدیریت آب‌های سطحی و بازچرخانی آن به عنوان یک منبع مهم برای مصارف آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

جعفری  گفت: به منظور تصفیه پساب و آبهای سطحی و بازگرداندن آن به چرخه مصرف و رفع مشکل کمبود آب ،  احداث ۳تصفیه خانه  در بوستان نهج البلاغه  ، تولیدات گل و گیاه ملاصدرا و مجموعه موتوری سنگین درحال احداث است.

وی با اشاره به وجود ۱۱ مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی در منطقه گفت: با احداث تصفیه خانه و مخزن بتنی ، آبهای سطحی به جای سرازیر شدن و ایجاد مشکلات زیست محیطی، پس از جمع آوری و تصفیه وارد مخزن بتنی می شود و برای آبیاری فضای سبز بوستان های منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

بهره مندی نزدیک به ۹ هزار کودک منطقه ۱۹ از خدمات بینایی سنجی

شهردار منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: خدمات غربالگری بینایی سنجی در منطقه  از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۹ هزار کودک این منطقه را تحت پوشش قرار داده است.

مهدی هدایت با اعلام این خبر گفت: این خدمات در راستای ارتقای سطح سلامت جسمی کودکان و با توجه به اولویت پیشگیری بر درمان، با مشارکت سازمان بهزیستی شهرری، به کودکان سه تا ۶ سال ارائه شد.

وی افزود: خدمات غربالگری در سرای محلات و مهدهای کودک از طریق دستگاه غربالگری صورت گرفته و کودکانی که مشکلات بینایی داشته اند جهت انجام معاینه رایگان به پزشک متخصص معرفی می شوند.

هدایت خاطرنشان کرد: خدمات غربالگری بینایی سنجی به منظور پوشش حداکثری در چند نوبت در محلات اجرا شده ضمن اینکه روستاهای حریم ناحیه چهار و  پنج نیز تحت پوشش این خدمات قرار گرفته اند، شهروندان منطقه می توانند به منظور بهره مندی از خدمات بینایی سنجی با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۴۴۰۱۴۶ تماس بگیرند.

منبع: مشرق نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi