شناسه خبر : 88089
سه شنبه 28 دي 1400 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عظمت دفاع مقدس باید در همه حوزه‌ها گسترش یابد

«علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) در آیین اختتامیه جشنواره‌های فانوس، یوسف، شعر دفاع مقدس، ترنم فتح و تئاتر سنگر ضمن گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بی‌بدیل‌ترین انقلاب بشری و ارزشی مبتنی بر عدالت و کرامت بشری است و این گفتمان در سراسر دنیا در مجموعه اسلام و مستضعفین عالم مشتاقان زیادی دارد و قلوب مستضعفان را در عالم فتح کرده است و امیدواریم این موضوع زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

وی گفت: این تحول بزرگ که اردوگاه‌های فکری را به چالش کشیده است موضوعی مهم است. انقلاب در دوران سیاهی بذر امید را در دل جامعه پاشید و این انقلاب باعث شد گرایش به مبدا در همه ادیان الهی رشد کند و این انقلاب شایسته این است که هنرمندان برای معرفی این ارزش بزرگ به پا خیزند.

جعفری ادامه داد: دفاع مقدس قطعه‌ای نورانی از تاریخ ملت است، اگر قرار باشد ما همه زحمات بزرگان، فقها و شهدا را نشان دهیم، دفاع مقدس نشان داده خواهد شد. ما بعد از حکومت امیرالمومنین و امام حسن علیه‌السلام حکومت مستقلی نداشتیم و انقلاب اسلامی حکومتی مستقل است.

وی افزود: جنگ تحمیلی جنگ ایران و عراق نبود بلکه همه کشور‌ها پشت صدام ایستادند، دفاع مقدس برای ایران حیثیت و افتخار آفرید و رزمندگان اسلام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور جدا شود، این عظمت را باید در تصاویر و فیلم نشان داد و نوشت. امروز اگر آرامش و امنیت و افتخار داریم، آن را ارزان به دست نیاوردیم و قریب به ۳۰۰ هزار نفر در این راه جان دادند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: جامعه هنری ما در این حوزه مسوولانه عمل کرده است، اما باید اقدامات بزرگتری صورت گیرد و عظمت دفاع مقدس را در همه حوزه‌ها ببینیم. اگر دفاع مقدس خوب ارائه نشود به خودمان ظلم کردیم.

جعفری افزود: توفیقات ما در حوزه فیلم دفاع مقدس زیاد نبوده است و هرچه جلو آمدیم این روند کاهش پیدا کرده است، امروز میزان تولید فیلم دفاع مقدس حدود شش درصد است و این موضوع نشان می‌دهد ما از ظرفیت‌ها استفاده نکردیم و وظیفه خود را خوب انجام ندادیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تئاتر نیز روند تولیدات دفاع مقدس کاهش داشته است گفت: در حوزه کتاب وضعیت مناسب است و متاسفانه امروز به جای اینکه جریان تولید رمان قوی و کتاب ادبی را در نهضتی راه بیندازیم، اما امروز جریان برعکسی‌ شکل گرفته است. ما باید به سمت تراز حرکت کنیم، اما در حوزه فرهنگ واردات بیشتر از صادرات است. در حوزه دفاع مقدس و در تبیین نقش شهیدان نباید کم بگذاریم و باید تلاش کنیم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حفظ دفاع مقدس، تصریح کرد: این مرکز تاکنون اقدامات زیادی انجام داده است. امروز میزان مشارکت هنرمندان در استان تهران اصلا در شأن تهران نیست. تهران امروز از استان‌های کوچک هم عقب افتاده است. فقط در بهشت زهرا چهار هزار شهید گمنام داریم و باید برای حفظ راه آن‌ها تلاش کرد.

وی گفت: امروز وظیفه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده ماست، سال ۱۴۰۱ باید سال خیزش در حوزه فعالیت هنری باشد و تهران عقب ماندگی خود را جبران کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi