شناسه خبر : 88059
دوشنبه 27 دي 1400 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بوی جنگ داخلی از آمریکا می‌آید

ترامپ: کاخ سفید را پس می‌گیرم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جمع حامیانش در «آریزونا» ضمن تاختن به دولت گفت که، با وقوع تقلب در انتخابات و روی کار آمدن فردی مثل بایدن، آمریکا در جهان تحقیر شد و او مصمم است کاخ سفید را تا دو سال آینده پس بگیرد. شاید بزرگترین کابوس نظام سیاسی حاکم بر آمریکا، به قدرت رسیدن مجدد ترامپ باشد. برخی حتی نسبت به وقوع جنگ داخلی نیز دراین کشور هشدار داده‌اند.
ترامپ روز شنبه خیز بلند خود را برای بازگشت به قدرت و تصاحب دوباره کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 برداشت؛ خیزی که برخی آن را مقدمه جنگ داخلی آمریکا می‌دانند. بسیاری به دنبال شکست ترامپ از بایدن در انتخابات سال گذشته هشدار داده بودند که این شکست به معنای پایان ترامپیسم در آمریکا نخواهد بود. بسیاری از کارشناسان طی ماه‌های اخیر هشدار داده‌اند که انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا ممکن است عملاَ به صحنه جنگ داخلی در این کشور تبدیل شود. برخی حتی نسبت به خطر تجزیه و کودتا نیز هشدار داده‌اند «ترامپ» روز شنبه در شهر «فلورانس» ایالت آریزونای آمریکا در جمع حامیان خود حاضر شد و برای آنها سخنرانی کرد. وی سخنرانی خود را با حملات لفظی به رسانه‌های آمریکایی و تکرار اظهاراتش درباره پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بر جو بایدن شروع و برای چندمین بار گفت که پیروز انتخابات او بوده و رقبایش تقلب کرده‌اند. ترامپ در اظهارات خود، عملکرد جو بایدن و دولت او طی یک سال گذشته را هم «فاجعه‌بار» خواند و گفت: «به دلایل مختلف، اکنون آمریکا مضحکه جهان شده است.» او که مرتب از سوی حامیان دو آتشه اش مورد تشویق قرار می‌گرفت با تاختن به عملکرد جو بایدن و تمسخر اظهارات او، به گاف‌های رئیس‌جمهور کنونی دموکرات طعنه زد و سپس به وضعیت بد اقتصادی، تورم، خالی بودن فروشگاه‌ها از کالاها و شمار بالای ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا اشاره کرد.

هدیه 85میلیارد دلاری بایدن به طالبان
به گزارش فارس رئیس‌جمهور سابق آمریکا به وضعیت کنونی آمریکا در جهان نیز پرداخت و گفت: «بایدن به طرز شدیدی کشور ما را در صحنه جهانی حقیر کرده است. پوتین نه تنها تهدید به حمله به اوکراین کرده است نمی‌دانم شما اخبار را خوانده‌اید، او (پوتین) اکنون تهدید کرده که به کوبا و ونزوئلا هم برود این به معنای فقدان احترام گذاشتن (به آمریکا) است. ما قبلا هرگز این مشکل را نداشتیم، درست است؟» وی سپس تاکید کرد که کشورهای جهان از قبیل روسیه، چین و کره شمالی احترامی برای دولت جو بایدن و رهبران دولت کنونی آمریکا قائل نیستند. ترامپ به خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در دوره ریاست جمهوری جو بایدن هم اشاره کرد و آن را «خجالت بارترین لحظه تاریخ آمریکا» خواند. به گفته او، «وقتی رئیس‌جمهور شی (رئیس‌جمهور چین) به افغانستان نگاه می‌کند، آنها دیگر هیچ احترامی برای ما قائل نیستند... ۸۵ میلیارد دلار مهمات و تسلیحات نظامی تحویل طالبان داده شد، فکرش را بکنید!»
وی با تشویق حامیان خود برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا اعلام کرد: «این انتخابات بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن، انتخابات ۲۰۲۴ (انتخابات ریاست جمهوری) است. ما دوباره کنترل کنگره را به دست خواهیم آورد، ما کاخ سفید را پس خواهیم گرفت، ما آمریکا را دوباره پس خواهیم گرفت».
رو به جهنم می‌رویم
وی در این سخنرانی بارها به جو بایدن و سیاست‌های داخلی و خارجی‌اش تاخت و به حامیانش گفت: «آنها دارند آزادی و شرافت شما را از شما می‌گیرند...کشور ما در این مدت به این کوتاهی دارد به سمت جهنم می‌رود، ما باید کنترل کشورمان را احیا کنیم و باید قوی باشیم».
به گفته رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «دموکرات‌های تندرو قصد دارند آمریکا را به یک کشور کمونیستی تبدیل کنند... امروز حزب دموکرات تحت تسلط جناح فاشیست‌های چپگرا قرار دارد.» وی در ادامه به کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ (17 دی 99) هوادارانش به کنگره اشاره کرد و به شدت به اعضای آنکه اکثریت آنها دموکرات هستند و چند عضو جمهوری‌خواه مخالف ترامپ هم در آن حضور دارند، تاخت.وی با اشاره به بازداشت و محاکمه عاملان حمله به کنگره آمریکا گفت: «می‌‎دانید چه اتفاقاتی برای این زندانیان سیاسی می‌‎افتد؟ چرا این کارها را با اعضای آنتیفا و جنبش جان سیاهان اهمیت دارد، نمی‌کنند؟... این افراد در جنهم به سر می‌برند، اجازه بدهید آنها وکیل داشته باشند و اجازه بدهید آنها از خودشان در دادگاه دفاع کنند.»
از بین رفتن اعتماد آمریکایی‌ها
خبر دیگر از آمریکا اینکه بر اساس نظرسنجی‌های جدید، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی در این کشور در خطر از بین رفتن است و مردم اعتماد خود را به انتخابات این کشور از دست می‌دهند. به نوشته شماره شنبه روزنامه «نیویورک پست»، فقط ۲۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی موسسه «شوئن کوپرمن» گفتند که دموکراسی در آمریکا برای نسل‌های آینده تضمین می‌شود، در حالیکه ۵۱ درصد بر این باورند که دموکراسی در آمریکا در خطر انقراض قرار دارد. نتابج این نظرسنجی نشان داد که ۴۹ درصد دموکرات‌ها و
۴۹ درصد جمهوریخواهان موافقند که جمهوری در خطر است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که بدبینی و بی‌اعتمادی گسترده در آمریکا افزایش یافته وفقط ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که «جو بایدن» برنده قانونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.در این نظرسنجی شرکت کنندگان بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال نیز مشارکت داشتند و تنها ۲۱ درصد آنها موافق بودند که  دموکراسی درآمریکا ایمن است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi